دنیای دخترونه

دختر که باشی اینو میفهمی
نقاشیه بکره خداوندی

گم میشی تو دنیای هرزی که
هرشب به روش چشماتو میبندی

ماتیکتو جیغ میزنی وقتی
میری توی مردم دلت واشه

رنگ پریدت باید اینجوری
پشت یه کوهی از گریم جاشه

دنیای صورتیتو میگیرن
پر میکنن از مشکی وطوسی

روزنامه ها تیترای تکراری
تجاوز وقتلای ناموسی

دختر که باشی سقف دلتنگیت
هم قد بغض وگریه هات میشه

مردی که به قلبت تجاوز کرد
هم بستر گلایه هات میشه

خنده ات باید یواشکی باشه
نگاه ابزاری برات درده

روح تو تسلیم کسی میشه
که فک کنی مثه بابا مرده

من رنجو با موهام میبافم
چشمای من محکومه یه خوابه

من مادر فردایی ام که توش
امنیتم غرقه یه مردابه….

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/94263کپی شد!
1672
۹
۱

  • حسن بذرگری(آیین) سلام بانو کاری پر احساس و معنایی است. چه خوب میشد از حنجره بلبل آوز خوان همگیر میشد.
  • fatemeh zaheri خیلی قشنگ بود.واقعا لذت بردم...
  • سوگند صفا سلام و درود خیلی خیلی زیباست لذت بردم...موفق باشین
  • مصطفی خدادادی مقدم سلام خوب بود. زحمت کشیدین.
  • رشید زرین قلم زیبا سرودید خانم سامانی موفق باشید
  • حمید رحیمی احساس زیبایی دارید اما ساختار ترانه مناسب نیست یعنی وزن خوب رعایت نشده. قافیه هایی که گذاشتید خوبه. اگه مقداری ویرایش بشه بهتر میشه موفق باشید. محتوای ترانه و تعابیرتون عالیه...امیدوارم ویرایش کنید چون ترانه بسیار زیبا و متفاوتی میشه
  • علی اصغر شریفی ترانه موضوع خوب ، با احساس و اشارات جالبی در بعضی بندها داشت تقریبا کار روون و یک دست بود به غیر از این بند که یه مقدار تغییر ریتم داره: خنده ات باید یواشکی باشه نگاه ابزاری برات درده این کار به صورت بند بند کار خوبیه اما به نظر بنده دارای انسجام لازم به صورت عمودی بین بندها نیست و فقط یک سری دغدغه ها و حقایق بهش اشاره شده و بدون چکش خوردن و پرداخت قوی دوباره رها شده. مثلا: روح تو تسلیم کسی میشه که فک کنی مثه بابا مرده در اینجا خود اشاره به کلمه "بابا" و "مردونگیش" میتونست در بند بعدی بیاد بهش پرداخته بشه و مکمل این بند باشه. و نصف و نیمه رها نشه. همین دو کلمه پتانسیل بالایی برای اشاره به زوایایی دیگه و جالبتر شدن کار و کنایه دار شدن کار میتونست داشته باشه. یا مثلا حتی بند ابتدایی کارتون اشاره به نقاشی بکر خداوند میکنی ولی در بندهای بعدی از این خلق اثر و این گونه کلمات، سریع میری سمت دنیای مادی و جامعه و.... باز بند اول با بند بعدیش مکمل و به قول معروف خیلی چفت و بست هم نیستند. دختر که باشی اینو میفهمی نقاشیه بکره خداوندی . . . گم میشی تو دنیای هرزی که هرشب به روش چشماتو میبندی اما مثلا در این دوبند: ماتیکتو جیغ میزنی وقتی میری توی مردم دلت واشه رنگ پریدت باید اینجوری پشت یه کوهی از گریم جاشه این مکمل بودن و ارتباط عمودی درسته و خوب رفته جلو و به هم مربوطند. استفاده از کلماتی مثل : ماتیک ، گریم، رنگ پریده ، بین مردم بودن و... انشالله بیشتر ازشما بخونم موفق باشید.
  • محمد قاسمی (شاهد) سلام بانو کار زیبایی و قابل تاملی بود. احسنت به این احساس زیبا. روح تو تسلیم کسی میشه که فک کنی مثه بابا مرده موفق باشید.