فصل دیدارمنوتو

یه ترانه به تونزدیک یه ترانه ازتودورم

بی بهانه عاشق تو یه ترانه بی عبورم

اسمتو واسم یه ورد تووی جادوی نگاهت

تووچشات شعبده داری قربون صورت ماهت

آبی آسمونا هم رنگ چشماتونداره

بیا بازتو رو ببینم زیرلبخندستاره

وقتی که میای دوباره پیش این همیشه کم تو

زنده میشه این ترانه می خونم شادی روازنو

می پوشم لباس عشقوواسه دیدارمنوتو

میزنم پاپیون احساس تووی افکارمنوتو

واسه من معنی عشقت ساده تر بگم همینه

حس گرمای وجودت لحظه لحظه اش بهترینه

عاشق اون عشق پاکم عاشق سادگیاتم

ساده ترمیگم بهت من عاشق طرزنگاتم

منوشبنمو نگاهت زیر این هجوم بارون

دوباره وقت رسیدن به وجودی سردوآروم

 

 

https://www.academytaraneh.com/2151کپی شد!
1208
۸۴

  • سمیه سجودی ( نیاز ) @};- @};-
  • رامین امید احسنت دوست من زيبا بود و روان @};-
  • داود حس زيبايي رو منتقل مي كرد =D>
  • عابد صالحپور سلام کارتون خوب بود یه سری هم به من بزنید
  • مینا یوسفی سلام ترانه ی قشنگتون رو حس کردم @};- لایک
  • صدیقه میری سلام ترانه ی زیبایی بود @};-
  • علیرضا دوستدار درود بر شما جناب دوستدار سروده ی زیبایی بود احساس خوبی دارید برای شما ارزوی موفقیت دارم @};-
  • معین حسن زاده هرچند زیاد حالم خوب نیست و حس و حال نوشتن و خوندن ندارم ! اما خوندم @};-
  • افشین علیپوریانی سلام کار خوب و نه عالی بود. این نظر شخصی بنده ی حقیره موفق باشی
  • روشا آقایی سلام زيبا خوندمت @};- @};-
  • آرش فرزین در خصوص ترانه میتونم بگم احساس رو خوب منتقل می کنی در این بیت: وقتی که میای دوباره پیش این همیشه کم تو زنده میشه این ترانه می خونم شادی رو از نو ( "تو" در آخر مصرع نخست زیادیه ، چون قبلن به شخص اشاره کردی : میای ... . قافیه هم مصنوعیه و مشخصه برای تکمیل وزن آورده شده.) در این بیت : می پوشم لباس عشقُ واسه دیدار من و تو میزنم پاپیون احساس توُی افکار من و تو (پاپیون باید با گویش خاصی خونده بشه که درست نیست ... papiuon که در این ترانه این جوری باید خونده بشه : pap yon .......... در ضمن " من و تو " که به عنوان ردیف اومده ، به نظرم ننشسته در ترانه ات) در این بیت قافیه از نظر قواعد قوافی درست نیست : عاشق اون عشق پاکم عاشق سادگیاتم ساده ترمیگم بهت من عاشق طرزنگاتم سادگیاتم = سادگی هایت هستم هستم = ردیف سادگی هایت جمع بسته شده و ضمیر دارد که در نتیجه واژه ی قافیه => سادگی یا اگر علامت جمع را در نظر بگیریم ، می شود => سادگی ها نگاتم = نگاهت هستم هستم = ردیف نگاهت ضمیر دارد که در نتیجه می شود => نگاه سادگی و نگاه هم قافیه نیستند. جدا از مفهوم بیت آخر که چندان برام روشن نیست ... آروم و بارون از نظر قواعد قوافی درست نیستن ... شاد باشی و نیک بمونی
    • محمددوستدار نقدی کامل بود...در هیچ موردی نظرنمیدم و همه رو قبول دارم ممنون میشم به ترانه بعدی من سربزنید(فقط در مورد بیت آخرباید بگم این ترانه خواسته قرار یک روز عاشق و معشوق بررسی کنه و دربیت آخر گویا بارون میگیره و باعث میشه به ادامه ی قرارشون نرسن...وعاشق بادورشدن ازمعشوق وجودی سرد میگیره البته بگم فقط خواستم شفافسازی شه وگرنه من تازه کارم و شاید برخی ابیاتم درست نباشن و اینجوری نمیشه چیزی روتوجیه کرد)با احترام آقای فرزین
