مست می ..!!

ـتقدیم با تمام  احساسم و تقدیم به  همراه خالصانه ترین سپاس به همراهان همیشگی آکادمی تــرانه.  این ترانه براساس یه ملودی ذهنی آروم  بنا شده ..

خیلی به فکر من نباش .. حالا که وقت رفتنه

حالا که حرف من و تو .. زخم زبون شنیدنه

چیزی نگو زنگ̖ صدات .. آتیش به جونم میکــ̖شه

دقیقه های رفتنت … مونده عمرو میک̓ــشه

مبارک خونه نو .. همدم پیمونه شدن

مستی ز ما بـ́ـسـ̖ت نبود .. اسیر مـیخونه شدن

نـ́گو   نـ́گو   چیزی  نـ́گو .. می خوام  بهت تکیه کنم

می خوام تو این سکوت̖ سـ́رد .. جونو بـ̖هت هدیه کنم

نـ́رو   نـ́رو    از پیش من .. سخت واسم رفتن تو

اشکام ببین جاری شدن .. محال برگشتن تو

چرا باید توو زندگیم .. همش به پات گریه باشه

من همیشه کنار تو .. سهم دلم سایه باشه

گلایه هام  هزار  هزار … زخمای قلبم بی شمار

خدای آسمون من .. راهی جلو پام تو بذار

خودت بگو بهم بگو … ای آشنای بی کسیم

ای همه داشته هام تو این .. قصه “ی” تلخ̖ عاشقیم

نـ́گو   نـ́گو   چیزی  نـ́گو .. می خوام  بهت تکیه کنم

می خوام تو این سکوت̖ سـ́رد .. جونو بـ̖هت هدیه کنم

نـ́رو  نـ́رو   از پیش من .. سخت واسم رفتن تو

اشکام ببین جاری شدن .. محال برگشتن تو

جام شراب دست اون .. سوال بی جوابو برد ؟!

مستی هر شبونه هام … مونده جام می   رو   خورد!

خواست بمونم مست نگاش.. بریــد  ازم ..رفت و نموند

تو بخت تیره ی دلم … ترس و سیاهی و نشوند.

خدا خدا خدای من .. دردای من زیاد شده

سکوت خفته رو لبام .. بغضی واسه فریاد شده.

