پیرهن عزای من

با پیرهن عزای من               بیا سر مزار من

تو سنگ قبرمو ببین             گریه بکن برای من

شبای جمعه  که رسید         از ته دل صدام بکن

وقتی دلت تنگ شد برام        تو قاب عکس نگام بکن

اگر چه زیر خاک مو            نفس نداره جسم من

اما هنوز دوست دارم            حتی تو سردی کفن

اگه یه روز دلت گرفت         خواستی بیفتی یاد من

تنها برو قدم بزن               به زیر بارون عشق من

هفتا کفن پوسوندمو           یادت هنوز تو قلبمه

حس می کنم که دست تو        هنوز تو دستای منه

اشکای مهربون تو            به پای من حروم نکن

قصه ی تلخ مرگمو         عاشقونه تموم نکن

برو برس به زندگیت        منو ببر ساده ز یاد

من دوست ندارم پای من      آرزوهات بره به باد

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام خوب بود دوست داشتم
  • درود بر مجید عزیز گفتنیا رو گفتن منتظر دیدن کارت هستم موفق باشی @};- @};-
  • سلام مجید عزیز نوشته شما رو دوست داشتم اما غم فضای درونی نوشته خیلی سیاه بود ... اما حزن درون کار رو دوست داشتم در کل قلمت دلنشینه امیدوارم شاهد پیشرفت روز افزون شما باشم =D> :-)
  • از قدیم گفتن کار نیکو کردن از پر کردن است.پس انقد بنویس تا بهترین بشی. در ضمن ترانتو پسندیدم.موضوعش واسم جالب بود. :-)
  • سلام مجید عزیز.... بیشتر از اینها میتونی روی ترانه هات کار کنی...هنوز اونطور که باید فرم نگرفته کارت...وزن روان و قافیه ابتدائی ترین نکته در ترانه ست... موفق باشی @};- @};- @};-
  • =D> =D> =D> =D> =D>
  • کار خوبی بود و در مورد نقد هم با دوستان موافقم می پسندم.
  • درود مجید جان این سیر صعودی کارات خیلی خوبه فقط برای من و مزار من هم قافیه نیستند پسندیدم @};- @};- @};- @};-
  • درود بر شما دوست عزیز دوستان به نکات خوبی اشاره کردند و من هم اموختم امیوارم همه در کنار هم پیشرفت کنیم ترانتون زیبا بود سپاس @};-
  • سلام جناب مجید بزرگوار تزانه به دل نشست هر جند از نظر من میشد و بهتر میشد که اگر احساس خواهش از جسم مرده به زنده منتقل میشد. ابتدا اینکه با نظر دوستان در مورد قافیه موافقم در جائی که شعر نو و شعر آزاد و شعر سپید از نظر عالمان فن پذیرفته شده است پس باید ترانه آنها راهم پریذفت . اما بحث اینجاست که پایه ترانه بر چه مبتائی آغاز شده و زیبائی آنگاه تجلی میشود که در قسمتهای متصل به هم آن مبنا رعایت شود فرقی نمیکند چه بر پایه کلاسیک و یا هر پایه دیگر. بر این اساس در جتد ایراد وزنی و قافیه ای در ترانه میبینم که البته جزئی و قابل رفع است شروع بر اساس یک خواستگاه بود که به یکباره خواستگاه بدون هیچ کلامی که نشانه از احساس درونی داشته باشد عوض شد. وترانه را تبدیل به دل ترانه کرد. پیراهن عزای من نام احساسی بسیار خوبیه و فکر میکنم خیلی زیبا میشد اگر خود پیراهن عزا رو مقداری توصیف و باز میکردی. پایدار باشید
  • سلام جناب قیطانی از دعوت شما متشکرم. گفتنیارو دوستان فرمودند و من فقط تأییدشون میکنم. با مطالعه و تمرین موفق تر خواهید بود. با مهر @};-
  • @};- @};- =D> =D>
  • درود مجید جان سپاس از دعوتت، ترانه ی زیبایی سرودی لایک =D>
