روزت مبارک

همیشه اولِ حرفام قشنگه
نمیخام اولش بیزار باشی
به دنیا اومدی روزت مبارک
تو باید امشبو بیدار باشی
تو پاتو تویِ دنیایی گذاشتی
که یک روزه، فقط تکرار میشه
شاید به بودنت راضی نباشی
ولی اینجا فقط اجبار میشه
همیشه دورت از آدم شلوغه
ولی مُحتاجه شعر و ساز میشی
زبونِ آدما واست غریبَس
تو از بس بی کَسی سگباز میشی
کسی دیدم که واسه آب و نونِش
به هر خواری و ذلت گفت آره
به اُمیده کَسی اینجا نشینی
تله موشا پنیرِ مُفت داره
یکم آروم بگیر، چیزی نگفتم
تو باید باشی و باید بتونی
اگه حرفام به تلخی داره میره
باید یک واقعیت رو بدونی
یه آدم وقتی غرقِ درد باشه
توو دریا هم به فکرِ تشنگی نیست
توو بینِ آدمایِ زنده دیدم
کسی اینجا به فکرِ زندگی نیست

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/100723کپی شد!
973
۲۴
۲

  • محمدرضا ايراني سلام آقاي حاتمي نيا ،ترانه خوبي بود .پايدار باشيد.
  • علیرضا قاضی مقدم معانی و نگاهی عمیق رو تونستی به زبون خودمونی و ساده بیان کنی. عالیه. به نظر می رسه در یکی دو مورد اما به سمت تکلف یا تعقد رفتی مثل کسی دیدم که واسه آب و نونش. شاید به جز همین یک مورد باقس کار زبون یکدست و روونی داشت از نظر من. موفق باشی
  • حسین امیدی سلام دوست عزیزم،‏ من سبک قالب و وزن تو رو دوس داشتم آفرین خیلی خوش سلیقه ای و اونجایی که نوشتی تله و موش به نظرم خیلی خوب حرفت رو رسوند،‏ سعی کن بیشتر از این نکته ها استفاده کنی.‏ تبریک میگم.‏ به امید موفقیت
  • آزاده ربانی سلام ترانه تون رو با قرائت خودتون در جلسه ی حضوری شنیدم بسیار ممنون از حضورتون و نقد ونظرهای گفتنی هم گفته شد وشده فقط این رو میتونم اضافه کنم که گفتگو و کلامتون رو دراین ترانه پسندیدم لایک
  • سپینود پهلوانی سلام دوست گرامی کارتون رو خوندم و لذت بردم.با اجازه نظر شخصیمو درموردش مینویسم همیشه اولِ حرفام قشنگه نمیخام اولش بیزار باشی به دنیا اومدی روزت مبارک تو باید امشبو بیدار باشی شروع خوبی نبود اصلا.بخصوص مصراع آخر کلک این بندو کند به نظر من!مقدمه ی مناسبی نیست.معرفی خوبی نیست برای کار تو پاتو تویِ دنیایی گذاشتی که یک روزه، فقط تکرار میشه شاید به بودنت راضی نباشی ولی اینجا فقط اجبار میشه حرفای خوب اما بیان نامناسب.آرایه و شاعرانگی مال همین وقتاست!وقتایی که حرفای خوبی برای گفتن داریم اما وزن و فرم کار دست و پامونو بسته.یه تصویر یه استعاره یا نمیدونم یه آرایه ی خوب میتونه کمکتون کنه حرفتونو راحت تر و تاثیرگذار تر بزنید.از لحاظ مفهوم بند خوبیه اما با پرداخت ضعیف همیشه دورت از آدم شلوغه ولی مُحتاجه شعر و ساز میشی زبونِ آدما واست غریبَس تو از بس بی کَسی سگباز میشی بازم همون اتفاق!چقدر میتونست مصراع آخر خوب باشه!تو وزن پر کنه.حشوه.بیت اول هم ارتباطی بین دو مصراع پیدا نمیکنم.منظورتون تنهایی در جمعه و اینکه آدمای تنها به شعر و ساز پناه میبرن.بنظر من بازم پرداختش ضعیفه.دورت از آدم شلوغه هم فکر نکنم درست باشه.دورت پر از آدمه دورت شلوغه.از آدم شلوغه...! کسی دیدم که واسه آب و نونِش به هر خواری و ذلت گفت آره به اُمیده کَسی اینجا نشینی تله موشا پنیرِ مُفت داره کسی رو دیدم.تو مصراع اول رای مفعولی حذف شده.یا اگه بخوایم اینطوری تفسیرش کنیم که:دیدم کسی واسه آب و نونش...؛جابجایی ارکان داره.تو مصراع آخر یه فقط یا همچین چیزی کمه. یکم آروم بگیر، چیزی نگفتم تو باید باشی و باید بتونی اگه حرفام به تلخی داره میره باید یک واقعیت رو بدونی مصراع 3 گنگه. یه آدم وقتی غرقِ درد باشه توو دریا هم به فکرِ تشنگی نیست توو بینِ آدمایِ زنده دیدم کسی اینجا به فکرِ زندگی نیست تشنگی و زندگی فکر نمیکنم قافیه باشن. بیت اول هم نامفهوم بود بود برام جسارتمو ببخشید.با آرزوی موفقیت
  • محمد قاسمی (شاهد) سلام دوست من. کسی دیدم که واسه آب و نونش... این قسمت کارت جالب نییت و بنظرم باید عوض شه.
  • عیسی کریمی کدخدائی با سلام. ترانه زیبایی سرودید. فقط به نظر من کلمه (سگباز) با اینکه مکمل مفهوم شعره اما یه کوچولو به زیبایی شعر لطمه میزنه. البته این فقط نظر شخصی بنده ست. موفق باشید.
    • امیر حاتمی نیا بله این قسمت باید ویرایش بشه ولی ارتباط کلمه (سگباز) با شعر وساز نیست بلکه با مصرع قبلش (زبونِ آدما واست غریبس) ارتباط داره ولی از نظر خودم هم حس میکنم این قسمت اذیت میکنه.ممنون بابت حضورتون عیسی جان
  • Bahar(Zahra) khalili سلام...موفق باشید آقای حاتمی
  • حسین سمیری سلام خسته نباشی موضوع خوب و تازه ایی بود
  • مجید زبردست سلام امیرعزیز کارجالب وزیبایی ازت خوندم شاد باشی و لایک
  • بانوی ترانه های عاشقانه-ژیلاقنبری سلام بسیار بسیار کارهاتون زیباست و مطمئنم خیلی در آینده موفق میشید
  • علی شهباز موضوع خوب و بسط دادن درست ولی کمی در انتخاب واژگان انتظارم ازت بیشتر بود