برپایی آثار نقاشان زیر ۴۰ سال در خانه هنرمندان

کارنمای پژوهشی نقاشان زیر چهل سال ویژه‌ اعضای پیوسته و وابسته انجمن هنرمندان نقاش ایران ۲۱ تا ۲۹ تیر ۱۳۹۵ در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران به نمایش در خواهد آمد.

بابک اطمینانی، رابط هیات مدیره‌ ‌انجمن در کمیته‌ ‌نمایشگاه‌ها در استیتمنت این نمایشگاه آورده است: هجده سال از عمر انجمن می گذرد و امروز بیش از هزار نفر عضو دارد. از این تعداد، بعضی افراد دیگر نقاشی نمی کشند، بعضی ها نقاشان حرفه‌ای و تاثیرگذارند، و بعضی ها هر از گاهی دست به قلم می برند.

هنرمندانی داریم فعال و خلاق که گالری های حرفه‌ای داخلی و خارجی میزبان آثارشان هستند و لازم است قدم‌های بزرگتری برای آنها برداشته شود. درعین‌حال، هنرمندانی داریم فعال و مستعد که دیده نمی شوند و لازم است آثارشان دیده شود و کسانی را هم داریم که به خاطر شرایط دشوار، آرزوهایشان کمرنگ شده و لازم است برای احیایشان قدم برداشته شود.

بدون داشتن آرشیوی به‌روز و منسجم، انجمن قادر نخواهد بود مکانیسم لازم را برای رشد درونی خود به وجود آورد. انجمن نمی تواند برای کسانی که خبری از آنها ندارد بسترسازی و برنامه‌ریزی حرفه‌ای کند و به همین دلیل است که اقدام به برگزاری متوالی کارنماهای پژوهشی کرده تا به درون خود بنگرد، آن را منظم کند و شرایط و ضوابط اتصال آن را به بیرون فراهم کند.

۲۱۳۵۵۰۱

این کارنماها که در واقع حکم دوسالانه‌های داخلی انجمن را دارند، فرصتی برابر به همه‌ اعضا می دهند تا با ارائه‌ حداقل پنج اثر در قالب یک مجموعه و به انتخاب خود، آثار جدید و اخیرشان را نمایش دهند. همچنین، برای مجموعه‌داران و گالری داران نیز فرصتی فراهم می شود تا بتوانند آثار و نقاشان مورد نظر خود را دست‌چین کنند.

اولین دوره‌ این کارنماها اختصاص دارد به اعضای زیر چهل سال دوره‌های بعد به ترتیب به اعضای بین چهل تا شصت سال و سپس به اعضای بالای شصت سال اختصاص خواهند یافت.

از بین ۴۷۳ نفر عضو زیر چهل سال، بدون هیچ ترتیب خاصی، ۱۳۲ نفر دعوت شدند تا در کارنمای اول شرکت کنند. ۸۲ نفر تصاویر آثار خود را فرستادند ولی فقط ۶۱ نفر فرم نهایی ثبت‌نام را تکمیل و ارسال کردند.

از همه‌ اعضای زیر چهل سال برای شرکت در این کارنماها دعوت به عمل خواهد آمد.

https://www.academytaraneh.com/103554کپی شد!
186