  • سلام آقا نیاز به دعوت نبود بنده بار سومی ست که ترانه ی حضرتعالی رو می خونم الان فرصت ونوبت به کار شما رسید من با کمال میل و شوق کاراتون رو میخونم و خواهم خوند واما اولین گله ضمن احترام به سلیقه تون اینه که دوست ندارم چنین موضوعی را به هیچ وجه از زبان شما جوانان دسته گل و شاخ شمشاد این مرزوبوم بشنوم اما از جهت ترانه سرایی کاراتون با مشق ها وتمریناتی که هم فنی هم تمرکزی و هم احساسی در طی مسیری که پیش میریم دارید و خواهید داشت قطعا" سیر سعودی طی میکنه اگرچه واژه به واژه یا بیت به بیت باشه در همین ترانه که دل اهل آکادمی رو خون کردید بخوبی این موارد هویداست به قول بچه دبستانی ها :" اگه راست میگی خوب ترانه میگی ایندفعه یه موضوع شاد بنویس ببینم!" ...ببینیم تا دفعه ی بعد چه میکنید؟!!! @};- @};- @};- @};-
    • ممنون از نظرتون
    • ضمنا" کاملا" با نظر آقای حسنی نه تنها موافقم بلکه مدافع نظر ایشونم در بحث قافیه وتضاد .اینهمه شعر عربی /فارسی/ انگلیسی /ترجمه شعر /مقابله ی متون شعری از جهت کم وکیف و صحت وسقم رو از سر گذروندیم به خدا به پیر و به پیغمبر قسم خیلی از ایراداتی رو که از قافیه دوستان می گیرند فقط در بحث قافیه ی ناب اونهم برای شعرای طراز اول اونهم در رقابت فنی مطرحه .خیلی وقتها فکر میکنم اگه حضرات مولانا /نظامی/خاقانی و..به آکادمی برای نقد دعوت شن جرات اومدن ندارند چقدر می خواید از این ایرادات قافیه ای براتون عینا" از این شعرا در کارهای درجه یکشون بیارم ؟!بماند که اینجا بحث قافیه ی ناب نه تنها مطرح نیست بلکه چیزی که آرایش گفتار رو بهم نریزه کفایت می کنه قافیه هم خودش چهار لشکر پیش و چهار لشکر پس داره حرف وصل و خروج و نایره وردف وقید و... هرکدوم باز کلی قانون و جواز داره از کدومها دوستان با اطلاع اند که خیلی جاها با دوستان تازه کار کنکاش میکنند خود من بارها شده متن دوستی رو خوندم هیچ ایرادی به واقع نداشته دیدم هی نوشتند قافیه هی نوشتند وزن در یکی از کارهای خود من که از فرط آهنگین بودن فقط بشکن کم داشت یه دوستی نوشته بود وزن نداره ! خلاصه که منبع باید در درجه ی اول مطالعه باشه دوم تجربه و اصلا" شعر و فضای ادبیات رو اگه دوستان بیشتر آشنا شن خیلی از اظهار نظرها رو نمی کنند خلاصه که سرتون رو درد آوردم شاید اگه فرصتی بود مقاله ای در باره ی ادبیات فضای ادب موسیقی کلام برای دوستان گذاشتم تا قسمت چه باشد والسلام نامه تمام.
      • ببخشید سیر صعودی منظورم بود دستم رفت یه پله بالاتر اشتباهی تایپ شد
      • ممنون خانم ربانی از نظرتون.من که به شخصه استفاده کردم. @};-
  • سلام اگرچه ایراداتی داشت و دوستان بخوبی ایرادات رو بیان کردند ! نظرم این بود که کار ساده ای بود ف با درون مایه ی عاشقانه ی لطیف اما بهتر می بینم کمی بیشتر مطالعه کنی و حرفهای دوستان را جدی بگیری ، حتما موفق خواهی شد
