درباره ی دلبرک غمگین

سلام
این کار، نسخه ی ویرایش شده ی "اسم این ترانه را تو انتخاب کن" میباشد

نمیخواد تندیس شهوت باشه و
نمیخواد شبیه مانکن بمونه
شاید امشب بیخیال قصه شه
دیگه طاقت نداره زن بمونه

آینه رو شکل خودش میکرد و بعد
رژو میزد به سیگار لعنتی
خط چشمو تا خیابون میکشید
با یه جف پاشنه بلند صورتی

توی ایستگا، دنیارو نگه میداشت
یه گُله جا پر نور و بوق میشد
رعشه مینداخت توی جون مذهب و
دست راست خیابون شلوغ میشد

برق چشما بهش التماس میکرد
سر راش چن تا گداخونه میساخت
باد با شال قرمزش شوخی میکرد
خیابون همیشه دستش مینداخت

میخواد امشب بیخیال قصه شه
یه جور دیگه با دنیا تا کنه
درزای خونه رو شاید بگیره
شاید امشب شیر گازو وا کنه

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام خوندم ترانه شما رو کلی کیف کردم از خوندنش موفق..
  • سلام اقای قاسمی.از اینکه سوزه ی خاصی رو کار کردین قابل تقدیره.اما متوجه نشدم هدف از روایت چی بوده.تنها یه سیر داستانی از یک زن توو خیابون.یه جاهایی هم افت وزنی داشت.موفق باشین
    • سلام انتخاب سوژه،انتخاب ظرف، انتخاب چارچوب تو بستر مدیوم باید اتفاق بیفته، من هر موضوعی رو که فکرمو مشغول کنه رو بهش میپردازم هدف از روایت واضحه،بند اول آغازگر روایت لایه ای اثره،فقط یه زن نیست یه زن با ویژگیهایی که تو اثر توضیح داده شده وزن ایرادی نداره ممنون
  • من دوست داشتم کارتو مخصوصا این قسمت: آینه رو شکل خودش میکرد و بعد رژو میزد به سیگار لعنتی خط چشمو تا خیابون میکشید با یه جف پاشنه بلند صورتی
  • mozue jalebi bod payane jalebi nadasht pardakht mitones ghavi tar bashe va inke az vaznesh sar dar nayovordam movafagh bashi doste khobam
  • سلام اقای قاسمی کار زیبایی بود موفق یاشید وسربلند
  • سلام یاسر جان. کارتو خیلی دوس داشتم.خلاقانه بود و زیبا.آفرین. موفق باشی دوست من
  • سلام جناب قاسمی ضربه های قافیه در ترانه قبلی دقیق تر بودند. موفق باشید
  • چرا بند گوگوشو حذف کردی؟! به نظرم قبلی بهتر بود. باید امشب شیر گازو باز کنه این یعنی دیگه ته خطه.ضربش عمیق تر و جدی تره اما "شاید" انتخاب خوبی نیست نمیدونم چی نظرتو عوض کرده.اما من قبلی رو بیشتر دوست داشتم
    • سلام خودم بند گوگوشو دوست داشتم اما خیلیا گفتن نباشه،شاید دوباره آوردمش اون اعتراض شعاری بود و حذف شد شاید و باید و میخاد در ادامه همون بحث قبلیمونه و تصمیمی که برای کاراکتری که خلق کردی ممنونم ازت
  • یاسر .... من این کارتو واقعا دوس دارم ...
    • علیرضا....نظر لطفته....
      • یاسر جان من رو این کار و خیلی از کارای خوب دوستان فکر کردم ... چنتا سوال دارم ازت که البته بعضیاشونو جواب می دم خودم ... دلیل دارم اول اینکه به نظرت این کار با صدای کی باید اجرا شه!؟ آیا وقتی می نوشتی کارتو به صدای کسی فک می کردی یانه!؟که قطعا کمتر کسی اینطور کارارو می خونه!خودت بهتر از من می دونی! اگه نه پس به نظرت باید خودت دکلمش می کردی یا می خوندیش!؟ توی چه دسته از موسیقی به نظرت اگه بخواد اجرا شه باید در نظر بگیریمش!؟ به نظر من از لحاظ سبک تو دسته راک و یا رپ هست قطعا!البته رپ پدر مادر دار! چون تعریف کارای پاپ و کلاسیک و جاز و بلوز متفاوته حتی از لحاظ محتوایی و فارغ از فرم! اگه هم تمام جوابات خیر هست! پس چرا داری کار اجتماعی می نویسی!؟ آیا ترانه بدون اجرا معنی داره اصلا!؟ آیا اون هدفی که داریو با یه متن روی کاغذ می تونی به گوش مردم برسونی!؟ راستشو بخوای دلیل تمام حرفام اینه که ذهنتو به چالش بکشم چون می دونم خیلی بهتر از من می دونی که یه جورایی کارامون بیهودست ! مگه ترانه رو کاغذ هم داریم!؟ به نظرت بهتر نبود حداقل اینجور کارارو با دکلمه و یا چه بهتر به همراه اجرا می شنیدیم!؟ حالا راه حل چیه!؟ نظر من اینه که داریم وقتمونو تلف می کنیم ! البته یادت باشه منظور من اینجور کارها هست ... اگه شما کاریو واسه صدای ابی داریوش یا هرکی نوشتی اجرا هم شد ، دستتم درست ! من دارم کلی می گم که به نظرم باید از همون اول تصمیم بگیریم چه کار می خوایم کنیم ، و چی می خواد بشه ، تا با کارمون برخورد درست کنیم ! درسته همه در حال تمرینیم ، ولی چرا تمرینمون هم اینطوری نباشه ... به نظرت ما هم نباید مثه خارجیا ساز دستمون باشه و ترانه بنویسیم!؟ حتی بعدا فراتر هم می شه رفت! یعنی گور بابای قافیه های سالم گور بابای قالب های مزخرف! می دونم همه ممکنه باهام مخالف باشن ولی چقد کارای رپرا ، یا همین تتلو متلو ساسی ماسیا روی teenagerها و حتی بزرگترا تاثیر گذاشته !؟‌حالا چه خوب چه بد! ولی واقعیته!می دونی دلیلش چیه!؟ ولی وقتی بررسی می کنیم می بینیم اتفاقا تتلو با همه ... ;-) ، داره کار درستو انجام می ده چون song writer واقعیه! منم دوس ندارم بگم ولی poem ، lyric ، text تو همه جای دنیا مجزان ، ولی تو ایران ترانه اصلا یعنی چی!؟ من کاری به پینکفلویدها و بقیه اسامی بزرگ ندارم که تو کشورای خارجی دارن بهترین کارارو می کنن ، ولی خدایی یه گروه خارجی موفق اسم ببر که خودشون song writer و خواننده نباشن!به نظرم ترانه ایران از همون اول برج پیزایی اومده بالا! یعنی چی ترانه سرا و خواننده ساز بلد نباشه؟! واسه همین راستشو بخوای تا راه حلی پیدا نکنم فقط به عنوان سرگرمی به ترانه نویسی که به نظرم اسم مزخرفیم هست فکر می کنم!فعلا البته! می دونم سرتو درد آوردم ولی باید بگم و بپرسم ، شاید من اشتباه می کنم . دوس دارم نظر خودت و کاش می شد نظر حسین میرزایی رو هم می دونستم ... آخه دوس دارم اگه می خوام این سرگرمی رو مسخرگی در بیارم و واسه کارم هدف داشته باشم ، حداقل به آخرشم فک کنم که آیا اصلا این کار مفید هست واسه جامعمون یا نه!؟ من خودم به شخصه تو همین مدت زندگیم هیچ کاریم مفید نبوده ! فقط اسم داشت ! همش حباب بود ! هی بزرگ می شه تا روزی که بترکه و با واقعیت روبه رو شیم ... پس بذار خودمون بترکونیمش ... به نظرم زندگی خیلیامون به همین بیهودگیه! ببخش رفیق از پر حرفیم :-) من معمولا کم حرف می زنم نمی دونم چی شد!!!... فدای تو ...
