کاش

تو دلم نشسته بازم
غم ِ از تو دل بریدن

غمِ یک نفس دویدن
به تو هرگز نرسیدن

غمِ یه خاطره ی تلخ
یه سکوت ِ زخم خورده

یه وداع بی تفاوت
پشت یک نگاه مرده

کاش می دونستی پس از تو
آینه ها شکسته می شن
همه ی پنجره های
بازِ خونه بسته می شن

همه ی ترانه هامو
بغض بی کسی می گیره
درد ِدل زیاده اما
واسه گفتن دیگه دیره

کاش به جای سنگ تو سینه ت
یه دلِ شکستنی بود

کاش میون تو و نفرت
یه پُلِ گسستنی بود

کاش تو سایه ی نگاهت
یه نگاهم سهم من بود

پشت دروازه ی چشمات
راهی واسه رد شدن بود

……………………………………………………….
خواننده : کامبیز جمشیدی (یه کامبیز جمشیدی دیگه س با بنده فقط تشابه اسمی داره)
ترانه و آهنگ : کامبیز جمشیدی
تنظیم ، میکس و مسترینگ : شاهین دانشجو

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام کار زیبایی بود حس خوبیم داشت موفق باشین
  • سلام جناب جمشیدی زیبا بود موفق باشید
  • سلام کار خوبی بود.موفق وپایدار باشید.
  • سلام خدمت شما تبریک میگم برای اجرا نقد کاری که اجرا شده به اون کار کمک چندانی نخواهد کرد چون پروندش بسته شده و موزیک پخش شده رو نمیشه تو گوش مردم ویرایش کرد مگه اینکه کار بخواد بازخونی بشه نظر شخصیمو راجع به این ترانه میگم بعضی ها نظرشون اینه که وقتی تو کار گفته میشه " یه " دیگه از " یک " نباید استفاده بشه که خب بنده هم فکر میکنم استفاده نشه بهتره. آوردن " پس از تو " از کار بیرون بود ما تو محاوره نمیگیم پس از تو میگیم بعدازتو شما آرزو میکنید که معشوقه تون دل شکستنی داشته باشه که آرزوی قشنگی نیست، چطور دوست دارید که دل معشوقتون یه روزی بشکنه؟؟ یه نکته ی دیگه که پل گسستنی یعنی چی؟! پلی که معشوقه رو از نفرت جدا کنه؟پل وصل کنندست نه جدا کننده! راهی واسه رد شدن: انتخاب خوبی نبود برای پرداخت به چیزی که تو ذهنتون بود ببینید وقتی میگیم راهی واسه رد شدن یعنی میخوایم بگذریم ازش ولی خب شما بالاتر آرزو کردید که نگاه معشوقه سهمتون بشه پس تکلیف چیه میخواید نگاهش سمت شما بشه یا میخواید بگذرید ازش؟! میشه گفت راهی برای رسیدن به دروازه ی نگاه ( البته با توجه به وزن و قافیه)
    • سلام آقای عبدی عزیز ممنون از تقدتون . من چند ماه پیش جواب نقدهارو که می دادم بعضی از دوستان اعتراض کردن که چرا من جواب نقدهارو می دم ولی من جواب نقدهارو میدم برای احترام به نظر دوستانی که زحمت می کشن و نقد می کنن و مسلماً اگر جواب نقدهاشون رو بشنون بهتر می تونن نقد خودشون رو بررسی کنن که تا چه حدی نقدشون وارد بوده و چه جاهایی رو به اشتباه متوجه شدن در مورد یه و یک باید خدمتتون عرض کنم که توی ترانه درسته که یک رو یه می نویسیم و تلفظ می کنیم ولی بعضی جاها برای تلفظ بهتر و آهنگین تر بودن از واژه ی اصلی که همون" یک " هست استفاده می کنیم و به نظر من یک نفس دویدن بهتر از یه نفس دویدنه توی این مصرع در مورد پس از تو .... بله بعد از تو بهتره به شرطی که توی اون مصرع بگنجه و در ضمن اگر آهنگ رو گوش کرده باشید متوجه می شید که پس از تو کاملاً روی آهنگ سواره در صورتی که بعد از تو کاملاً خارج می شد و صرف اینکه بگیم چون تو محاوره نمی گیم پس از تو دیگه حق استفاده از این کلمه رو نداریم بازم من باهاش مخالفم و معتقدم توی ترانه باید کلمه ی مناسب به کار بره نه صرفاً محاوره ای .... برای مثال می تونید به ترانه های آقای اهورا ایمان و حتی آهنگ آشوب محمد اصفهانی که سروده ی آقای علیرضا آذره و توش هم از کلمه ی "یک" استفاده کرده و هم از کلماتی که محاوره ای نیستن در مورد دل شکستنی هم باید خدمتتون عرض کنم منظور شکسته شدن دل معشوقه نیست بلکه آرزوی دل شکستنی داشتن کنایه از دل سنگی معشوقه س که آرزو کردم کاش به جای سنگ توی سینه دلی داشت که احساس در اون بود ...... شکستنی بودن دل کنایه از احساس داشتنه جناب عبدی عزیز نه آرزوی شکسته شدن دل معشوقه پل گسستنی یعنی پلی که معشوقه رو از نفرتی که بهش وصل کرده جدا کنه ........... خودتون جواب خودتونو دادین ... پل وصل کننده س و من آرزو کردم که کاش این پل گسستنی بود و میشد معشوقه رو از این همه نفرت جدا کرد و آخرین مورد که راهی واسه رد شدن رو گفتم .... جناب عبدی من تو همین مصرع عرض کردم که پشت دروازه ی چشمات ..... عموماً از دروازه رد میشن و بعد می رسن .......... من آرزوی رد شدن از دروازه ی بسته ی نگاه معشوق رو کردم که بعد از اون رسیدن به نگاه معشوقه .... و این انتخاب کاملاً فکر شده بوده و هست و اگر کمی عمیق تر و دوباره ترانه رو بخونید شاید با توضیحات بنده بیشتر متوجه منظور شعر و ترانه و آهنگش بشید امیدوارم با توضیحاتم جواب سوالات شمارو داده باشم و بازهم از این که وقت گذاشتید و خوندین و نظر دادین ممنون و سپاسگذارم . موفق و موید باشید
  • سلام خوشحالم از حضور مجددتون در جمع دوستان کار خوبی شده و تبریک برای اجرا و لایک