راه حل

  نمی دونی چه قد سخته با این دلشوره سر کردن

این اشکای پر از بغضُ یه جوری دس به سر کردن

 

تُ میدونی نمی تونم با احساسم خودی باشم

 یه وقتایی بذار من هم ، همون که تُ شدی باشم

 

بذار این فاصله بین من و تُ راه حل باشه

 شاید چیزی شبیه عشق ته این قصه پیداشه !


خودِ تو عاشقم کردی

خودِ تو باورم کردی

خودت رفتی از این خونه

خودِ تو پرپرم کردی

 

 شاید تنهایی باعث شه تو از رفتن پشیمون شی

 شاید نه! توی دستای یه مرد دیگه مهمون شی

 

تُ روو چشمات قسم خوردی که حتمن میگذری از من

 ولی هرگز نفهمیدی چه زجری داره دل کندن

 

مث عادت شده هرشب با این دلشوره خوابیدن

نمی فهمی چه قد سخته ، همش دلواپست بودن

خودِ تو عاشقم کردی

خودِ تو باورم کردی

خودت رفتی از این خونه

خودِ تو پرپرم کردی

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

  • سلام حمزه جون قشنگ بود........ @};- @};- @};- @};-
  • زیباست دوست خوبم مرسی @};-
  • سلام خودِ تو عاشقم کردی، خود تو باورم کردی... قشنگ بود همه ی ترانه خوب بود به خصوص شروعش
  • بسیار دوس داشتم ترانتون رو موفق باشید... @};-
  • حمزه حون پاسخ میخوای بدی به پیامی ویرایش نکن اینجوری زیاد پاسخت به چشم نمیاد اول کلیک کن روی پاسخ در هر کامنت و بعد جوابت رو بنویس اینجوزی با رنگی دیگه نوشته میشه و یجور هایی شکیل تر و خوانا تر هست مرسی گلم از نقد پذیریت (خصوصی)
  • سلام حمزه جان واقعن از ترانت لذت بردم خیلی دلنشین بود گفتنی ها رو دوستان گفتن موفق باشی دوست عزیز @};- لایک :-x
  • سلام حمزه خوش اومدی کولاک کردی درود بر تو این کارت اهنگ قشنگی داره اهنگ سازم هستی؟ :"> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> شرمنده باید ادامه بدم ولی دیگه دوستان ناراحت میشن
  • درود دوست من...کارت عالی بود و من واقعا لذت بردم.کمتر ترانه ای هست که بتونه کامل بهم بچسبه و ترانه ی شما اینطور بود ...فقط اینکه ترجیع بند ترانه اصلا قوی نبود...لااقل نه به اندازه ی سایر پاره ها... قافیه ی خوابیدنم و بودن به نظرم جالب نیست.مرسی از ترانه.بامهر.پهلوان @};- ---------- حمزه زارعی : سلام آره قبول دارم ، اما به اون سوژه ای که من مدنظرم بود می خوره ...
  • حمزه جان کار خوبی بود عزیزم معمولا جسارت نمیکنم و کار اول رو نقد نمیکنم... تا ببینم ایا دوست عزیزی که تازه ه جمع ما اومده دوست داره نقد بشه یا نه اما خب بحثی پیش اومده بود که نظر دادم بهر حال اگر نظرم بر خلاف میل تون بود بر من ببخشای به ولّاه قصدم خدمته نه ایراد گیری دوسته خوبه من
  • سلام به همه در علم بدیع صنایع ادبی بسیار زیادی وجود دارد که گاه ممکن است شاعری ندانسته یکی از ان ارایه ها را اجرا کند/ البته کم نیستند کسانی که دانسته ارایه هارا در ابیات خود بکار میبرندو ارزو میکنم که قافیه ی کاملن صحیح در بیت اول نیز اگاهانه اجرا شده باشد که مایه لذت بنده خواهد بود اما چرا؟ آزایه ی جناس= استفاده از واژه هایی که کاملن شبیه به هم هستند هم در گفتار و هم در شنوایی اما معانی انها متفاوت است/ از بزرگ دانای توس برایتان مثال میزنم خرامان بشد سوی اب روان/ چنان چون شده باز یابد روان/ درمصرع اول و دوم ما شاهد تکرار /روان /هستیم اما اولی معنای جاری و دومی معنای جان را دارد در شعر مورد بحث نیز شاهد تکرار /سر کردن /هستیم اما معانی انها با هم بسیار متفاوت است ارایه جناس به دو دسته ی تام =مثالهای بالا و ناقص تقسیم میشود که انواع و انشعاباتی دارد مخصوص در جناس ناقص ممکن است بسیاری از قافیه های مردود را سالم ببینید/ این نشانه ی راه بود یافتن دیگر صورت های ان با علاقه مندان... در مورد شعر نیز هیچ سخنی ندارم بجز ارزوی موفقیت برای همه ی شما عزیزان -------------------- حمزه زارعی : واقعا جا داره ازتون بی نهایت تشکر کنم ... مرسی دوست عزیز
  • تو ها همراه فعل زیاده...یعنی بیشتر جمله هات دو تا تو میگی....بعضی وقتا به خاطر وزن خوبه..اما فکر کنم زیادی بود... ------------ حمزه زارعی : آره ، تا حدودی با نظرت موافقم ...
