دلم می خواد

یه وقتایی دلم می خواد                    آدم ِ بی اِراده  شم

دورو برم رو نشناسم                    مُنگول و خنگ و ساده شم

 

درک ِ غم و ، پس بزنم                  زخم ِ دل و ، دس بزنم

تهمت ِ  یلدا به شب ِ                  هر کس و ناکس بزنم

 

پشت ِ  چراغ. ، قرمزِ حرٌ             بادکنکارو وِل کنم

با دخترِ کولی یه کم                   دستاشو درد ِ دل کنم

 

یه تّن ، پر از راز ِ بقا             صورتی مملو، از نقاب

توو عکس ِ ذهن ِ رفقا             آیٌنه نشم ، برای قاب

 

یه وقتایی ، چقد خوبه            ترانه بی صدا بشه

موسیقی درگیرش نشه           شاعرشم ، گدا بشه

دوست دارم از سرما بگه       از اعتیاد ِ کوچه ها

از تب ِ ساز ِ دهنی              از اعتبار ِ نوچه ها

دلم می خواد مدادبشم          واژه رو، واژگون کنم

توو دست ِ گرمِ عاطفه          گریه رو سر نگون کنم

 

درگیر ِ مثنوی ، نشم           زووم ، روی ِ فردوسی نشم

برای سوژه شاعرِ              یاکریم ِ طوسی نشم

 

ترانه از دریا نگم           زخم ِ لب ِ غزل نشم

توو کافه ی ترانه ها          توو قاف ِ قهوه حل نشم

 

برای مصراع توی بیت         خیلی چیزا دلم می خواد

این دیگه بی قافیه شد          دلم می خواد ، دلم می خواد

 

رها(ف.م)

