پرواز

پروازتُ شرو کن
دنیاتُ زیرو رو کن
مرهم زخمات می شم
تو حفظ آبرو کن

من نقش قلّه ها رو
تو این قفس می کشم
تا تو هوادارمی
با تو نفس می کشم

ضربدر قرمزی روو
اسم هوس می کشم
اشاره کن به عشقت
از همه دس می کشم

کی مثل من تموم شب به خاطرت بیداره؟
دستاشو ها می کنه و منتظر بهاره؟
کی مثل من وقتی از آسمون بلا می باره
تموم تخم مرغاشُ توو سبدت می ذاره؟

پروازتُ شرو کن
دنیاتُ زیرو رو کن
مرهم زخمات می شم
تو حفظ آبرو کن

https://www.academytaraneh.com/90467کپی شد!
874
۳۰

  • نسیم بیرانوند کی مثل من تموم شب به خاطرت بیداره؟ دستاشو ها می کنه و منتظر بهاره؟ کی مثل من وقتی از آسمون بلا می باره تموم تخم مرغاشُ توو سبدت می ذاره؟ انیس این بند به اون ضرب المثل اشاره داره که میگه تموم تخم مرغهاتون رو توی یه سبد نذارید..درسته؟ ولی عشق، این سیاستها رو یاد نگرفته...عشق کله شق تر از این حرفهاست و تو با اشاره به این ضرب المثل، این خاصیت عشق رو خیلی خوب وصف کردی.. مثل همیشه زیبا...ممنون:)
  • مجتبی پورکاشانی سلام خانم جزایری عزیز ترانه خوبی بود. خوشحالم اشتباه نکردم در مورد اینکه قلم شما، قلم خوبیه البته از نظر شخصی و سلیقه ای این ترانه رو به خوبی ترانه های قبلی که ازتون خوندم نمی دونم استفاده از قافیه های آوایی رو بهش عادت نکنید. به نظرم جایی که چاره ای نیست ازش استفاده کنیم بهتره پیچیدگی، داستان پردازی و عمق بیشتری مورد انتظارم بود با اینها کارتون خوب بود شاد و سلامت باشید
  • سهیل اروندی باسلام ترانه زیبائی بود درود بر شما پروازتُ شرو کن دنیاتُ زیرو رو کن مرهم زخمات می شم تو حفظ آبرو کن
  • مجید شمس سلام خانم جزایری کارتون روان و ساده بود اما با توجه به کارای قبلی فکر می کنم واقعن کار ضعیفی نوشتین صحبتی نمیشه کرد راجع به این کار و بهتره بیشتر خودتونو به نوشتن با اندیشه مجاب کنید . موفق باشید (گل)
    • انیس جزایری سلام آقا مجید عزیز. ممنون از حضورتون. من اسم اینجور ترانه ها رو میذارم ترانه های نیم ساعته. هم خیلی راحته گفتنشون هم راحت اجرا میشن هم راحت فهمیده میشن هم راحت فراموش میشن. در کنار کارای عمیقمون اینجور ترانه ها هم به تنوع کارامون کمک می کنن.
  • maede najafi سلام بانو ترانه ات رو خوندم موفق باشی
  • محسن یاران سلام تبریک خانم جزایری به نظر من این یکی از قابل اجراترین ترانه های شما بود این دو بیت رو دوس داشتم تا تو هوادارمی با تو نفس می کشم اشاره کن به عشقت از همه دس می کشم اما در مورد این بند کی مثل من تموم شب به خاطرت بیداره؟ دستاشو ها می کنه و منتظر بهاره؟ کی مثل من وقتی از آسمون بلا می باره تموم تخم مرغاشُ توو سبدت می ذاره؟ به نظر من این بند قابلیت ترجیع بند شدن داره ولی اگه قراره این ترانه اجرا شه و این بند تکرار شه بهتره (تموم تخم مرغاشُ توو سبدت می ذاره؟) عوض شه شاید هدف شما از گفتن این جمله بیان اعتماد بین عاشق و معشوقه ولی به نظر من زیاد خوب نیست.
    • انیس جزایری سلام آقا محسن. ممنون از لطفتون. متاسفانه من زیاد به اجرا تو ترانه هام فک نمی کنم و بیشتر دوس دارم مفهومشون جوری که دلم میخواد باشه. آره منم فک می کنم اون جمله برای اجرا باید تغییر کنه. مرسی.
  • مجید صادقی سلام انیس عزیز کار زیبا و روونی بود آفرین فقط منم مثل مریم سپید عزیز متوجه این قسمت نشدم ببخشید تموم تخم مرغاشُ توو سبدت می ذاره؟
    • انیس جزایری سلام آقا مجید عزیز. خوب این ترانه یه نکته آموزنده اقتصادی هم داره که اگه خواستید سهام بخرید یا سرمایه گذاری کنید همه تخم مرغاتونو تو یه سبد نذارید. مگه اینکه مثل این خانم عاشق همسرتون باشید و رو اون سرمایه گذاری کنید.