نـ́گو نـ́گو چیزی نـ́گو .. می خوام  بهت تکیه کنم

می خوام تو این سکوت̖ سـ́رد .. جونو بـ̖هت هدیه کنم

نـ́رو نـ́رو  از پیش من .. سخت واسم رفتن تو

اشکام ببین جاری شدن .. محال برگشتن تو

۰۸/۱۲/۱۳۹۱

ساعت ۲ بامداد

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

1307
۱۰۱

  • سلام حسین جان انتظار بیشتری ازت داشتم حسین عزیز با پیشرفتی که داری میکنی ضمن این نکته که فریبا خانوم اکثر حرفامو زد اضافه کنم که باید بیشتر عمق بدی به ترانت و در عین سادگی ,تصویر سازیهای زیبا یا تشبیهات نو بهش اضافه کنی و روایتت رو جذاب کنی یا سوژت تازه باشه یا دید و روایتت کلیشه نباشه ,از واژه های بهتر و غیر کلیشه تر خصوصا برای قافیه هات استفاده کن چقدم طولانی گفتی حسین جان چندین بیت رو میشه از ترانت برداشت آب از آب هم تکون نخوره سعی کن دلت بیاد و سختگیرانه بعضی بیت هاتو خط بزنی گرچه میدونم خوش قلب و با احساسی @};- ضمنا آقا توو ترانه ,جام و می و این حرفا بده زشته ;) :) هواییمون نکن :) مخلصم @};-
  • "اشکام ببین جاری شدن .. محال برگشتن تو" *** سلام حسین جان. ترانه ت رو خوندم و خیلی خوشم اومد... خیلی دوست داشتم ترانه ت رو با ملودی آرومی که تو ذهنت خلق کرده بودی می شنیدم...بسیار پر احساس و دوست داشتنی بود کارِت... @};- @};- @};- @};-
  • کوتاه تر شه و بیتها خالص شن.چند جا اشکالات وزنی داشت.بهرحال ترانه بیتهای قشنگی هم داشت.پیروز باشی
  • جناب خزایی خسته نباشید ترانه ی خوبی بود ولی یک نکته ی خیلی واضح در ترانتون به چشم میاد البته من از قبل حدس میزدم وقتی که شما در مورد ترانه ی من نقدی داشتید متوجه خط فکریتون شدم و اون موضوع این هستش که شما یا به دلیل علاقه ی زیاد به شعر کلاسیک یا به دلیل اینکه شروع کارتون در زمینه ی ادبی با شعر کلاسیک بوده دچار دوگانگی زبان شدین البته خود من هم همینطور بودم ولی سعی کردم با تمرین زیاد این مشکل رو برطرف کنم . زبان ترانه ی شما هم محاوره ایی است هم کلام ادبی است از نظر وزن ترانه ی شما بدون ایراد بود و این علاقه ی شما به شعر کلاسیک کاملا در وزن ترانتون مشهود بود البته دوستان ممکنه به نظرشون کار آسونی بیاد ولی من میدونم که رعایت وزنی به این شکل بسیار دشوار هست و این نشون میده که شما در زمینه ی شعر کلاسیک فعالیت داشتین و با اون به خوبی آشنا هستید همونطور که در جواب به نقدتون در مورد ترانه ی خودم عرض کردم مجدد اینجا یاد آوری میکنم که فضای ترانه با شعر کلاسیک کاملا متفاوت هستش شما انتظاراتی که از شعر کلاسیک دارید رو نمیتونین از ترانه داشته باشید چه از نظر روایی چه از نظر معنی بیت به بیت چون ترانه حالت روایی داستانی داره و مثل یک روایت داستانی است حالات مخصوص به خودش رو داره و یکی از مسائلی که ترانه رو با شعر متفاوت میکنه باز بودن دست ترانه سرا در نوع روایت و چهارچوب بندی اون هست . پیشنهاد من به شما این هست که به آهنگ های قوی بیشتر گوش بدین و ترانه ی های فاخر رو بیشتر مطالعه کنین چون به نظرم شما از باب قواعد شعری هیچ مشکلی ندارید فقط نیاز به آشنایی بیشتر با فضای ترانه دارید تا بتونین یکدستی کلام و نوع روایت ترانه و همینطور سبک خودتون رو در ترانه سرایی پیدا کنید و مطمئنم که اگر به این موارد عمل کنین به خاطر زمینه ی قوی که در باب سرایش شعر دارین بسیار میتونین موفق باشید . باز هم خسته نباشید با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما
    • جناب حریری بسیار سپاس از حضور سبز و حسن لطف شما به بنده . قبل از هر چیز امیدوارم در نقدی که به ترانه جاری شما نمودم هیچ گونه جسارتی از بنده سر نزده باشه . البته همانطور که شما فرمودید بنده همیشه علاقه زیادی به اشعار کلاسیک و روایتی داشته و دارم .اما همیشه بدنبال کسب تجربه از اساتید و بزرگان بوده و هستم . امیدوارم حضور در کنار دوستان آکادمی در کنار خوانش آثار و دقت و توجه هر بیشتر به نقدهای وارده به آثار خویش اثر مخاطب پسند تری ارائه نمایم. @};- @};- @};-
  • بسیار روان و با احساس =D> =D> =D> =D> موفق باشید @};- @};- @};-
  • هر کی میگه عاشق بی قرارتم دروغه عمری با گریه چشم به راهتم دروغه
  • ترانه ی زیبایی بود ممنونم @};-
  • ترانه ی خوب و زیبایی بود، ممنون =D> @};-
  • سلام جناب... ممنون بابت دعوت.... :-) .... ترانه زيبايى بود.... پسنديدم.... @};-
  • بسیار ساده و خیلی روون بود @};- @};- می پسندم =D>
  • لایک @};-
  • درود جناب خزایی از دعوت شما متشکرم. ترانه ی خوب شمارو خوندم و سرشار از احساس بود. ولی چند نکته رو عرض میکنم: ترانه وزن هماهنگ و یکدستی داشت.. ولی پرداخت ترانه هنوز هم جای کار داره و می تونست بهتر از این باشه، تکرار توی ترانه به چشم میومد و گاهی هم ایراد قافیه ای! ترانه تون طولانی بود و دوگانگی زبان هم داشتید.. با مطالعه و تمرین مطمئناً بهتر از این خواهید بود. موفق باشید. @};-
  • زیبا بوود دووست من. موفق باشی..
  • سلام ترانه ی زیبایی بود دوست داشتم...یه کوچولو طولانی بود اما اصلا خواننده رو از خوندن خسته نمیکرد...لایک =D> =D>
  • دوست عزیز بسیار بسیار زیبا =D> =D> فقط یکم طولانی بود یکمم زبانش از حالت مدرن خارج شده بود
  • صمیمیت کار کاملا حس می شد فقط کاش کمی موجز تر بود و کوتاه و ی نکته اینکه : شاید تو شعر امروز آوردن "ز" با شروط خاصی قابل قبول بشه اما ترانه هرگز و حیفه ک بخاطر وزن رسالت و بار معنایی کلماتو فراموش کنیم ممنونم از دعوت و مانا باشید @};-
  • سلام دادا احساست عالیه ایول داری لایک
  • درود زیبا سرودین =D> =D> =D> سپاس از دعوتتون می پسندم @};- @};- @};-
  • سلام دوست عزیز موفق باشی @};- فقط بعضی از بیت ها دچار دوگانگی زبان شده بودی که اونم شاید به سفارش خواننده بوده!!
  • با درود شاعرانگیتان مستدام با سپاس @};-
  • لایک حسین جان به خاطر پیشرفتت داداش . اما فارق از زیبایی ترانت میخواستم یه چندتا نکته رو بگم که امیدوارم به کار تو و سایر دوستان بیاد . سعی کم یکدستی کلامت و زبان ترانت از بین نره . کلمه ای مثل "می" مثلا تو زبان محاوره دیده نمیشه و... یه ترانه زمانی نوشته میشه که یه حسی تو آدم تو یه لحظه هایی الهام میشه و ما او لحظه شروع به نوشتن میکنیم. این نوشته پس از نوشته شدن باید ویرایش بشه و بهش بال و پر داده بشه . ترانه از دو قسمت تشکیل میشه . احساس و قوانین / این دو تا با هم معنا پیدا میکنن و یه ترانه خوب رو میسازن . پس به هر دوتا اهمیت بده . سعی کن ترانه رو تو 6 تا 8 بین بیان کنی . عموما 6 بیت مینویسن و دو بیتش ترجیع بنده . سعی کن ترجیع بند مشخص و قوی برای ترانت داشته باشی . البته کارهایی که بدون ترجیع بند هستند این خوبی رو دارن که مخاطب پس از شنیدن دوباره بر میگرده گوش میکنه . بهر حال طولانی شدن ترانه زیاد جالب نیست حسین جان در کل پیشرفتت نسبت به کار قبلی که خوندم عالی بود . آفرین @};- @};- =D> =D>
  • سلام دوست من... زبان ترانه با زبان روز همخونی نداشت بیشتر بخون و بنویس دوست عزیز
    • زبان روز ..؟؟! خوب مطالع بیشر و یافتن این زبان >> سپاس از حضور سبزت عزیز بزرگوار @};- @};-
