یاد ایام

سلام خدمت دوستان گرامی،این ترانه سنی هست تا حالا در آکادمی کار سنتی ندیدم به همین خاطر جالب دونستم تقدیم شما عزیزان کنم.ترانه بر اساس آواز نوشته شده و نوسان وزن به همین دلیل هست.امید.ارم حوصلتونو سر نبره
منتظر انتقادات شما دوستان هستم

چون که چرخ این فلک بر کام ناکامم نگشت
یادم آمد هرچه را بر قلب بیمارم گذشت
****
یادم آمد بوسه بر لب های من از روی عادت میزدی
خاطرم هست بر سرم چوب ملامت میزدی
کذب محض میگفتی و دم از صداقت میزدی
کذب محض میگفتی و دم از صداقت میزدی
****
با می و با ساقی و با ساغر از دور آمدم
از برای دیدنت من شاد و کیفور آمدم
خمره در دست منو با آب انگور آمدم
خمره در دست منو با آب انگور آمدم
***
چشم تو اما میانِ چشم های پر ز یاقوتم ندید
دانه اشک هایی که از عشق تو می آمد پدید
***
قلب من همچون صدف،عشق تو مروارید در آن
ساده بفروختی ولی،یارم این بارِ گران
خمره ی ما را شکستی قلب ما را هم تو نیز
ساقیا مستم بکن از باده ی نابت بریز
****
خنده ام اجباری و از بهر شادی شماست
غصه هایم بی شمارو شاهد من هم خداست
من تظاهر میکنم از رفتنت شادم ولی
هر که را بینم کنم،این سوال یارم کجاست
پاسخی نشنیده ام قلب من چون آتش است
گر که خاکستر شوم از آتش این غم رواست

۱۳۸۹ *گروه دف و سنتور.

