رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مطرح کرد؛ ۲۰ میلیون کاربر؛ ۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی‌ می‌کنند/ آپارات پربیننده‌ترین رسانه دیجیتال

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین اختتامیه اولین جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال ایران با حضور علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) و سیدرضا موسویان (رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال) صبح امروز ۱۵ شهریورماه در وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم موسویان با بیان اینکه این رویداد ادامه خواهد داشت و امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای بین دکتر جنتی و آقای ستاری منعقد خواهد شد، اظهار کرد: باید این خبر را بدهم که ۳۰ خانه فرهنگ در سراسر کشور تبدیل به کتاب‌دهنده شده‌اند و این مسئله در مراکز استانی ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۴۱۰۱۶۱۵۲۸۵۹۱۳۸۶۸۵۹۳۸۴
او با اعلام این خبر که دومین جشنواره تولید محتوای دیجیتال همزمان با برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در آذرماه افتتاح خواهد شد، ادامه داد: برای همه شرکت‌کنندگان در این جشنواره مجوز کسب و کار صادر خواهد شد. همچنین ما در بیست و نهم مردادماه شاهد رویداد بی‌نظیری در زمینه تولید محتوای دیجیتال بودیم.

او با بیان اینکه جامعه جهانی ۱۷ راهبرد اصلی برای توسعه پایدار در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: تمامی این راهبردها با فناوری اطلاعات و ارتباطات گره خورده است. ضریب نفوذ بسیار بالای شبکه سلولی به ۹۵ درصد جمعیت دنیا رسیده. همچنین نسل سوم موبایل و بالاتر ضریب نفوذش به ۸۴ درصد رسیده و این از آمارهایی که ما پیش‌بینی می‌کردیم؛ بیشتر است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: نسل پیشرفته‌تر شبکه‌های دیجیتال ۴ میلیارد نفر از مردم جهان را درگیر خود کرده و دنیای آنلاین از همین امروز آغاز کرده و ما باید در کنار شبکه‌های عصبی انقلاب تولید محتوای دیجیتال را شروع کنیم.

او با اشاره به اینکه در انتهای سال ۲۰۱۶ بیش از نیمی از مردم آفلاین هستند، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه ما در زمینه آنلاین به سمت کشورهای توسعه یافته حرکت خواهیم کرد. در کشورهای توسعه یافته میزان استفاده زنان از فناوری اطلاعات کمتر از مردان است و ضریب نفوذ اینترنت روز به روز در حال افزایش بوده و در کشورهای توسعه یافته یک میلیارد، در کشورهای در حال توسعه ۲.۵ میلیارد خانواده به صورت آنلاین هستند.

موسویان با بیان اینکه تعداد کاربران در سال ۲۰۱۶ در کشورهای توسعه یافته ۹۰.۳ دهم درصد است، خاطرنشان کرد: این رقم در کل دنیا ۴۸.۴۹ درصد، در کشورهای در حال توسعه ۴۰ درصد و در ایران ۵۸ درصد است.

او با اشاره به سرعت پهنای باند در کشورهای توسعه یافته گفت: این سرعت در کشور ما بین ۲ تا ۱۰ قرار دارد. سهم ITC در توسعه اقتصاد روز به روز بیشتر می‌شود و ۹۰ درصد صنایع دیگر را درگیر خود می‌کند.

موسویان ادامه داد: اجزای بازار شامل شبکه، تولید محتوا و تجهیزات اصلی سهم تولید محتوا در سرمایه‌گذاری در حال افزایش است و برندهایی مانند فیس‌بوک، علی‌بابا (بزرگترین عرضه‌کننده خرده فروشی) تولید محتوای دیجیتال ندارند و ارائه‌دهنده این محتوا هستند و این نشان می‌دهد تولید محتوای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با اشاره به افزایش سهم بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد گفت: ایران با ضریب نفوذ ۴۷ درصد پهنای باند و ۵۳ درصد ضریب نفوذ اینترنت بالاترین رتبه را در خاورمیانه دارد و بیش از ۵۰ درصد ارزش افزوده به بخش خدمات رسانه‌های دیجیتال مربوط می‌شود.

موسویان با اشاره به اینکه ۳ درصد از مردم کل جهان عضو شبکه‌های اجتماعی هستند، گفت: از میان جمعیت جهان ۲۰ میلیون کاربر بازی‌کننده وجود دارد و ۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی‌های یارانه‌ای و تلفن همراه می‌شود.

او در پایان با اشاره به اینکه مردم کشور ما درمقایسه با کشورهای دیگر مردم فرهنگی‌تری هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات مراجعه مردم ما به وبگاه‌ها بیشتر از مردم دنیاست و آپارات به عنوان پربیننده‌ترین رسانه دیجیتال معرفی شده است.

https://www.academytaraneh.com/104661کپی شد!
259