https://www.academytaraneh.com/13444کپی شد!
2401
۲۰۵

  • هانیه سیدمردانی رها جان سلام آرزوهای قشنگت رو که جا دادی تو متن ترانه ی ساده و گیرات دوست داشتنی هستن و امیدوارم رنگ به رنگ زیبا و دیدنی جای بگیرن توی احساست و این سرایش رو صورتی تر از این نمایش بدن. امیدوارم آهنگ زندگیت همیشه عاشقانه باشه و ستودنی موفق باشی @};-
  • arash tabani سلام فریبا جون اینکه یک ترانه سرا از رعایت قافیه اجتناب کنه تنبلی هستش وگرن تمام زیبایی ترانه به قافیه هاشه حهلا تو میگی دلم می خواد دلم می خواد؟ شوخی کردم ترانه زیبایی گفتی آفرین
  • سید مجتبی حسینی @};- @};- @};- @};-
  • سعید غمخوار منم میگم زیبا اااااااا @};-
  • سعیده پورمحمد درود به تو بانوی عاشقانه ها لذت بردم مثل همیشه @};-
  • شروین احمدی موفق باشید
  • احمداکملی دلم می خواد دلم می خواد معرکه بود.به قول فیس بوکیا لایک @};-
  • علیرضا رجایی با بعضی قسمت ها نتونستم ارتباط معنایی خوبی پیدا کنم،مثلن:"تهمتِ یلدا به شبِ هر کس و نا کس بزنه" چرا یلدا بودن برای شب تهمت محسوب میشه؟ یا اینجا: "از اعتبارِ نوچه ها" در مقابل بعضی قسمت های دیگه تعابیر خاصی که استفاده کرده بودید که بسیار به دلم نشست و لذت بردم،به عنوان مثال: دلم می خواد مدادبشم واژه رو، واژگون کنم توو دست ِ گرمِ عاطفه گریه رو سر نگون کنم یا این قسمت: درک ِ غم و ، پس بزنم زخم ِ دل و ، دس بزنم توانایی نقد صحیح یک ترانه رو با توجه به پشتوانه ی اطلاعاتی ضعیفم ندارم اما چیزهایی که به ذهنم رسید رو گفتم،اگر اشتباهی کردم امیدوارم خُرده نگیرید.در کل ترانه ی زیبایی بود و لذت بردم:)
    • علیرضا رجایی در موردِ این بیت: "تهمتِ یلدا به شبِ هر کس و نا کس بزنم" با خوندن دوباره ی ترانه متوجه اشتباه فاحش خودم شدم.باید نظرم رو تغییر بدم،این قسمت نقطه ی عطف ترانه بود به نظرم و خیلی زیبا بود که متاسفانه بار اول که خوندم متوجه کنایه ای که درونش بود نشدم. @};- @};- @};-
      • فریبا سید موسوی سلام جناب رجایی عزیز ..خوشحالم که که خوندی ..ایرادی نداره دوست عزیزم و مسلمن هر کسی برداشتی متفاوت از ترانه می تونه داشته باشه ..نظرتون برام ارزشمنده و نگاهتون خوب و محترم ...گل باشید @};- @};- @};-
  • عزیز دل انگیز عالی بود معذرت میخام اگه دیر اومدم .... موفق باشی.
  • سمانه نوری تهمت ِ یلدا به شب ِ هر کس و ناکس بزنم =D> =D> =D> =D> =D>
  • حسين محمدي سلام فريبا جان ممنون زيبا بود =D> =D> =D> @};- @};-
  • زهرا محمدزاده " چکاوک " سلامی از مهر.....مهربان فریبایم خیلی زیبا خواندمت..... یه وقتایی چقد خوبه ترانه بی صدا بشه موسیقی درگیرش نشه شاعرش گدا بشه ************ دلم می خواد مداد بشم واژه رو ؛ واژگون کنم توو دست گرم عاطفه گریه رو سرنگون کنم فوق العاده است مرسییییییییییی......از این حس زیبا که به واژه ها بخشیدی :-x :-x :-x :-x @};- @};- @};- @};-
  • محمدجواد اسماعیل نیا سلام زیبا سرودید.احساس زیبایی دارید واز روش جدیدلفظی استفاده میکنیدکه جواب داده افرین @};-
  • مهدي دمي‌زاده سلام دوست من... با توجه به اينكه كار قصد داره به لايه هاي زيرين اشاره كنه شايد استفاده از كلمات نا مانوسي مثل منگول به نوعي سبك بهلول واري باشه يعني به ظاهر با تمسخر و سطحي نگري ميخواد يه راهي به عمق رو نشون بده به هر حال من جسارت توو كار رو ميپسندم هرچند كه به كار لطمه بزنه
    • فریبا سید موسوی سلام جناب دمی زاده .نظر خوبتون برام خیلی با ارزشه وبه نکته دقیقی اشاره کردید وشما به درک واقعی ترانم رسیدید وبابت این موضوع خیلی خوشحالم .ممنون که قابل دونستید و خوندید.مانا باشید @};- @};- @};-