  • سلان آقا مجید من کارتونو پسندیدم . ساده و زیباست و خوراک موسیقی ای تو سبک سیاق خواننده هایی مثل علی عبدالمالکی و یا حمید عسگریه . در اینجا با اجازتون می خوام بجای نقد ترانه ی شما به نقد کامنت های دوستان بپردازم . گرچه می دونم که به احتمال زیاد تنها خواننده ی این نقد خود شما خواهید بود . اما شما اون نقدها رو خوندید این نقد رو هم بخونید و خودتان قضاوت کنید . من فکر میکنم که ما در این آکادمی تعریف مشخصی از ترانه نداریم . اما با اجازه می خوام تعریف شخصی خودم رو بیان کنم . به اعتقاد من ترانه کلامیست که این امکان را به آوازه خوان می دهد که از حنجره ی خود مانند یک ساز در کنار دیگر آلات موسیقی استفاده کند تا نهایتا موسیقی ای باکلام خلق شود . حال شما بگویید با چنین تعریفی چه نیازی هست به قافیه . متاسفانه من در این مدت کوتاهی که عضو این آکادمی مجازی شدم متوجه شدم که گویا اکثر اعضای این آکادمی اصلا موسیقی گوش نمیدن و چیز زیادی از موسیقی روز دنیا نمی دونن . هزاران سبک موسیقی باکلام در دنیا داریم . به موسیقی های باکلام خارجی گوش کنید . چقدر زیبان و موسیقی باکلام ما با اینکه اسم پاپ و راک و غیره رو یدک میکشه چه فاصله ی زیادی با موسیقی دنیا داره . ترانه ی شما به نظرم کاملا موزیکال است و اگه بخوام نقد سخت گیرانه کنم باید بگم که کاش بیشتر از فضای معمولی و مرسوم ترانه های ایرانی فاصله می گرفتید . به نقد خانم شکفته یکبار دیگه نگاه کنید . پیشنهاد ایشون در مورد بیت چهارم ساختار موسیقیایی خوب ترانه ی شما رو کاملا بهم میریزه . یکی دیگر از دوستان به وجود تضاد در ترانه ی شما اشاره کردند . نظر ایشون درسته اما وجود تضاد به ترانه زیبایی می بخشه . اونچه که به مضمون لطمه میزنه تناقض هست نه تضاد . در پایان من فکر میکنم که یک ترانه سرا باید بیشتر با نت خوانی و نت نویسی آشنایی داشته باشد تا عروض و قافیه . ترانه های محسن نامجو هم زیبا و پرطرفدارند و خیلی هاشون هم قافیه ندارن باز هم حرف واسه گفتن دارم اما دیگه خیلی طولانی شد ان شا الله در فرصت بعدی ممنون از دعوتتون
    • مسعود جان ممنون از نظرت
    • منم در این رابطه با آقای حسنی موافقم.یه ترانه میتونه در عین حالی که بی وزن و قافیست اثری رو خواننده بذاره که شاید یه ترانه که قافیه هاش جوره نتونه. چیزی که ما داریم مینویسیم اکثرا ترانه ست نه شعر کلاسیک پس بهتره گاهی ریسک کنیم و اثر جدیدی خلق کنیم. واقعا خوشحال شدم از اینکه همچین تفکراتی هم هست تو این سایت و همه درگیر قافیه نیستن.
  • درود جناب قیطانی عزیز سپاس از دعوتتون کارتون بد نبود بهتر میشد اگه رو قواعد ادبی توجه بیشتری میفرمودین قافیه ها که در اکثر ابیات مشکل داشت چند جا دوگانگی زبان دیدم تو کارتون و یه پیشنهاد دارم اینکه شاعرانگی بیشتری به جملاتتون بدین در کل امیدوارم از نقدها و فرمایشات دوستان در جهت هر چه بهتر شدن و پیشرفت کارهاتون استفاده کنین و در اینده ای نزدیک کارهای زیباتری ازتون بخوانیم موفق باشید @};-
  • دوست خوبم ممنونم از دعوتت در مسیر ترانه باید بدونی که همه چیز کلام ترانه نیست... به ساختار ترناه توجه بیشتری داشته باش صرف رعایت سیلاب وزن رو درست نمیکنه باید به روون نویسی کار توجه بیشتری کنی یکی دوجا ترانه ضد ضرب میشه ...چند جا قافیه ها از دستت در رفته... کار نیکو کردن از پر کردن هست... هیچکس از روز اول حرفه ای نبوده وبدون که هرچی بیشتر بنویسی بهتر میشی چون توی کارت این مسیر رو دیدم که رو به جلو حرکت میکنی =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};-
  • زیبا بود برادر