      • آرش فرزین خواهش میکنم محمد جان ... هر نظری میتونه اشتباه باشه ... همه چیز نسبیه اگه در موردی مخالف بودی با نظر من،میتونی راحت بیانش کنی ... من اصلن ناراحت نمیشم اما اگه من یا دیگران در خصوص موضوعات فنی که بر اساس علم ادبیاته چیزی رو بازگو کنیم و کسی بخواد جبهه بگیره یا لج کنه، تنها کاری که میشه کرد ، نقد نکردن و نظر ندادن در مورد آثار اون شخصه ... سپاس که میدونی باید درست رو پذیرفت ... شاد باشی عزیزم ( در مورد بیت آخر ... میشه مفهوم رو فهمید ، اما نا رسایی داره به نظر من ، مبهمه و خوب تیر خلاص رو نزدی ... میتونی روی بیت آخرت کار کنی تا یه تیر خلاص باشه نه تیری که به پا یا دست میزنن! :)
      • محمددوستدار ممنونم آقای فرزین..
  • سامان جاويدان محمد جان خوندمت دوست داشتم كارتو
  • آرش فرزین درود محمد جان قبل از این که بخوام در مورد اصل ترانه نظری بدم ، در مورد املای شما یه پیشنهاد دارم که امیدوارم انجامش بدی ... وقتی به ترانه ی یک نفر( نا شناس ) سر می زنیم ... به جز مفهوم ، تصویر سازی ، ترکیب ، تشبیه و ... به املای اون اثر دقت میشه.پس باید به این نکته دقت کنیم که اشتباه املایی یا اشتباه تایپی(غیر عمدی ، مثل چسبیدن دو واژه به هم و ...) نداشته باشیم. برای واژه هایی مثل : توُ = درون،داخل ... روُ = بالا،سطح ... یا : اسمتُ،اسمت رو = اسمت را ... دلتُ ، دلت رو = دلت را یا : اسمِ تو واسم یه ورده که شما نوشتید یه وردِ ! که اشتباهه پیشنهاد میکنم به قسمت مقاله های همین سایت بری و در این مورد دقیق تر بخونی.
    • محمددوستدار من خودم به این موضوع اهمییت میدم..ولی چون زبان ترانه محاوراست یکم اذیت..میشم..مثلا یک بار یک استادی ازمن اشکالی گرفته که براثرخواندن تو=درون بجای ضمیر تو بود..بازهم ممنون آقای فرزین چیزهایی رو میبینید که دیگران نمی بینند
  • مهسا پهلوان درود...زیبا بود.با احترام.پهلوان @};-
  • سمیه سجودی ( نیاز ) سلام تقد رو دوستان انجام دادن . دوست دارم کارتون رو @};-
  • حسن علیشیری دوست عزیزم، ابی جان حامدی در عمرشان ترانه نگفته‌اند! هر دوی ترانه‌هایی که اسم بردید از ایرج جنتی عطایی هستند. در جایی که نامش آکادمی ترانه است نباید اتفاقی که به اشتباه بین عوام می افتد و ترانه را به نام خواننده اش می شناسند رخ دهد! در ضمن «یه ترانه از تو دور و یه ترانه به تو نزدیک» بخشی از ترانه‌ی ایرج جنتی عطائیه به نام «قصه‌ی تو قصه‌ی من». با ملودی سیاوش قمیشی، تنظیم شوبرت آواکیان و اجرای لیلا فروهر: «منو بشناسون دوباره به من و آینه و دیدار/ منو تازه کن به بوسه منو دست گریه نسپار/ یه ترانه از تو دور و یه ترانه به تو نزدیک/ پیش تو گم میشم از تو ای غزلواره تاریک» تا جایی که من می‌دانم در ترانه «به استقبال ترانه‌ی دیگری رفتن» بی معناست! تا وقتی کار حسی است و از این شباهت بی خبریم ایرادی ندارد اما بهتر است وقتی می‌دانیم به تغییر این سطر فکر کنیم…
  • جاسم ثعلبی (حسّانی) سلام محمد کوچلو سر زده و با عجله به کوی ترانه هات سر زده چیزی نمیگم فقط وزن در این ابیات را بسنج و اگر اشتباه نکنم باز نگری کنید. با تشکر می پوشم لباس عشقوواسه دیدارمنوتو میزنم پاپیون احساس تووی افکارمنوتو پاپیون روانی مصرع را به هم زده واسه من معنی عشقت ساده تر بگم همینه حس گرمای وجودت لحظه لحظه اش بهترینه بهترینه خیلی سنگین هست فکر جابه جایی کلمات دیگر باش سلام برسون عزیز
    • محمددوستدار beyte aval bahs nooe talafoze..har kasi ye joor talafoz mikone..age oonjoori ke man talafoz mikonam..moshkel vazn nakhahad dasht..beyte 2ovamam az nazare man moshkeli nadare..be hamin dalil ghader be eslaah nistam..mamnoonam aghaye jaseme bozorg...