  • این اشکای پر از بغضُ یه جوری دس به سر کردن سلام این مصرع خیلی به دلم نشست به اکادمی خوش اومدید @};- =D> @};- =D> لایک ------------- حمزه زارعی : ممنون از لطف بی شمارتون ...
  • سلام... به آکادمی خوش اومدید... کارتون زیباست حرف نداره ...خیلی از ترانتون خوشم اومد... مرسی بدرود @};- =D> -------------- حمزه زارعی : شما لطف دارید ...
  • سلام و خوش اومدی به آکادمی ترانه @};- @};- @};- با ترانه ای زیبا و دلنشین اومدی دوست من و لذت بردم از کارت و برات آرزوی موفقیت دارم @};- @};- @};- ---------- حمزه زارعی : فدای تو مجید جون
  • خیلی خوب بود آفرین =D> =D> =D> خوش اومدی @};- ------------- حمزه زارعی : ممنون ، مرسی
  • به آکادمی خوش اومدین. @};- ترانه زیبایی بود.....بسیار عااااالی @};- @};- @};- --------------- حمزه زارعی : مرسی
  • سلام ترانه تون رو زیبا و بی نقص خوندم تبریک منی گم موفق باشین @};- @};- @};- ---------- حمزه زارعی : با تشکر از شما دوست گرامی
  • کار خیلی خیلی شیک زیبا و دلنشینی بود واقعا مرسی خیلی لذت بردم فقط یه پیشنهاد که کاملا نظر شخصیمه. شاید تنهایی باعث شه (که) از رفتن پشیمون شی شاید نه! توی (دنیای) یه مرد دیگه مهمون شی! من این بیتو به این صورت خوندم و واقعا معذرت می خوام بابت اعمال سلیقه م توی این نظر. امیدوارم همیشه موفق باشین @};- @};- ------------- حمزه زارعی : ممنون از لطف بی شمار و وقتی که صرف این ترانه کردید . من بیشتر از آنچه که فکرشو کنید انتقاد پذیر هستم پس لطف کنید و نقدهاتونو تدامه بدید . بازم ممنون
    • دوست عزیز من هم در ابتدا ورودت رو به آکادمی تبریک میگم و در ادامه ی نظر ودیعه ی عزیز که کاملا در مورد (شیک و دلنشین بودن ترانه ت) باهاش موافق هستم باید بگم قافیه ی بیت اول درست نیست. این اشکای پر از بغضُ یه جوری دس به سر کردن...تعبیر واقعا قشنگیه اما با سر کردن تو مصرع اول قافیه نیست.
      • ببخشید باید نظرم رو تصحیح کنم مثل اینکه مد نظر شما تو مصرع اول (دلشوره) و (به) بوده،نمی تونم نظر دقیقی بدم،چون خودم چند مورد در ترانه هام به این شکل کلمات رو قافیه کردم و دوستان ایراد گرفتن مثلا در ترانه ی "مهر تایید" من (می خندن) رو با (خستن) قافیه کردم و گفتن درست نیست! پس این مورد رو واگذار می کنم به اساتید نقد :-) -------------- حمزه زارعی : سلام همینطور که اشاره کردید " دلشوره " و " به " قافیه های این بیت هستند که خودم هم نمی دونم چقدر درسته؟! امیدوارم با کمک های شما و دیگر دوستان ترانه های زیباتری ارائه بدم
      • درود قافیه بیت اول به نظر منه حقیر ( هرچند در جایگاه نقد نیستم ) درست هست اگر سر کردن رو با دست به سر کردن در نظر گرفت چون سر کردن یعنی مدارا کردن اما دست به سر کردن معناش کاملا متفاوته پس میتونن قافیه بشن اما این دو قافیه رو من ایراد دار دیدم... تُ روو چشمات قسم خوردی که حتمن میگذری از من ولی هرگز نفهمیدی چه زجری داره دل کندن من و کند قافیه شده کند + َن = کندن و مث عادت شده هرشب با این دلشوره خوابیدن نمی فهمی چه قد سخته ، همش دلواپست بودن خواب با بود قافیه شده خواب + ید + َن بود + َ ن هرچند شاید اشتباه میکنم ! @};- --------------- حمزه زارعی : سلام دوست عزیز چیزی که منو خیلی خوشحال می کنه انتقاد از ترانه هامه . نقدی که از روی اصول باشه مطمئنن سازنده است منتظر نقدهای بعدی شما هستم
      • سلام جناب تقی خواه... مرسی از توضیح قشنگتون در مورد قافیه اول. خانوم پهلوان هم به قافیه های خوابیدن /بودن اشاره کردن که اشاره ی کاملا به جاییه چون دو تا "نون مصدری" با هم قافیه شدن. اما در مورد کندن/ من ... چون "نون مصدری" با قسمت اصلی یه کلمه "من" هم قافیه شده ، در ترانه مشکلی ایجاد نمی کنه. و اصطلاحا همون قافیه ی آوایی به این مدل هم قافیه کردن ها اطلاق میشه.