  • حسين محمدي مرسي فريبا جان خيلي زيباست =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};-
  • رشید رزین قلم من براتون @};- @};- @};- میفرستم و =D> =D> =D> میزنم
  • محراب قنبری سلام.ترانه ی قشنگی بود.یاد ترانه های فولکوروریک شاملوافتادم.جاهای خوب زیاد داشت. صمیمیت ویکنواخت بودنه ترانه رو دوس داشتم.در کل ممنون.
  • محمد مجنون وقتایی ایده های ناب و افکار جدیدو می خونم حس خوبی پیدا میکنم. تو هر قالبی که باشه! کارای تو هم از اون دسته هستن. بهت تبریک میگم و امیدوارم زبان ترانت همواره گویا باشه. پسندیدم کارتو.
  • مهدی کاکاوند خوب بود فقط این بیت رو دوست نداشتم اصن دورو برم رو نشناسم مُنگول و خنگ و ساده شم @};-
  • مریم جلائی سلام خانم سیدموسوی ترانه ی خوب شمارو خوندم و از نقد دوستان بهره بردم. به امید موفقیت های بیشتر @};-
  • زهرا فرهادی سلام بانو ترانه ی پر گلایه ای خوندم ازتون حرف برای گفتن زیاد داشت در مورد مصرع دوست دارم از سرما بگه بهتر بود از دوس دارم استفاده میکردین و مصرع برای سوژه شاعر میتونست از این بهتر باشه در مورد استفاده از واژه های منگل و خنگ هم با نظر اقای ابوالحسنی موافقم استفاده از این کلمات باعث میشه خواننده ترانه ی شما رو جدی نگیره ولی در کل دغدغه هاتونو دوس دارم و به نظرم کار با کارای قبلی فرق داشت و همین نشون دهنده ی رشد شماست پسندیدم دوست من موفق باشی @};- =D>
    • فریبا سید موسوی سلام زهرای عزیز چقد خوشحال شدم که بالاخره اومدی.میدونی این ترانه جدی ترین ترانه برام محسوب می شه باور کن فقط سعی کردم ذهنمو بدون در نظر گرفتن بایدا ونبایدا به پرواز در بیارم که حاصلش این شد..شاید نباید منتشر می کردم ولی خوشحالم که نظر مهربونتو جلب کرد..مرسی که اومدی .عزیزمی @};- @};- @};-
      • زهرا فرهادی سلام مجدد فریبای عزیز بی شک این ترانه برای من جدیه ، عرضم در مورد دوستانی بود که قدرت یک ترانه رو فقط به تناسب استفاده از کلمات سنگین تخمین میزنن پس هیچوقت پشیمون نباش از منتشر کردنش زیبا بود و بسیار به دلم نشست احساست سبز دوست من @};- @};- @};-
  • ابراهیم شاهزری ترانه زیبایی بود، انگار شاعرش دقایقی همه روزمرگیها و شلوغیهای زندگیو کنار گذاشته و همراه با کودک درونش دست به قلم شده و خیلی ساده و زیبا دغدغه هاشو نوشته،که این باعث شده خیلی خوب با مخاطب ارتباط برقرار کنه، تبریک میگم بهتون :)
    • فریبا سید موسوی سلام ابراهیم عزیز .خوش اومدی .ممنون از ظرافت نگاه دقیقتون و خوشحالم که حسمو حس کردید .از اینکه تونستی باهاش ارتباط برقرار کنی خیلی برام بارزشه.بی نهایت سپاسگذارم.با مهر @};- @};- @};- @};-
  • محمد حسین موسوی سلام بانو... زیباست ... .....توو قاف قهوه حل نشم ... ممنون از دعوت/.. @};- @};- @};- یا علی..
  • عباس غلامی مقدم زیبا بود فریبای عزیز ساده و قابل درک روان و دوست داشتنی افرین به این همه احساس قشنگ لایک تقدیمت
  • امیر اقایی خیلی زیبا وپر احساس بود لذت بردم از خواندنش خانم موسوی @};- @};- @};-
  • محمود مهدی زاده سالام و درود ترانه ی زیبا و جالبی بود طنز ترانه ات را خیلی دوست داشتم در کل ترانه ات خاص بود با ارزوی موفقیت برای شما
  • محمود مهدی زاده سالام و درود ترانه ی زیبا و جلبی بود طنز ترانه ات را خیلی دوست داشتم در کل ترانه ات خاص بود با ارزوی موفقیت برای شما
  • محسن سلج محمودی مثل همیشه حق ترانرو درست و بجا ادا کردی...ممنون @};-