      • سلام دوست من در کلام امروز از "ز " به جای "از" استفاده نمیشه استفاده از جام شراب چندان کاربردی نداره کلماتی مثله : خفته - میخونه و .... در زبان امروز و محاوره استفاده ای ندارن
      • استاد بزرگوار از نقد موشکافانه شما کمال سپساس را دارم .. حتما مطالعه و خوانش بیشتر خواهم داشت ... @};- @};-
  • سلام، خوب بود =D> =D> ولی کاش کوتاهتر می سرودی :-S :-( تبریک می گم، موفق باشی =D> @};- @};- :-x
  • درود جناب خزایی زیبا سرودید ولی چرا اینقدر طولانی؟! در کل می پسندم @};- @};- @};-
    • جناب فاتح سپاس از حضور سبزت .. اگه تکرار ترجیح بند نادیده بگیری فک نکنم زیاد طولانی باشه .. با این حال نظرت محترم و درود به حضور و همراهی سبزت @};- @};-
  • زیبا خوندمت @};-
  • سلام آقای خزائی عزیز شعر زیبای شما رو خوندم .مرسی . یه جاهایی از شعر شما مشکل قافیه داشت. استفاده از کلمات و مفاهیم سنتی مثل میخونه /پیمونه / مستی به ترانه ی شما نی خوره/ همچنین خفته که دوگانگی ایجاد میکنه . به امید موفقیت روزافزون شما. لایک هستید.
  • درود جناب خزایی کار روونی بود فقط من استفاده از "ز" با زبون ترانت زیاد نپسندیدم @};- شادزی
  • بسيار بسيار زيبا بود تبريك =D> @};-
  • لذت بردم حسین جون واقعا لذت بردما منو یاده دوسته گلم امیر انداخت که چندی پیش در یک تصادف جان باخت ودلم رو غرق اندوه کرد.یادت بخیر امیر فدای مهربونیات. =(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( =(( :-S =(( =(( =(( =(( :-S =(( =(( =(( =(( =(( =((
  • سلام دوستم :-) اين كار رو خيلي بيشتر از كار قبلي مي پسندم @};- @};- @};- @};- @};- =D> =D> =D> =D> =D>
  • درود جناب خزايي عزيز... @};- @};- @};- ترانه ي روون و دلنشيني بود... اين كارتون نسبت به ترانه هاي قبلي دلنشين تر و پخته تر شده به نظر بنده... =D> =D> =D> =D> مي پسندم از صميم قلب @};- @};- @};-
    • سپاس اله جان .. اگه پیشرفتی هم وجود داره از لطف و همراهی و نکته و نظرات دوستان گلی چون شما بوده .. سپساس از ابراز لطف و حضورت @};- @};-
  • ساده و زیبا حسین جان @};-
  • ترانه بسیاز زیبا و رون و دلنشینی بود دوست من، از همون مصراع اول باهاش ارتباط بر قرار کردم :)
  • سلام دوست عزیز ترانه روون و بااحساسی بود لذت بردم از خوندنش... پیشرفت هم کاملن حس میشد تبریک میگم @};- گلایه هام هزار هزار … زخمای قلبم بی شمار خدای آسمون من .. راهی جلو پام تو بذار @};- می پسندم @};-
  • آفرین ترانتون از احساس چیزی کم نداشت و مطمئنن اگه به پرداخت و اصول توجه بیشتری می کردید عالی می شد .ترانه شروعی خوب داره و آدمو راغب می کنه برای خوندن .وزن ترانه هماهنگ و یکدسته که امتیاز خوبی برای ترانه هست ولی توو بعضی ابیات برای پر شدن مجبور شدی پرداخت مناسب رو فدای جایگزینی کلمات کنی .و فقط خواستی که وزن ترانه حفظ بشه یا ترانه رو اسیر قافیه کردی مستی هر شبونه هام … مونده جام می رو خورد ....توو این مصراع بخاطر اجبار توو انتخاب قافیه به مفهوم توجه نکردی توو بعضی از ابیات از تکرار واژه استفاده کردی مثل خدا حدا ، نرو نرو ،نگو نگو ..