https://www.academytaraneh.com/87206کپی شد!
976
۵۴

  • javid عالی برادر عالی
  • حسن عرب لاریمی با می و با ساقی و با ساغر از دور آمدم از برای دیدنت من شاد و کیفور آمدم خمره در دست منو با آب انگور آمدم @};- @};- @};-
  • فریبا رستگار قلب من همچون صدف،عشق تو مروارید در آن =D> ممنون آقای تلیکانی @};-
  • nasim mehrabi @};- @};- سلام عالی @};- @};-
  • آزاده ربانی سلام.. خب ..اینم از ما که آمدیم ..افتخار حضور پیدا کردیم..قسمت این ترانه بود گویا منتشرشود ..دوستانم که نظر دادند.. ماهم که لایک زدیم.. بقین بدانید و شک هم نکنید که خوش شانسید.موفق باشید قربان. @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • سید محمود حسینی لرگانی سلام خیلی قشنگ بود .به این سبک ادامه بدین @};- @};- @};- @};- قلب من همچون صدف،عشق تو مروارید در آن ساده بفروختی ولی،یارم این بارِ گران @};- @};- @};- @};-
  • حسين عباسي بائي چون که چرخ این فلک بر کام ناکامم نگشت یادم آمد هرچه را بر قلب بیمارم گذشت @};- @};-
  • شرر عباسي چون که چرخ این فلک بر کام ناکامم نگشت یادم آمد هرچه را بر قلب بیمارم گذشت @};- @};- @};-
  • امین بهاری زاده سلام کار سنتی خوبی بود...آفرین... =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • مرسده (زهرا) عباس زاده :-) @};- ترانه ی متفاوتی بود. لایک
  • امیر غفاری سلام نمیدونم چرا بالا جا نبود برای نظر به همین خاطر پایین نظرمو نوشتم در مورد موسیقی کلاسیک اگر ترانه سرا یا شاعر بخواهد از کلماتی استفاده کند که حتما قبلا استفاده شده اصلا نباید به خود اجازه بدهد که قلم به دست بگیرد چرا که قبل از او شاعرانی چون حافظ و سعدی و مولوی و ... خیلی بهتر و به جاتر از این کلمات استفاده کرده اند ولی برای ترانه(چه پاپ چه سنتی) نمی توان چهارچوب خاصی در نظر گرفت ترانه سرا باید آزاد از تمام خط قرمز ها و چهارچوب ها حرفش را بزند البته نظرهای شخصی متفاوتند و محترم چون شخصیت ها متفاوتند ولی در این عرصه که خط قرمزها اینقدر زیادند بهتر است خودمان برای خودمان خط قرمز نسازیم آقای تلیکانی شرمنده که پای ترانه ی شما این بحث پیش اومد که البته همین بحث ها هستند که باعث پیشرفتمان در ترنه سرایی می شود موفق باشید @};- @};- @};-
    • مرتضی تلیکانی خواهش میکنم.بله دقیقا همینطوره.البته من هم باید اعتراف کنم که تا قبل از این تصورم این بوده که کیفور یک کلمه ی ادبی هستش و ولی در لغت نامه نگاه کردم دیدم کلمه ی عامیانه هست.من به نیت یک کلمه ی کاملا ریشه دار و ادبی ازش استفاده کردم.حالا دوستانی که کیفور نشدن از کلمی کیفور :-)) اون مصرع رو اینجوری بخونن با می و با ساقی و با ساغر از دور آمدم از برای دیدنت من شاد و پر شور آمدم. ممنون از شما دوستان بزرگوار @};- @};- @};- @};- @};-
      • sepinood pahlevani دیدی؟؟؟؟ میتونی اخرش از منم تشکر کنی که راهنماییت کردم ;)) (صرفا شوخی بود) ببخشید اگه باعث رنجش عزیزان شدم همیشه کیفور باشید(بی غرض گفتما) :-) @};- @};- @};-
      • مرتضی تلیکانی سلام همین بیت هم بابت تشکر تقدیم به شما با می و با ساقی و با ساغر از دور آمدم از برای دیدنت من شاد و پر شور آمدم. در نقش استاد ظاهر شدید و خلاصه مطلبی رو آموختید.ممنون
    • حامد حسینی «سلام نمیدونم چرا بالا جا نبود برای نظر به همین خاطر پایین نظرمو نوشتم» باز اومدی آقا ما از شما نظر نخوایم کی رو باید ببینیم :-)) :-)) :-)) تازه میگه چرا جا کمه ای رو رو برم هییییی :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-))
  • حامد حسینی چشم تو اما میانِ چشم های پر ز یاقوتم ندید دانه اشک هایی که از عشق تو می آمد پدید @};- بسی زیبا بود و دلنشین ای عزیزتر از جان @};-
  • بهزاد صنعتی @};- @};- @};- @};- @};-
  • مهشاد نورالسنا سلام کاره جالبی بود @};- @};-
  • sepinood pahlevani بابا کرم بود؟؟شاد و کیفور امدی با کلاه شاپو؟ :-)) خوب بود ولی میشد بهتر باشه وزن وزن وزن.رنگ ابیت پیدا نیست :
    • مرتضی تلیکانی اول از همه سلام خدمت شما و ممنون از حضور با ارزش شما.من به نظر شما احترام میذارم ولی خدمت شما عرض کنم یا شما تا حالا باباکرم گوش نکردید یا باباکرم سمت شما با ما فرق داره.این ترانه نزدیک به شعر کلاسیکه.و کیفور هم به مراتب در اشعار و آواز ها بکار رفته.در مورد وزن هم در ابتدای نوشته ها عرض کردم بر اساس آواز و مولدی مورد نظر سروده شده و نوسان وزن بابت همین امر هست.باز هم ممنون از حضور شما