  • سیده فرشته حسینی بسیار عالی بود... کلی حرف (تعریف) داره... خسته نباشید خانم...
  • محسن کرد سلام فریبا جان کارت و خوندم و اصولا با رعایت چارچوب برای تمام قالب های شعر یا ترانه مخالفم به خاطر همین مسئله با یک سری از انتقادات بچه ها مخالفم کار یک هنرمند خلق اثر تازه و جدید و اینکار جدید میتونه شروع یک سبک جدید باشه شاید در مجموع کارت، ایرادهای ساختاری ریزی وجود داشته باشه که اون هم خیلی کم به چشم میاد ولی کلیت نوشتارت و همچنین موضوعت مطعلق به خودته و منحصر به فرد و این ودوست دارم (مشتی حسن داشت یکی باغ پر از میوه که از میوه همه رنگ و همه جور خصوصا به و انگور در آن بود) و ( نه تنها مرتع مارا چریدند.......... پدرسگ صاحبان بر سبزه ر...ی...د...ن) خیلی وقت ها نباید همه چیزو با ترازوی خودمون بسنجیم ، شاید اون موقع بابت نوع نوشتار و استفاده از کلمات زننده از ایرج میرزا هم نقادهای زیادی داشت ولی الان از وی بعنوان استاد سخن بعد از سعدی و برخی حتی بزرگتر از سعدی قرارش میدهند اصلا دلم میخواد @};-
    • فریبا سید موسوی سلام محسن عزیز.آفرین مثالهای زیبایی زدی و کاملا باهات موافقم خیلی سعی کردم بتونم این موضوع رو برای دوستان خوبم بشکافم ولی خوب اونها هم حق دارن و گوش جانمون عادت به شنیدن مکررات داره وسنت شکنی برامون سخته ..از توجه ونگاه ظریفت واقعن مشعوف شدم .با سپاس =D> =D> @};-
  • عماد کریمی سلام خانم موسوی عزیز امیدوارم که تعریف و تمجید دیگران به کارتون لطمه نزنه من خیلی وقت هست کار ترانه میکنم و اینجا شاید 2و3 روزه عضو شدم معمولن تو ترانه های اعضا میچرخم و نگاهی میندازم و کامنت های رو هم میخونم و توو ترانه های شما هم همینطور ! اکثر کامنت هایی که از شما در زیر ترانه های دوستان دیدم تاکید بر قافیه و وزن بوده ! حال من با نگاهیی به ترانه های گذشتتون و همینطور اظهار نظرات شما دوست خوبم موضوع انتخابی خوبه اما موندم که چطور ممکنه اینقدر یه کار ضعیف ، بی قافیه و بی ارزش از نظر وزنی باشه ! اینارو نسبت به ترانه های گذشتتون عرض میکنم و عجیب تر از اون تعریف و تمجید هایی که از این ترانه شده و واقعن بی انصافی و توهین به همه ترانه های قویی ای هست که شما و دیگر اعضا منتشر کردن از دوستان خواهش می کنم ، نگاه جنسیتی به ترانه ها نداشته باشید اینکه چه کسی با چه پیشینه ایی گفته این ترانه رو نظر مثبت یا برعکس منفی ندید من توو همین سایت ترانه های فوق العاده ایی دیدم که شک ندارم چون نگاه جنسیتی بوده حتی دیده نشده یا بقول گفتی لایک نشده !! از خواهر گلم خانم موسوی هم پوزش میخوام بابت کلامم امیدوارم به دیده ی نقد صحیح و واقعی از من بپذیرند !
    • عماد کریمی امیدوارم که کارهای فوق العاده یی از شما ببینیم خانم موسوی عزیز @};-
    • فریبا سید موسوی سلام جناب کریمی خیلی خوش اومدید راستش دقیقا متوجه منظورتون نشدم ..خوب مسلمه که توو ترانه های قبل من کارهای بسیار ضعیفی هم دیده میشه که طبیعتن سعی کردم با گذشت زمان و تمرین و تلاش به ترانه هام انسجام و استحکام مطلوبتری ببخشم که نمیدونم موفق بودم یا نه ولی وقتی ترانه های دوستان رو می خونم سطحی نمی گذرم و اگه ایراد وزن و قافیه یا هر چیز دیگه ای ببینم با تمام بی سوادیم و در حد حوزه ی علمی خودم بیان می کنم .نه جنسیت برام مهمه نه روابط دوستانه..وهمین انتظارو از بقیه دوستام دارم واین دلیل نمی شه چون 8 ماه پیش ترانه ای ضیف داشتم که مشکل وزن و قافیه داشته از ترانه دوستان ایراد وزن و قافیه نگیرم ..