  • وحیدی(سورمه) سلام انیس جان ترانتو خوندم عزیزم نسبت به ترانه های قبلیت این ترانه خیلی ساده بیان شده بود و احساس می کنم این ترانه قابلیت اجرائیش بیشتر از ترانه های قبلیت باشه گلم موفق باشی
  • مریم سپید سلام انیس گلم...ترانه ت خیلی نازنازی بود دوسش داشتم... تخم مرغ هم خیلی جالب بود ولی ارتباطش با کلیت شعر کمی برام مبهم بود.. شاد باشی و مانا..
    • انیس جزایری سلام مریم جونم. مرسی عزیزم. یه جمله هست که به عنوان توصیه به هر کس می خواد سرمایه گذاری کنه می گن که برای کاهش ریسک "تمام تخم مرغاشو تو یه سبد نذاره" که اگه بلایی سر اون یه سبد اومد همه داراییشو از دس نده. کل ترانه هم مربوط میشه به حمایت زنی که تو فشارای اقتصادی کمک می کنه به مردش تا مرهم زخماش بشه و حفظ آبرو کنه تا از شرایط بد بیرون بیان.زن با وجود اینکه تو یه خونه قفس مانند زندگی میکنه نقش قله های موفقیت رو تو خیالاتش ترسیم میکنه و روحیه میده به مرد که من پای همه ریسک ها و خطراتی که تو راه موفقیت هست ایستادم.البته قبول دارم که کار رو از لحاظ اجرایی سخت می کنه ولی از نظر مفهومی به نظرم قابل قبول باشه.
  • کوثر عابدی سلام انیس عزیزم ازخوندن ترانت لذت بردم اما کارای قبلیتوبیشتردوس داشتم اما خودتو خیلی دوس دارم موفق باشی گلم باغ ترانه هات سبز
    • انیس جزایری سلام کوثر عزیزم. دل به دل راه داره. منم خیلی دوستدارم. کلا کسایی که قلب پاکی دارن آدم بدون اینکه دیده باشدشون حس خوبی بهشون داره. تو هم موفق باشی دوست گلم.
  • فریبا رستگار سلام انیس جان قسمت تخم مرغش واسم جالب بود..مرسی وموفق باشی نازنین.(گل)
  • امین بهاری زاده سلام آبجی کار ریتمیک خوب و جالبی بود...احسنت...
  • علیرضا سرمدیان سلام خیلی کار ریتمیک خوبی بود ... ذهن ملودیک آدمو درگیر می کنه ... ضربدر قرمزی روو اسم هوس می کشم اشاره کن به عشقت از همه دس می کشم موفق باشی ...
    • انیس جزایری سلام علیرضای عزیز. فک کنم کامنتای من و سپینود رو تو ترانه قبلیم نخوندی که برات نوشته بودیم. مرسی که انقد خوبی:) شما هم موفق باشی.
      • علیرضا سرمدیان *گل*بازم می گم بحث و انتقاد جدا از رفاقته بانو ... حرفاتونو خوندم از قبل... فک می کنم ادامه دادنش بی فایدست چون نه من هیچوقت کنار می یام نه قطعا شما ... باور کن ترانت اگه از نظر ملودیک خوب نبود نمی گفتم(یعنی تا بتونم ازت ایراد می گیرم) ، هرچند که من برخلاف نظر خیلی ها ترانه هایی که پیچیده تر می نویسیو بیشتر دوس دارم ، ولی به هر حال کار اجرایی هم باید نوشت و این دو از هم جدان ...*گل*
      • یاسر بهبهانی انیس هی می خواد بکشوندت به بحث تو دم به تله نمیدی علیرضا :)
  • sepinood pahlevani سلام انیس جان به نظرم قوت ترانه های قبل رو نداشت اما دوست داشتنی بود طبق اخرین تحقیقات من کارای تو به دو دسته تقسیم میشن یا عالین یا خیلی عالین موفق باشی:-)
    • انیس جزایری سلام سپینود جونم. مرسی تحقیقات. همون ترانه هایی هم که فکر می کنیم عالین وقتی تو جلسات نقد ترانه خونده میشن می فهمیم که خیال می کردیم عالین و در واقع پر از اشکالن. این ترانه رو از احساس زنی نوشتم که برای مردش فداکاری می کنه و آرزو داره اونو به اوج قله های پیشرفت برسونه و برای پیشرفت هم راهی جز ریسک و ادامه راه با وجود زخمای ناشی از شکست نیست. حفظ آبرو بیشتر اشاره به تحمل مشکلات اقتصادی هست که به هر دوشون فشار میاره تا یه روز به موفقیت برسن. مرسی که همراهمی همزاد.