  • مهربان آقایی ترانه ت خیلی قشنگ تر و بهتر از قبلیا بود موفق تر باشی @};-
  • مهدی عطاران زیبا بود.
  • سعیده پورمحمد به نظر من هم این ترانه ت نسبت به قبلی ها بهتر بود خصوصا از نطر وزن اما همون طور که عزیزان اشاره کردن یک سری نکاتی وجود داره که باید سعی کنی در ترانه های بعدین بیشتر بهشون توجه کنی،امیدوارم در ادامه ی مسیرت موفق باشی :-) @};-
  • نبی سروی یه سری دغدغه ی سبک شعری و قضاوت در زیبایی واسم اتفاق افتاده که از نظر دادن منع م میکنه . فقط اومدم بگم خوندمت . @};-
  • مصطفی وثاقتی مرسی ازاین حس دلنشین =D> =D>
  • سید حامد سید کریمی سلام همشهری دیر اومدم معذرت گفتنیارو گفتن دوستان من لذت برم @};-
  • حسین حبیبی سلام دوست عزیز کار خوبی بود...فقط واژه های نو یا تعابیر جدید کم داشت درود موفق باشی @};-
  • رضا ارشلو رو به اوج باشی دوست من. @};-
  • احمد هادی سلام محمد جان نسبت به کارهای قبلیت بهتر بود هیچوقت برات مهم نباشه که بهت چیزی الهام بشه یا نه که بین این دو هیچ اولویت و برتری وجود نداره فقط این مهمه که مخاطبت متوجه نشه که نشستی و دونه دونه کلمات رو کنار هم گذاشتی تنگش یه قافیه و همه رو داخل یه قالب با وزنی مشخص ریختی کافیه مخاطبت باید حس کنه که تو شعر گفتی دیگه حالا چه جوری باهاش کاری نداره همین که لذت ببره کافیه و این برمیگرده به تواناییت و اینکه چطوری از ابزارت در شعر و ترانه استفاده کنی لایک شد و موفق باشی @};-
  • مریم جلائی درود جناب دوستدار تأخیر من و ببخشید... اسم ترانه تون من و یاد این ترانه ی جنتی عطائی با صدای ابی انداخت؛ فصل آشنایی ما سبز خواهد ماند باقی..... بیشتر از ترانه های قبلیتون دوست داشتم این ترانه رو، وزن کار تا آخر خوب حفظ شده بود، واژه هاتون گرچه نو نبود... اما حس ترانه رو خوب منتقل میکرد. من این ترانه ی شمارو واقعاً دوس داشتم، لایک شد @};- @};-
    • محمددوستدار hamin ke shoma sar bezanid be taranam vasam omide..shoma ro kheyli dos daram..albate bardashte bad nashe..manzoor shakhsiyate mehraboonetoone
    • مجید شمس درسته لحظه های رفتن از ابراهیم حامدی اما محمد عزیز یک نکته استقبال از یک ترانه همیشه عمدی نیست بذار مثال بزنم متوجه بشی داداشم. یه وقت هستکه داری یه ترانه گوش میدی مثال مازیار فلاحی یه ترانه بوی دریا یه ترانه بوی بارون... این ترانه رو چن بار گوش میدی و ترانه میشه ملکه ذهنت و بعد یه مدتی میای برای ترانه نوشتن و ناخدا گاه ذهنت کشیده میشه سمت اون آهنگ و حتی خودتم متوجه نمیشی. ببین من ترانه ای دارم که سال 83 سرودمش ... به نام سرداره بی سر الان وقتی که این کارو میخونم دقیقا متوجه میشم که کار به استقبال ستاره های سربی ابی رفته و این ضعف بزرگی نیست اما واسه همین به دوستان گفتم قبل از ترانه نوشتن به ذهنشون فرصت بدن. موفق باشی محمد عزیز @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-
      • مریم جلائی درسته منم با شما موافقم جناب شمس این موضوع برای خود منم خیلی پیش اومده، به خاطر علاقه م به ترانه های(جنتی عطائی) با صدای ابراهیم حامدی، اکثر ترانه هام به سمت و فضای کاری ایشون کشیده میشدن بی اونکه خودم بخوام. هممون با کسب تجربه های بیشتر یه قدم به موفقیت و پیشرفت نزدیک میشیم.@};- @};- @};- @};-
      • محمددوستدار mamnoonam azat khanoom jalaayi..shoma too owj hastid....