چون سطحی نگر نیستم و نمی تونم با به به ،چه چه ِتوو خالی ،شاهد در جازدن دوستان باشم توو همین آکادمی هستن دوستانیکه وقتی نقدی به ترانشون می کنم ترانشونو حذف می کنن و با ویرایشی جدید همون ترانه رو دوباره منتشر می کنن ویا بالعکس .بنده به شخصه دوستان اکادمی رو در حد دنیای غیر مجازی می شناسم یا تهایتا فیس بوک ..نه از پیشینشون خبر دارم نه از زندگی و وضعیتشون .و تا به حال هم بنابر روابط دوستانه نظری رو ندادم ..به ظور مثال خانم غفوریان که شخصا ارادت خاصی توو همین محدوده آکادمی بهشون دارم و از بهترینها هستند خیلی راحت نقدم میکنند ونقدشون می کنم و با کمال احترام به عرضتون میرسونم که نظرتون رو اصلا قبول ندارم و هیچ بی انصافیی صورت نگرفته ومتاسفانه شما اشتباه می کنید با عرض ادب و احترام @};-
  • نادر پناه زاده سلام جستجوی بیان و نگاه متفاوت همیشه قابل توجه و احترامه . البته فوران معنا و ایده باید به دست توانمند شما بیشتر کنترل و مهار بشه . البته رعایت قواعد هم از توان شما خارج نیست ، دستتون درد نکنه .
  • علیرضا روشنی قبلن کارای بهتری ازتون خوندم. ولی این ترانه منو یاد کارای 6/8 خالتوری میندازه... شاید چون کارای خوبی ازتون خوندم انتظارم از شما بیشتر ازین بود...
    • فریبا سید موسوی بازم ممنونم حتما سعی می کنم توو ترانه بعدی انتظارتونو بر آورده کنم و به هر حال این ترانه هم زبون خاص خودشو داشت ..باعث افتخاره که ازم توقع بیشتری دارید.به روی چشم حتما جبران می کنم.با سپاس @};- @};- @};-
  • آراس . مقامی یه وقتایی ، چقد خوبه ترانه بی صدا بشه موسیقی درگیرش نشه شاعرشم ، گدا بشه @};- ای مصراع توی بیت خیلی چیزا دلم می خواد این دیگه بی قافیه شد دلم می خواد ، دلم می خواد سلام م منیم عزیز باجیم دلم میخواد بگم چقده زیبا نوشتی ولی زبونم قاصر و عاجزه از بیان زیبایی های ترانه ات تو فوقالعاده ای ابجی :-x :-x :-x
    • علیرضا روشنی اینجور که میبینم همشهری و هم زبانم هستیم....
    • فریبا سید موسوی به به سلام آبجی عزیز و خوبم ..گزلمیم علیرضا دا بیزیم هم زبانوموزدی.منی چوخ شرمنده الدون .. :-x :-x خانمی خوش زبونم قرار نیست همه ترانمو دوست داشته باشن وقتی کامنتارو خوندم از خنده روده بر شدم ..فدات شم علیرضای عزیز نظرش محترمه ونباید چیزی تحمیل بشه ..خیلیییییی خوشحال شدم دیدمت ..بازم بهم سر بزن .. @};- @};- @};- @};-
  • علیرضا روشنی خانوم موسوی اگه بگم دوست نداشتم ناراحت میشین؟
    • آراس . مقامی منم بگم بی انصافیه ناراحت نمیشین؟ :">
      • علیرضا روشنی آیا شما خانوم موسوی هستین؟!؟!؟!؟! :-)
      • آراس . مقامی خوده خودشون نیستم ولی تقریبا یک روح در دو بدنیم
      • علیرضا روشنی اوه خدای من روح . :-S من از روح میترسم. لطفن با من کاری نداشته باشین. قول میدم ازین به بعد از ترانه هاشون خوشم بیاد. :-)
      • آراس . مقامی ای ول بو اولدو بی سوز باغشلا داداش ایستمیردیم بی احتراملیگ الییم سیزه
    • فریبا سید موسوی سلام جناب روشنی .خوشحال شدم تشریف آوردید..نه اصلا از اینکه دوست نداشتید ناراحت نیستم .سلایق متفاوته وانتظار ندارم ترانم به مذاق تمام دوستان خوش بیاد .هر انسانی مکتب و روحیه و نگاه خاص خودشو داره وقرار نیست یه ترانه تموم انتظارارو برآورده کنی ضمنا ;)) میدونم شما هم همزبون من و آراس عزیزم هستید.آراس گل و مهربونم منظور خاصی نداشت امیدوارم دلگیر نشده باشید ومطمئنن ماهایی که اینجا توو آکادمی جمع شدیم با روحی سرشار از نگفته ها با هم یک روح رو تشکیل میدیم و منظور آراس نازنین همین بوده این همون روح نوشتن خلق واژه ها و روح دادن به تصاویر بی جانه ..نظر خوبتون برام متینه وبی نهایت ازتون سپاسگذارم..خیلی ارادت دارم خدمت شریفتون @};- @};-