  • مجید داداش حست قشنگ بود گفتنیارو دوستان گفتن امیدوارم موفق باشی :-x @};- @};-
  • مجید جان احساس زیبایی داری . اگه این حس زیباتو توو چارچوب و ساختار عروضی مناسب قرار بدی معرکه میشی و به نسبت کارای قبلیت در حال پیشرفتی . فقط باید یه مقدار مطالعه و دقت و بیشتر کنی و در سرایش حست تعجیل نداشته باشی. بعد از سرایش کارتو حتما چندین بار بخون و سعی کن نکته هایی که دوستان در پانوشت آثار قبلیت گفتن و حتما به یاد بیاری و در اثر جدید و پیش روت پیاده کنی. اعتماد بنفست همیشه حفظ باشه یادت باشه این فضا بهترین فضای مجازی برای پیشرفتت. از دست نده. کم گوی اما گزیده ... @};- @};- @};-
  • خوب بود اما گمان کنم مصرع اولت جای دو بندش عوض شده
  • :-( تلخ بود اما قشنگ @};-
  • آقا اومدم ترانتو خوندم مجید خان من اصلا به اینکه قافیه داره یا نه یا وزن داره یا نه کاری ندارم و با شرایط فعلی ترانه ی ما، فکر میکنم نمیشه حرف از وزن و قافیه زد... من از این ترانه خوشم نیومد و اینو خیلی صاف و ساده دارم میگم... نگاهتو میدونم! اما این ترانه و داستان غم انگیزش فقط رو خودت تأثیر میذاره... دوست دارم داستان جدید و متفاوتی بخونم... اینا نظر من بود!
  • سلام ..خوبي ممنون از دعوتتون ..مجيد جان من كه الان تو اين موقعيتم و الان فكر كنم 9 ساله تو كاره موسيقي هستم خيلي خيلي شكستها خوردم ...از هر لحاظ مالي و ....اماااااااااااا هيچ موقع ناراحت و نااميد نشدم...تجربه شده برام...به نظر من شكست خيلي بهتره چون اگه نبود. هيچ موقع لذت موفقيت و نميشد كشيد......داداش نميگم شكست خوردي اصلا ...بايد تجربه كسب كني..از اين دوستانمون.از راهنماييهاشون استفاده كن ..اگه درباره اهنگسازي و موسيقي بود خودم كمكت ميكردم...ولي خوب......هر كسي تو حرفه خودش ميتونه كمكت كنه...ترانت زيبا بود ...ولي خيلي خيلي احساسي زيادي اينجور باشه ..به نظر من خوب نيست ...خيلي شكستي نفسي كردي...موفق باشي @};- @};- @};- @};-
  • محتوای ترانه بسیار زیبا بود ترانه سرشار ازاحساسی خوندم در مورد ساختار ترانه با دوستان موافقم.. دوست دارم ترانه ی بعدی که ازشما میخونم این قواعد رو بکارببری که بعد جدا از محتوای زیبا ساختار خوبی هم ازشما شاهد خواهیم بود موفق باشی دوست خوبم
  • ممنون مجيدجان بابت دعوت دراين كه حس نوشتن درتوهس شكي نيس اماتورعايت قواعدكم كاري ميكني يه كم دقت كن مشكلت حله وكاراي خوبي خواهي نوشته خانم شكفته موبه مو همه مواردوذكركردن به جاي اينكه هرروزكاربزاري واسه يه كارچن روزوقت بزار مطمنم به زودي زودمشكلت حل ميشه روقافيه ووزن تمركزكن و سعي كن كلمه اي انتخاب كني كه مناسب باشه براي قافيه شدن @};- دركل پيشرفتوتوچشات مي بينم پيشاپيش =D> =D>
  • سلام ممنون از دعوتت میپسندم مرسی @};- @};- =D> =D>
  • سلام آقای قیطانی امیدوارم ترانه بدیت از عشق و محبت ودوستی حرف بزنه موفق باشی
  • سلام آقای قیطانی ترانتون هرچند تلخ اما زیبا و موزون بود . ممنون @};-
  • سلام دوست عزیز ترانه ی خوبی بود... فقط همونطور که دوستان اشاره کرده بودن بعضی از قسمتای کار توی قافیه ها و وزن اشکالاتی وجود داره که مطمئنم اونا هم با کمی دقت و بازنگری دوباره میتونه حل بشه @};- موفق و مانا باشید =D> @};-