      • حسن علیشیری دوست عزیزم، ابی جان حامدی در عمرشان ترانه نگفته‌اند! هر دوی ترانه‌هایی که اسم بردید از ایرج جنتی عطایی هستند. در جایی که نامش آکادمی ترانه است نباید اتفاقی که به اشتباه بین عوام می افتد و ترانه را به نام خواننده اش می شناسند رخ دهد! در ضمن «یه ترانه از تو دور و یه ترانه به تو نزدیک» بخشی از ترانه‌ی ایرج جنتی عطائیه به نام «قصه‌ی تو قصه‌ی من». با ملودی سیاوش قمیشی، تنظیم شوبرت آواکیان و اجرای لیلا فروهر: «منو بشناسون دوباره به من و آینه و دیدار/ منو تازه کن به بوسه منو دست گریه نسپار/ یه ترانه از تو دور و یه ترانه به تو نزدیک/ پیش تو گم میشم از تو ای غزلواره تاریک» تا جایی که من می‌دانم در ترانه «به استقبال ترانه‌ی دیگری رفتن» بی معناست! تا وقتی کار حسی است و از این شباهت بی خبریم ایرادی ندارد اما بهتر است وقتی می‌دانیم به تغییر این سطر فکر کنیم...
  • لیلا رنجبران سلام ترانه زیبایی بود @};- =D>
  • محمد مظفریان زیبا بود مرسی. فکر می کنم واقعا ارزش لایک رو داره. @};-
  • عسگری ذاکری (فربد) محمد جان معنای زیبایی داشت اما در جاهایی این معنا مسیره خود را عوض میکرد در ضمن جاهایی هم مشکل وزنی داشتی اما در کل قابل قبول و زیبا بود @};- @};-
  • پرویز کدخدایی درود .. ترانه قشنگی بود . درود بر شما بدرود @};- =D>
  • امید منتظری جز کمی مشکل در وزن و اینکه برخی اوقات فقط احساس کردم میخوای یه جوری فقط تمومش کنی"وقتی که میای دوباره پیش این همیشه کم تو زنده میشه این ترانه می خونم شادی روازنو" مثل این بیت
    • محمددوستدار in tarane mikhad gharaare ashegho mashogho neshoon bede..man aslan dos nadashtam tamomesh konam...chon man 9 beyt tarane neveshtam dar sorati ke estandardesh 6ta 7 beyte..pas man moshkel tedad nadashtam in beyt mikhast bishtar fazaye ghararo neshoon bede
  • مجید شمس محمد عزیز کارت فضای خوبی داشت اما متفاوت نبود و بقول مینا رفتی به استقبال @};- واژه هات تازگی نداشتن ولی وزنت خوب بود و حیش رو دوس داشتم. برای پیشرفتت خوشحالم و لایک @};- @};- @};-
    • مینا ملکی وقتی میدویی میای کامنت میذاری،منم مجبور میشم یه نموره بدجنس بشم ;)) ;))
      • مجید شمس آخ مینا یادم رفته بود اول کامنت نذارم ;)) ;)) ;)) ;)) ;)) ;)) ;))
      • مینا ملکی چندتا کامنت دیگه میخواستی بذاری تا یادت بیاد؟؟؟؟؟ [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-( [-(
      • مجید شمس لوووس :-) از فردا ديگه اول شما ؛بعد من؛ @};- @};- @};-
  • محمد حسین سلطان زاده درود محمد عزیز ترانت خیلی خوب جز کمی مشکل وزن من چیزی ندیدم =D> لذت بردم . لایک شد @};-
  • مینا ملکی الان مجید جان میان میگن رفتی به استقبال یه ترانه دیگه. [-( یه ترانه از تو دورو یه ترانه به تو نزدیک..... کارتو دوست داشتم. =D> لایییک ;))
    • مجید شمس مینا بد جنس شدیا ;)) دقیقا میخواستم همینو بگم @};-
    • محمددوستدار avalen mamnoonam ke nazar dadid in siaah mashgho ghabel donestid...badesham nemikham ghasam bokhoram vali in tarane behem elham shod man esteghbal naraftam @};-
      • مینا ملکی avalan:khahesh mikonam mohammad jan @};- ;dovoman :kamelan hagh ba toe doroste ke to be esteghbale taraneye digeyi narafti vali man ghabl az baz kardan karet va kamel khondanesh bi ekhtiar yade taraneye iraj janati ataei oftadam va 100albate ke moghaser shoma nisti. @};- @};- @};- @};- @};-
      • محمددوستدار vaghean man irajo kheyli doos daram..vali forsat nakardam tarane hasho bekhonam..mamnoonam minaa jaa