  • امیر اسدالهی با سلام ترانه ریتمیک و زیبایی بود فقط به نظرم این مصرع مُنگول و خنگ و ساده شم در غالب ترانه نمیگنجه ادم احساس میکنه به درد فکاهی یا شعر طنز میخوره @};-
  • رضا آگنج سلام خانم سیدموسوی جزو اولین شاعرانی هستیدکه توی این آکادمی دارم کارشو میخونم. بسیارعالی . فقط نگاه مختصری هم به نظرات انداختم راستش بهت غبطه خوردم وقتی میبینم این همه محبوبی فقط خداکنه این محبوبیت کار دستت نده ضمنا فکر کنم شما جزو مخالفین سرسخته نظریه مرگ مولف باشید آره؟!!!! ;)) @};-
    • فریبا سید موسوی سلام خوش اومدید باعث خوشحالیمه که توو بدو ورود ترانه منو خوندید..نه دوست عزیز دوستان محبت دارن وغیر از ایجاد انگیزه ی بیشتر ذهنیت دیگه ای در من ایجاد نمیشه وکارم سختتر میشه چون توقع دوستان خوب و مهربونم از من بیشتر میشه..نه اتفاقا دوست خوبم ومن توو خوندن داستان و یا ترانه های دوستان به شخصیت و سن و سال اهمیت نمیدم وبه فقط نوشتشون برام اهمیت داره وبه روحی که توو نوشتشون جریان داره امتیاز میدم خوشحال شدم که ترانمو دوست داشتید وامیدوارم پی گیرم باشید @};- @};- @};-
  • کیوان اخوان حریری خانم موسوی یکم جا خوردم چون یه کار نو و جدید از شما بود برام جالب بود و به نظرم زیبا اومد ولی 2 نکته رو خواستم بگم اینکه اینکه معنی مصرع با دختر کولی یکم رو متوجه نشدم نکته یبعدی اینکه احساس کردن که بعضی پاراگراف ها وزنشون با کل ترانه یکسان نبود البته شاید به طرز خوندن بنده برگرده ولی 2 بار خوندم اما بازم همچین حسی داشتم ولی در کل کار نو و جدیدی از شما بود به دلم نشست یه صفای خاصی داشت بهتون خسته نباشید میگم و منتظر نقدتون در مورد ترانه آهای دنیا تمومش کن هستم
    • فریبا سید موسوی سلام کیوان عزیز همین الان ترانتو خوندم و بهت برای اینکار زیبا تبریک می گم منظورم (از با دختر کولی یه کم دستاشو درد دل کنم )دخترکای سر چهار راهها هستن که با دست فروشی مثل گل و بادکنک وغیره جلوی ماشینارو می گیرن وبا این کار زندگی می کنن ترانم بی شباهت به ترانه قشنگت نیست و شما هم به این نکته اشاره کردی ..دقت کردیددستاشون توو زمستون پر از ترَِکُ و چروکه .باور کن من لمسشون کردم و واقعا دلم ریش شد و همونجا این مصراع ( دستاشو درد دل کنم ) به ذهنم رسید نمیدونم چرا برات موزون نبوده چون به شخصه مشکلی ندیدم و طبق نظر محترمت شاید بر می گرده به نوع خوندنمون چون منم با ترانت یه کم این مشکلو داشتم به هر حال خوشحال شدم که قابل دونستی وبرات موسیقیایی ترین لحظه هارو آرزو دارم @};- @};-
  • احمد «چکاوک»جعفری =D> =D> خیلی زیبا بود و به دلم نشست @};- ببخشید دیر اومدم =((
  • مریم پترامی سپاس از دعوتتون... ترانه ی خوبی بود... امل بعضی جاها به نظرم نیاز به ویرایش مجدد داره... از نظر وزنی... سپاس بانو.... (گل )...
    • مریم پترامی اصلاح می کنم... (اما)... راستی ... به نظرم.. استفاده از کلمه ی " منگول و " خنگ " به نظرم زیاد جالب نیومد... ببخشید جسارتم رو...
      • فریبا سید موسوی سلام مریم جان ممنون که اومدی ..کاش می گفتی کجاش بی وزنه ..چون تا جاییکه میدونم وزنش مشکلی نداره ولی بهم بگو..مریم جان وقتی می گم (واژ ه رو واژگون کنم ) و وقتی کل بدنه ترانه چارچوبهای مرسوم توو ترانه رو رعایت نکرده ووقتی سراینده دوست داره شاعر گدا باشه و اصلا موسقی درگیر این ادبیات نشه آوردن عبارتی مثل منگول و خنگ اصلا دور از ذهن نیست برات بهترینارو آرزو دارم @};- @};-