      • سلام،حرفای خوبی زدی که با بخش عمده ش مخالفم اول از همه بگم تا پارسال، ترانه دغدغه ی بزرگم بود ولی حالا این دغدغه کمتر شده من و برادرم و دو سه نفر دیگه روی همه ی کارهام ملودی میذاریم و به قصد اجرا مینویسم،چون برادرم سنتی کار کرده و چنتا ساز میزنه و مدرس هم هست و در آینده ای نه چندان دور کارامون بیرون میاد بله شده کاری برای صدای ابی نوشتم و شاید یه روز اجرا شد،خدارو چه دیدی این کار هم پاپه کار اجتماعی مینویسم چون به نظرم مهجور مونده و باز هم مینویسم من خودم ساز بلد نیستم ولی اکثر کارام ملودیشون ساخته شده و یا لااقل بالقوه هستن و تا اجرا شدن زمان کمی نیازه همیشه گفتم یه اثر خوب سه ضلع لیریک،ملودی و صداش تکمیله، مثلث ایرج جنتی و قمیشی و ابی و چن مثلث طلایی دیگه رو در نظر بگیر
      • به نظرم یه ترانه سرا قبل از هرچیز باید روی متن به عنوان یه اثر ادبی کار کنه و شعر باشه کارش و در مرحله ی بعد آهنگساز باید روی اون ترانه فکر کنه و کار کنه تا ملودی تمیز از آب در بیاد و بعد صدای مد نظر میتونه ضلع سوم این مثلث باشه تو این راه به نظرم هدف کسب که مینویسه مهمه،پول،شهرت،سرگرمی یا هر هدف دیگه ای، ترانه سراهایی رو میشناسم که کار اجراییشون انگشت شماره ولی به نظرم جز بهترین ترانه سراهای ایران هستن،کارای احسان رعیت،حامد مفتخر حسینی،روزبه آزادی و محمد نویری رو بخون
      • مرسی یاسر ... پس لطفا کاراتو واسمون بذار بعدا ... خیلی خوبه که دادشت کنارته ... پس کار تو فایده داره ... منتظر شنیدن کارات هستم ... فدای تو ...
  • سلام آقای قاسمی برای اینکه مقایسه کنم ترانه ی جدیدتون رو با کار قبلی مجبور شدم ترانه ی قبلیتونو برم و باز هم مرور کنم و اینجا کپی کنم تا دوستان بهتر بتونم نظر بدم البته ببخشید که بی اجازتون اینکار رو کپی کردم در قسمت نظر دهی نمیخواد تندیس شهوت باشه و نمیخواد شبیه مانکن بمونه میخواد امشب شیر گازو باز کنه دیگه طاقت نداره زن بمونه آینه رو شکل خودش میکرد و بعد رژو میزد به سیگار لعنتی خط چشمو تا خیابون میکشید با یه جف پاشنه بلند صورتی باد با شال قرمزش شوخی میکرد خیابون همیشه دستش مینداخت برق چشما بهش التماس میکرد سر راش چن تا گداخونه میساخت توی ایستگاه، دنیارو نگه میداشت یه گله جا پر نور و بوق میشد رعشه مینداخت توی جون مذهب و دست راست خیابون شلوغ میشد میخواد امشب بیخیال قصه شه یه شبو با آبروش بخوابه و آخرین نخ سیگارم بکشه با لالایی گوگوش بخوابه و به خودش به من به تو به مردمش به یه کشور میخواد اعتراض کنه درزای خونه رو باید بگیره باید امشب شیر گازو باز کنه ترانتون مقایسه کردم واقعیتش ترانه ی قبلیتون کلمه ی گوگوش رو که بکار برده بودین زیاد خوشم نیومد هر چند که من عاشق ترانه های خانم گوگوش هستم ولی از این کلمه تو ترانتونو خوشم نیومد بند آخر هم خیلی زیبا تر از قبل شده ولی دو بار شاید استفاده کردین که اگه به نظرم ویرایش بشه خیلی بهتر میشه البته این نظر شخصیمه و ممکنه درست نباشه جسارت بنده رو به بزرگی خودتون ببخشید موفق هستین امیدوارم که موفق تر از همیشه ببینمتون