  • با پیرهن عزای من بیا سر مزار من تو سنگ قبرمو ببین گریه بکن برای من سلام داداش خوبم میخواستم بگم اگه مصرع اول و با مصرع دومت جابه جا کنی مشکل قافیه بند اولت رفع میشه بیا سر مزار من /با پیرهن عزای من تو سنگ قبرمو ببین / گریه بکن برای من اوکی؟ آخرسرم اینکه ایشاللاه صد سال زنده باشی و ترانه های شاد شاد بگید
  • درود دوست عزیز ترانه نویسی چون راحت مینویسی من خوشم اومد ولی نصف ترانه میگی به یادم باش نصف دیگشو بدون مقدمه میگی برو دنبال زندگیت ادم یه دفعه شوکه میشه البته من کارشناس نیستم نظر شخصیمه
  • پیشنهاد من از داستان ترانه ی شما از دنیا رفتم و هنوز، قشنگ روزگارمی بهشت می شه خونه ی من، وقتی سر مزارمی شبای جمعه که میای، منو صدا که می کنی با اون چشای خیس اشک، منو نگا که می کنی با اینکه زیر خاک مو، نفس ندارم واسه تو حتی تو سردی کفن، من داغم از احساس تو اگه یه روز دلت گرفت، با روزگار بهم بزن من همیشه کنارتم، با روح من قدم بزن هفتا کفن بپوسونم، یادت بازم تو قلبمه عشق دو دنیای منی، کجای قصه مبهمه؟ اما اگه حس می کنی، از زندگیت جا می مونی برو به فکر من نباش، نگو بهم نمی تونی اشکای مهربون تو، به پای من حروم نکن ادامه ی زندگیتُ، بدون عشق تموم نکن
  • درود خوب بود ولی کاره قبلی که خونده بودم بهتر بود مانا باشی همیشه الهی @};-
  • سلام مجيد جان @};- خب كارت كه حسابي نقد شده و گفتني ها رو دوستان ذكر كردن. من فقط انتقادات اون ها رو تأييد مي كنم و ازت مي خوام كه از اين به بعد با وسواس بيشتر و ديد بازتري بنويسي و خودت رو از ورطه ي تكرار دور نگه داري. اگه خودت منتقد خودت باشي،خود به خود درست مي شه!(چي همه خود! ;)) )
  • خوب نبود...كار قبلي تون رو بيشتر دوست داشتم
  • زیبا بود اما بازمم شکل همیشگی من دیگه نمیگم خودتون میدونید @};-
  • درضمن قافیه هات هم قشنگ بود مشکل قافیه نداشت فقط کاش یک مقدار از آدات تشبیه و کلمات هنری تر استفاده میکردی. من باز هم نگاه کردم مشکل قافیه به اون صورت وجود نداشت. :-) @};-
  • مثل همیشه زیبا =D> @};-
  • سلام دوست عزیزم ترانه خوبی ازت خوندم فقط یه چندجا قافیه مشکل داشت درکل خوب بودومیپسندم @};-
  • سلام فکر می کنم هنوز باید روی قافیه ها کمی کار کنید و بیشتر اطلاعات بدست بیارید و اینکه قبلا هم گفتم خیلی غمگین می نویسین غم میتونه حس مثبت هم بده! نه فقط منفی مطلق! چند تا نکته هم می گم امیدوارم به کارتون بیاد "با پیرهن عزای من بیا سر مزار من تو سنگ قبرمو ببین گریه بکن برای من" توی این بیت (مزار من) با ( برای من) هم قافیه نیست. مگر اینکه جای مصرع اول رو با دوم عوض کنید که بشه : "بیا سر مزار من با پیرهن عزای من تو سنگ قبرمو ببین گریه بکن برای من" اینجوری (عزای من) و (برای من) هم قافیه میشن! ------------------------------------------------------------------------------------------------ اگه یه روز دلت گرفت خواستی بیفتی یاد من تنها برو قدم بزن به زیر بارون عشق من این قسمت هم باز مشکل قافیه ذاره پیشنهاد میدم جای مصرع ها عوض بشه : "اگه یروز دلت گرفت خواستی بیافتی یاد من به زیر بارون عشق من تنها برو قدم بزن" اینجوری(من) با (بزن) هم قافیه اس اما جوری