دیو و دلبر

میدونم تو دیگه دستای منو دوس نداری

میگه حسم، واسه رفتنت شب و روز نداری


یادته اون روز پاییزی که بارون میومد ،

چترمو بستی و گفتی کاش فراوون میومد.


وقتی بارون روو موهات بوی گلارو می گرفت

عطر خوبش نفس گلایلارو می گرفت


توو شبای بی ستاره ، وقتی مهتابی نبود،

نگاهِ نقره ای ِ ماهِ تو هم آبی نبود


وقتی شب با مشکی ِ موهات برام یکی می شد

حس عاشقم پر از خلسه و تاریکی می شد


نمیذارم دیو غم قصه مو نا تموم کنه

خوابو توو چشمای دلبرم بخواد حروم کنه


به خدا عاشق ترین دستو توو دستت میذارم

هر چی نرگس ِ روی ِ چشمای مستت میذارم


میاد اون روزیکه که حس رفتن از دلت بره

میشم امواج و تو ، دریا ؛دل ساحلت بره


میدونم دوباره تفسیر می شم از نگاه تو

دوباره دوسِت دارم میگه صدای ماهِ تو


…رها





از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
  • ترانه دیو و دلبر هم به اندازه بقیه ترانه های شما زیبا بود. آفرین به ذهن خلاق شما
  • دلنشین و زیباست... @};- @};- @};-
  • خسته نباشید چون به مبحث قافیه خلی علاقه دارید گمونم خودتون بهتر می دونید که روز با دوس قافیه نمی شن و همچنین تاریکی با یکی چون ریکی هجای یی داره و یکی کسره داره گرچه از نظر من این مورد دوم مهم نیست موفق باشید
    • سلام جناب ناظری بله دوس با روز همقاقیه نیست ولی توو ترانه میشه از (ز ) و (س ) بخاطر نزدیک بودن تلفظشون استفاده کرد که توو خیلی از ترانه ها مشاهده شده توو تاریکی و یکی اگه به صورت یک و تاریک استفاده می شد حق با شما بود ولی در اینجا ریکی قافیه نیست به خاطر کسره ی ( کی ) قافیه قرار داده شده که البته اگه نباشه بهتره ...ممنون از نقد به جاتون وحضور گرامی تون ...موفق باشید دوست عزیز @};- @};- @};-
      • سپاس از توجهتون اما قبول دارید که مثلا همسفر با دیوونه تر و درواقع سفر با تر بسیار بهتر به گوش می شینن از نظر قافیه هم مشکلی نداره اما شما اینو ایراد قافیه دونستین توی ترانه یکی از دوستان و حالا خودتون به راحتی روز را با دوس قافیه می گیرین و می گین تلفظشون به هم نزدیکه؟!! موفق باشید @};- @};- @};-
      • جناب ناظری عزیز همسفر رو نباید با تر در نظر بگیرید با دیوونه باید بسنجید ( تر ) یه ضمیر تفصیلی حساب میشه نه یه واژه یا حتی فعل چون از افعال اگه ناچار باشیم می تونیم به عنوان قافیه حساب کنیم که نکنیم بهتره چون به پیکره ی ترانه لطمه میزنه..و زیباییشو کم می کنه ولی نمی شه با اوردن( تر )در آخر کلمات قافیه درست کرد اگه اینطور باشه که آخر هر واژه یه تر میداریم و کلی ترانه می نویسیم مثلا زیباتر با قشنگتر.....غمگین تر با سریعتر.....مشکلتر با بهتر ....خطر با کمتر توو قافیه سازی باید به ساختار و مصدر وبن کلمه توجه داشته باشیم البته اینم بگم که به صورت خیلی محدود شاعر اختیار داره که این نکته رو رعایت نکنه ولی به صورت حداقل..من اگه از روز و دوس به عنوان قافیه استفاده کردم از ترفند شنیداری استفاده کردم که گاهی توو ترانه آزاده ..امیدوارم قانع شده باشید و باور کنید این خیلی خوبه که بتونیم در حد توانایی و اطلاعاتمون از همدیگه تو حیطه ترانه چیز یاد بگیریم من که غیر از محیط اینجا شناخت دیگه ای از شما و شما از من ندارم و ندارید شما گفتید در حدی نیستم که نقد کنم کاملا حق با شماست من نخواستم ترانتونو نقد کنم فقط نظرمو بیان کردم و برای همه همکلاسیها حتی دوستانم این کارو می کنم..اونها هم اینکارو می کنن ..