افتتاح نخستین سینمای هنر و تجربه شمال ایران در بابل

نخستین سینمای هنر و تجربه شمال ایران، شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری، استانی و چند تن از هنرمندان و فیلمسازان در مجتمع فرهنگی سینمایی بابل افتتاح شد.

۸۲۱۵۸۸۰۸-۷۰۸۸۲۲۹۵
به گزارش ایرنا، مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: افتتاح این مرکز در بابل، فرصت خوبی برای جوانانی است که توانمندی و استعداد مناسبی در زمینه فیلم و هنر دارند و دارای ایده های نو در این عرصه هستند.
امیر حسین علم الهدی افزود: خوشبختانه ایران دارای جوانان خوبی است که باید فکر و ایده آنان مورد حمایت قرار گیرد و سینمای هنر و تجربه، بذرهایی است که در آینده به نهال تنومند تبدیل خواهد شد و میوه های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر این سرزمین تحویل جامعه می دهد.
وی ادامه داد: چنین مراکزی در سراسر کشور می تواند در عرصه فرهنگ و سینما نسلی را تربیت کند که سینمای ایران را رو به جلو سوق دهد و در عرصه های بین المللی هم بتواند فرهنگ غنی کشورمان را به رخ جهانیان بکشاند.
علم الهدی گفت: بابل بعد از تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج به عنوان پنجمین شهرستان کشور است که مرکز سینمایی هنر و تجربه در آن افتتاح شده است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این تعداد را به ۱۰ یا ۱۵ مرکز در سراسر کشور برسانیم.
وی افزود : شهرهای رشت، اهواز، بوشهر، کرمان، تبریز و سمنان از جمله شهرهایی هستند که هم اکنون درخواست راه اندازی سینمای هنر و تجربه را دارند که امیدواریم با بررسی امکانات و زیرساخت های این شهرها تا پایان سال به آنان پاسخ مثبت داده شود.
مدیر گروه سینمای هنر و تجربه کشور گفت: سینمای هنر و تجربه در کلان شهرهای دارای بیش از یکصد هزار نفر جمعیت راه اندازی می شود و از جمله شرایط راه اندازی آن داشتن امکاناتی مانند سالن نمایش و تجهیزات لازم است.
وی افزود: مجتمع فرهنگی سینمایی بابل، مکان بسیار مناسبی برای راه اندازی سینمای هنر و تجربه است و پیش بینی می شود که این مکان یکی از پربیننده ترین مراکز در کشور باشد.
علم الهدی گفت: بابل شهرستانی فرهنگی با فیلمسازان جوان است که افتتاح این مرکز می تواند به رشد و توسعه فرهنگی شهرستان و استان مازندران کمک کند.
وی افزود: با افتتاح سینمای هنر و تجربه در بابل، این مرکز هر روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در دو نوبت فیلم برای علاقه مندان نمایش می دهد.
درحاشیه این مراسم از دو کارگردان جوان بابلی ‘مهدی قربانپور’ و ‘محمدحسین مهدویان’ تجلیل شد.

https://www.academytaraneh.com/103813کپی شد!
638