دوست عزیز این تکرر اگه یکبار باشه بد نیست و گاهی باعث زیبایی بیت هم میشه مثل تکرار لالایی که مصداقی شناخته شده توو عرف و جامعه هست ولی استفاده چندین بار به خواننده باهوش می فهمونه که خواستی بدون دردسر و تفکر به واژه هایی که می شد استفاده کنی خواستی ترانه رو جمع کنی که مسلما به ترانه ضربه میزنه پس باید با مطالعه زیاد شعرو ترانه به ذهنت وسعت بدی تا بتونی واژ های بهتری رو برای پرورش و پرداخت ترانه بکار ببری . به زبون ترانه هم بیشتر اهمیت بدید تا یکدست و هماهنگ باشه مثلا وقتی بیشتر ابیات به زبون محاوره ای گفته شده مثل سخته واسم یا می خوام بهت تکیه کنم ، آوردن جام می و سکوت ِ خفته و...که از زبون محاوره ای دوره به ترانه آسیب میزنه خیلی به فکر من نباش .. حالا که وقت رفتنه حالا که حرف من و تو .. زخم زبون شنیدنه...آفرین این بیت خیلی عالیه =D> =D> امیدوارم ازم نرنجید ونیتی جز همفکری نداشتم و با احساس بسیار زیبایی که دارید حتما در آینده شاهد ترانه های خیلی زیبایی از شما خواهیم بود ...به امید موفقیت..مانا باشید @};- @};- @};-
    • سپاس و درود بی کران از حضور سبزتون و سپاس بیش از صراحت و صداقت کلامتون .. مطمئنا تک تک نکته ها و آموزه های شما در سرایش آثار بعدیم کاربردی خواهد شد . بدون تعارف و تملق باید بگم همین نکته ها و نقدهای صریح این انگیزه و اعتماد به نفس و بهم می ده که بیشتر و بیشتر در مطالعه و خوانش ترانه دقت و تمرکز داشته باشم . امیدوارم روزی بتونم به وظیفه خودم عمل کنم . @};- @};- @};-
  • دوست عزیزم حسین جان. ممنونم از دعوت شما. ترانه زیبایی سرودی و من لذت بردم. موفق باشی دوست خوبم...
  • سلام دوست عزیز زیباست درود بر شما
  • درود بر شما حس زیبای ترانتون بارزه بسیار گویا خسته نباشید @};- @};- :"> :"> =D>
  • سلام جناب خزایی بسیار زیبا و عاطفی سرودید @};- @};- @};- @};-
  • سلام حسين جان دوست داشتم كارت رو زيبا بود @};-
  • محال برگشتن تو ...زیبا ..... با دقت و مملو از یک بغض درونی! @};-
  • سلام حسین عزیزم. کار خوبی بود و لذت بردم و لایک. منتها خیلی طووووووووووووووووولانی بود. شاد باشید. @};- @};- @};-
  • سلام دوست عزیز ترانه تون رو خوندم خوب بود چند نکته رو تو ترانه سرایی رعایت کنید کاراتون بهتر میشه ترانه خوب باید انسجام موضوعی ، زبان واحد و شروع و پایان مناسب داشته باشه البته این نظرمنه
  • درود جناب خزایی احسنت بزرگوار ترانه خوبی سرودید یه جاش یکم به نظرم جالب نیست اونجا که فرمودین : دقیقه های رفتنت … مونده عمرو میک̓ــشه ولی در کل نسبت به کار قبل خیلی بهتر شدین موفق باشید @};-
  • حسین جان داداش گلم سلام اول از همه با تمام وجود احساست رو تجسم کردم میتونم حتی بگم چه ملودی تو ذهنت بوده باور کن اغراق نمیکنم میدونم تو چه فضایی ممکنه بودی حسین جون بنظرم نقطه ی مثبت ومنفی کارت احساسته تو از لحاظ فنی و بحث قافیه خوبی وکامل خودتو میسپری دست حست این خیلی خوبه ولی یه جایی باید حس رو کنترل کرد وقتی زبان ترانه ات انسجام و هماهنگی داره و یک دفعه وارد میشی به بحث مستی و می اونم به سبک حافظ و خیام... هیچ چی نمیتونه باشه تو این تعمد جز یه احساس مقدس در حال ترانه گفتن که رها شده حسین داداش اگه هم واقعا تمام این تعمد هم اشتباه کردم وزیاد به احساس مربوط نمیشه کارت رو تخریب میکنه اون دو بندی که سوق داده ترانه ات رو به زبان قدیمی تجدید نظر بکن کارت حرف نداره =D> =D> =D> @};- پرگویی کردم...ببخشید داداشم
  • سلام آقای خزاعی ترانه زیبایی سرودید موفق باشید @};- @};- =D>
  • سلام اقا حسین عزیز راحت خونده میشد تبریک کار دوس داشتنی بود
  • به نطرم کوتاه تر بشه بهتره .نسبت به کار قبلی خیلی بهتر بود.از کار قبلیت راضی نبودم
  • سلام حسین عزیز ترانت بسیارخوندنی بود. من واقعالذت بردمو باهاش ارتباط برقرارکردم. @};-