و وواقعا اگه به جا باشه خیلی هم خوشحال می شم ترانه اول ودوم من پر از ایراد بود ولی نقــــد دوستان انقد جامع و خوب بود که تاثیر زیادی توو کارای بعدیم داشت تعریف و تمجید توو خالی چه مشکلی از ترانه من برطرف میکنه به برنده جایزه ای تعلق می گیره یا قراره به نوبل معرفیمون کنن ؟هیچ کدوم ..حداقل با قضاوت درست دلنوشته هامونو با ایراد کمتر می نویسیم ..من از جبهه گرفتن بعضی دوستان واقعا متاسف میشم ..نباید کاری کنیم که همکلاسیهامون بخاطر این مسایل عطای نقد کردنو به لقاش ببخشند..درست نیست ..من که زیر بار نمیرم...شرمنده مطلبم طولانی شد ..امیدوارم تا اوج قله های ترانه صعود کنید و توو این راه بهترین باشید @};- @};-
  • سلام خانوم موسوي عزيز ترانه زيبايي بود أموختم بازهم در اينجا بر خود وظيه ميدونم بابت نكاتي خوبي كه درباره ترانه ام فرمودي ازتون تشكر كنم @};-
  • میگه حسم، واسه رفتنت شب و روز نداری =D> =D> زیبا سرودید خانم موسوی عزیز لایک @};- @};- @};-
  • و امیدوارم نظراتون رو در مورد آثارم هرچه بیشتر دریافت کنم
  • سلام مثل بقیه ی آثارتون زیبا بود @};-
  • سلام...خیلی لذت بردم...تبریک میگم بهتون.
  • ترانه که قطعن زیباست... اما بعضی ابن بیت رو من دوست نداشتم "به خدا عاشق ترین دستو توو دستت میذارم هر چی نرگس ِ روی ِ چشمای مستت میذارم" خیلی استفاده شده.
    • ممنون جناب پارسا ..ممنون از حضورتون.نظرتون گرامیه..ولی چون تو اشعار معمولا چشم به نرگس تشبیه میشه شاید براتون تکراری نمود کرده ومن به شخصه این بیت و خیلی دوست دارم ..موفق باشید دوست عزیز @};- @};-
  • درود بر شما بسیار با احساس زیبا صمیمی و دلنشین بود @};- =D> =D> =D> @};- @};-
  • سلام و درود قشنگ بود و دلنشین @};-
  • سلام خانم موسوی هر چند از خوندن ترانه زیباتون لذت بردم اما جا داره به یه نکته که مهمتر از بقیه هست اشاره کنم. استفاده از کلماتی مثل خلسه و تفسیر در ترانه نه تنها از پتانسیل کار برای اجرا کم می کنه بلکه باعث کمتر شدن ارتباط مخاطب با کار هم می شه مگر اینکه این کلمات بصورت واقعی و درست در جای خودشون قرار بگیرن . که البته من اینو تو ترانتون مشاهده نکردم...امیدوارم در آینده شاهد کارهای استخون دار تری از شما باشم. جسارت بنده رو ببخشید.موفق باشید @};-
    • سلام جناب استیری باهاتون موافقم راستش منم برای استفاده از این دو واژه تردید داشتم ولی چون قبلا غزل می نوشتم فکر کردم شاید خوب بشه ولی میبینم که درست نبوده شاید اگه سنگینتر بود رو ترانه می نشست از نظر گرامی تون سپاسگزارم @};- @};-
  • سلام و عرض ادب خانم موسوی آفرین آفرین آفرین واقعا تبریک میگم بهتون این کارتون خیلی بهتر از کارهای قبلی هستش وزن و قافیه ها خیلی خوب انتخاب شدن آفرین آفرین آفرین کاملا پیشرفت رو احساس کردم امیدوارم که همین راه رو ادامه بدید و سروده های بعدیتون به جای 3 تا آفرین 5 تا آفرین بگیره در ضمن لایک میکنم این کارتون رو چون احساس میکنم خیلی رشد داشته اگه بخوام واضح بگم مثل شاگردی که تا حالا نمره هاش زیر ده بود و اینبار 16 گرفته این پیشرفت خیلی عالیه ادامه بده تا موفقیت های بزرگ.... =D> =D> =D>
    • سلام استاد بزرگوار خیلی خوشحال شدم که پسندیدید .. :-) ممنون از نظر با ارزشتون که باعث دل گرمیم میشه و میدونم به راحتی از کار کسی تعریف نمی کنید من عاشق نوشتن هستم و دوست دارم یه روزی برسه که به نمره ی 20 برسم :"> مانا باشید ..با سپاس @};- @};- @};-
  • درود خانم موسوی عزیز خیلی زیبا بود و به دلم نشست =D> @};-