که شما نوشتین (من) ردیف میشه و قافیه ها رو (عشق) و (یاد) قرار دادین.. که جور نیستن ------------------------------------------------------------------------------------------------- "هفتا کفن پوسوندمو یادت هنوز تو قلبمه حس می کنم که دست تو هنوز تو دستای منه" (قلبمه) با (منه) مشکل قافیه داره... ------------------------------------------------------------------------------------------------- ببخشید اگه صریح حرفمو می زنم و نظرمو میگم. دوست ندارم وقتی میشه اشکالات رو برطرف کرد که کارتون هر روز بهتر بشه، چیزی نگم و فقط تعریف کنم!!! اگه بدونم نباید ایرادای جزیی رو بگم ، نمی گم و فقط تعریف می کنم امیدوارم هر روز بیشتر پیشرفت کنید و تا حد امکان کلیشه رو کنار بذارین. شمن اینکه یکمی هم مثبت تر بهتره موفق باشید
  • سلام مجید جان کار خوبی بود بجز مشکل وزن و قافیه مفاهیمتم تو ابتدا و انتهای کار تضاد داره بیشتر دقت کن دوست عزیز موفق باشی @};- @};-
  • سلام مجید جان میثم و مسعود حرفای بسیار خوبی رو گفتن مجید جان پیشرفتت که خیلی خوب بوده ولی هنوز خیلی راه مونده جدا از حرفای میثم و مسعود قبلا هم گفتم یه کم عمیق تر فکر کن و زود راضی نشو موفق باشی دوست خوبم
  • سلام مجيد عزيز ترانه زيبايي درسته يه مشكلاتي داره ولي اشكالي نداره همه ما اومديم اينجا كه ياد بگيريم و مطمئناً روز به روز بهتر خواهيد شد موفق باشيد
  • سلام . ضعف در ساختار ترانه مشهوده. مخصوصا بکار بردن قوافی و وزن که در بعضی ابیات کاملا از دست رفته. مطمئنا اگر با مطالعه و تمرکز بیشتر به نوشتن ترانه اقدام کنید شاهد ترانه های زیبا و دلنشینی از شما خواهیم بود. موفق باشید @};-
  • سلام مجید جان تو ذهنت تصویر داری ولی فقط تو ذهنته اونطور که باید نمیتونی بیانشون کنی ،قافیه هات همگی مشکل دارن بهتر بگم قافیه ای ندیدم تو کارت دوگانگی داستان و بیان تو کارت موج میزنه. چرا دوست داری تند تند ترانه بنویسی؟ سعی کن کمتر بگی ولی بهتر و با زاویه دید بهتری به موضوع نگاه کن اینایی که تو گفتی خیلیا قبل از تو بهتر از اینا گفتن. @};- @};- @};-
  • سلام مجید جان بازم میگم رو به پیشرفتی ولی فکر نکن یه شب از خواب پا میشی و صبح ترانه های معرکه ای میگی این روند رو ادامه بده و سعی کن هربار که میخوای ترانه بنویسی بهتر از قبل باشه کارت ، من نزدیک 100 تا ترانه گفتم که فقط 10 تاشون از نظر خودم قابل قبوله و بقیه معمولی هستن ترانه ی کوچه هم یکی از کارای ضعیفمه که روی سایت گذاشتم ، سعی کن همینجوری ادامه بدی و رو به جلو بری، مطمئنم به زودی کارات غوغا میکنه فقط سعی کن چیزایی که مینویسی ناخواسته هم به کارایی که میشنوی و میخونی شبیه نباشه اینجوری توی جایگاه خودت قرار میگیری و مطمئن باش بیشتر لذت میبری . در کل کار قشنگی ازت خوندم امیدوارم هر روز شاد باشی و پر از احساس. @};- اگر چه زیر خاک مو،نفس نداره جسم من اما هنوز دوست دارم، حتی تو سردی کفن گر رو اگر کنی به نظر من قشنگ تره. در کل باید ببخشید که صاف حرفامو میزنم میخوام پیشرفت کنی و فکر کنم قصد خودت هم همین باشه تا اینکه فقط بچه ها بیان و ازت تعریف کنن. دوست دارم و امیدوارم بهتر و بهتر بشه کارات داداشی. =D> @};-