      • sepinood pahlevani میشه یه مثال بزنید درمورد کیفور؟ باباکرم ده ما فرق داره ;)) درضمن نقد من کامل ثبت نشده.چرا؟؟ :-? الانم یادم نیست چی گفته بودم! :-) معذرت میخوام بابت جسارتم و اینکه حواسم به ابتدای ترانه نبود @};- @};-
      • مرتضی تلیکانی بابا کرم های کرج اهل ادبیات شدن کلاسیک میخونن.کلمه ی کیفور در موسیقی سنتی کاملا رایج هست و استفاده میشه.اگر شما از منه بی سواد قبول بفرمایید به علت سواد کمم از این کلمه استفاده کردم @};-
      • sepinood pahlevani نه من خب تاحالا نشنیدم این که شکست نفسی و تعارف نمیخواد حرف شما سنده :-) ببخشید @};- @};-
      • امیر غفاری به نظر من کلمه ی کیفور هیچ مشکلی نداره خانم پهلوانی گفته بودند مثال بزنید جسارتا من مثالش را آوردم : «ترانه هامو پس بده » از استاد جنتی عطایی : عین کسایی شدی که «کیفور »کشته دیدنن برای تازیانه زن مست هورا کشیدنن حتی اگر تا الان استفاده نشده بود آقای تلیکانی باید خیلی خوشحال می شدند که اولین نفری هستند که از این کلمه استفاده می کنند تقریبا هر کلمه ای میتونه در ترانه استفاده بشه (غیر از کلماتی که ترانه را به سمت ابتذال می کشن ) به یک شرط ! به شرط این که در جای خودش استفاده شده باشه خیلی خیلی پر حرفی کردم ببخشید در کل ترانه ت را دوست داشتم موفق باشید همگی @};- @};- @};-
      • مرتضی تلیکانی سلام متشکر از توضیحات شما.دوستان به کلمه ای مثل ((هرزگی)) که در چند ترانه دیدم بکار رفته هیچ توجهی نکردن بعد در مورد کیفور که کاملا در سبک سنتی کاربرد داره اینجوری موضع گرفتن برای من جای تعجب داره.متشکر از حضور شما @};-
      • sepinood pahlevani مثال شما کلاسیکه اقای غفاری؟من تو کار کلاسیک کلمه ی کیفور رو جایز نمیدونم! :-) اره من تو ترانه از کلمه ی بغچه و ترقه و ساندیسم استفاده میکنم!!اما کاری که توش ساقی و ساغر اورده شده کیفور براش چه نوع وصله ای میتونه باشه؟ وقتی این کلمه تو ذوق من خورده تو ذوق کسانی که با من هم فکرنم خواهد خورد به نظر شما تو جامعه یا اصلا تو اکادمی چند نفر ممکنه مث من فکر کنن؟ بهرحال این فقط یه نظره و هیچ خدشه ای به شاعرانگی سروده و توانایی اقای تلیکانی وارد نمیکنه ببخشید @};- @};- @};-
      • حامد حسینی امیر خان کسی از شما نظر خواست :-)) نه کسی از شما مثال خواست :-)) :-)) بیکاری فتنه به پا می کنی فتنه گر :-)) :-)) :-)) راستی آقا امیر مثال« هرزگی » برای شما خیلی آشنا نیس؟ :-)) من چقدر آرومم/همه چی خوشحاله /تو به من چشم بستی /از دلت معلومه..................
  • سید محمد جعفری @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • ناهید ملکی سلام جالب بود @};- @};- @};-
  • یاسر بهبهانی @};- @};- @};- @};- @};-
  • نيما سكوت درود جناب تلیکانی واقعا عالی بود فقط این ترانه تو دستگاه همایون به نظرم خونده بشه جای این ترانه ها تو اکادمی خالیه واقعا منم تو فکر انداختی جسارتا اگر اینجا "هر که را بینم کنم،این سوال یارم کجاست" به جای کنم میگفتی بپرسم بهتر نبود جسارت منو ببخشید لایک 4 @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • عباس مقدم درود دوست من کار خوب و زیبایی بود لایک @};-
  • ناهید سلیمانی سلام آقای تلیکانی عزیز منکه اینجور ترانه هارو دوس دارم و کارتونو پسندیدم البته خودم هم از این شعرها راجع به ساقی و ساغر و می و........زیاد گفتم ولی میدونم از نظر وزنی و سایر مسایل ایراد داره خودم که دوسشون دارم پس بقول شما اینا ترانه های سنتی هست می تونم اونارو ارسال کنم؟ چون اولین باره این سبک ترانه رو اینجا دیدم. @};- @};- @};-
    • مرتضی تلیکانی سلام خدمت شما .متشکرم از حسن نظر شما.والا من اولین باره سنتی رو توی آکادمی گذاشتم که با یک پیام عجیب از مدیریت سایت مواجه شدم.گفتن که ترانه ی سنتی در اینجا ممنوعه و برای من هم استثنا بوده و بخاطر نقص فنی سایت اشتباها اجازه نمایش داده شده.واقعا علتش رو نمیدونم.و الان دو عدد شاخ روی سر من در اومده به چه بزرگی.
  • مسعود حسنی =D> =D> =D> =D> =D> یادم آمد بوسه بر لب های من از روی عادت میزدی خاطرم هست بر سرم چوب ملامت میزدی کذب محض میگفتی و دم از صداقت میزدی کذب محض میگفتی و دم از صداقت میزدی @};- @};- @};- @};- @};- خنده ام اجباری و از بهر شادی شماست غصه هایم بی شمارو شاهد من هم خداست من تظاهر میکنم از رفتنت شادم ولی هر که را بینم کنم،این سوال یارم کجاست پاسخی نشنیده ام قلب من چون آتش است گر که خاکستر شوم از آتش این غم رواست @};- @};- @};- @};- @};- دمت گرم جناب تلیکانی ( البته تو پراتز عرض می کنم . کلمه ی کیفور بهم نچسبید . ولی بقیه ش خیلی خوب بود . ) @};-