  • سامان نوتاش سلام مرسی که دعوتم کردی . ترانه زیبایی بود . . . یه وقتایی ، چقد خوبه ترانه بی صدا بشه موسیقی درگیرش نشه شاعرشم ، گدا بشه زیبا و پر معنی =D>
  • امین مرضات سلام ترانه زیبایی بود ولی بنظرم تو بیت آخر اگه به جای دیگه کلمه یکی استفاده بشه بهتر نیست> روونتر خونده می شه به اینصورت این یکی بی قافیه شد دلم می خواد ، دلم می خواد البته جسارت نباشه @};-
    • فریبا سید موسوی سلام امین عزیز ممنون که ترانمو خوندی حق باشماست ولی چون به انتهای ترانه رسیده بودم ومعمولا (دیگه ) برای اتمام استفاده میشه مثل دیگه ما رفتیم یا دیگه کاری نداری من از دیگه استفاده کردم ولی با شما هم کاملا موافقم @};- @};-
  • فریناز مختاری خیلی خوب و ساده حرف دلتون رو زده بودین عزیزم... @};- @};- @};- :-x
  • محمد انصاری سلام فریبای عزیز دوستای خوبم همه حرفای گفتنی رو گفتن من با منگول مشکل ندارم چون فکر می کنم با وزن و زبانتون توی این ترانه همخونی داره (البته من توی ترانه تجربه زیادی ندارم :- =D>
    • فریبا سید موسوی سلام محمد عزیز.خوشحالم که زبون ترانمو درک کردی البته جسارت به بقیه دوستان نشه ولی باور کن بنا بر موقعیت خاص ترانم از این ترکیب استفاده کردم و مسلما قدرت اینو داشتم از واژه های ادیبانه تری استفاده کنم خوب بابا دلم می خواست واژه رو واژگون کنم..ممنونم وبا تمام بی تجربگی که البته منکرشم تونستی با ترانم ارتباط برقرار کنی ..خیلی لطف کردی که اومدی.شادباشی @};- @};- =D> =D>
  • شاهين راشدي كار متفاوت و البته بسيار جالب و خوبي بود. اميدوارم تا هميشه قلمتون سبز بنويسه. لايك موفق باشيد! =D>
  • محمد مرتضوي خيلي خوب،با احساس و خاص بود @};-
  • محمد امینی سلام فریبا بانو سپاس از دعوتتون چه وصف هایی زیبایی داشتید... همراه با آرزوهای جالب واینکه دلم میخواد قافیه شم... توبیت آخرت بیام یا تک پرٍ واژه هاشم...هیشکی نیاد دیگه بجام یا علی @};-
    • فریبا سید موسوی سلام محمد عزیز.از دیدنت وخوندن ترانم خوشحال شدم..ترانه آخرت واقعا به دلم نشست =D> =D> =D> خیلی بیت زیبایی بود ممنونم.برات بهترین قلم رو آرزو می کنم با سپاس @};- @};-
  • امین دهقانی ارزنده ترین درودها نثار شما زیبا و خواندنی و نظر شخصیه من اینه که بیت سوم و چهارم عالیه عالی هست(شاه بیت). به واقع, خواندنی بود.
  • حسان.طاهری(مهیاد لارستان) اگر دیر آمدم معذور بودم.... :"> =D> =D> =D> =D> و با این رز همیشگی تقدیمی @};-
    • فریبا سید موسوی سلام حسان جان .اختیار داری ..منتظرت بودم .فکر کنم با منگول مشکل نداشتی :S شوخی میکنم ..رزای تقدیمی تون واقعا خوش بو و با طراوت هستند .ممنون خودت گلی.مانا باشی دوستم @};- @};- @};-
  • احسان ابوالحسنی سلام و آرزوهای خوب / شعر خوبی از شما خوندم و خوشحالم که شاهد پیشرفت روز به روز شما هستم . به جز اشکال کوچیک وزنی که حتمن خودتون متوجه اش هستید فک کنم به دلیل انتخاب این نوع وزن از قدرت خودنمایی تصاویر کم شده و انگار مجبور بودید از سر و ته اتفاق های شعری تون بزنید تا کار توو قالبش بشینه . و نکته ای هم که توی کارتون به چشم می خورد استفاده از "‌منگول و خنگ و ساده "‌بود که واقعن به کارتون آسیب میزنه و اصرار شما برای استفاده از این سه لغت هم تراز رو نمی دونم . و لی میشد کمی هنرمندانه تر کلمات رو در این بخش انتخاب کرد . در کل شاهد اتفاق های خوبی هم در این ترانه بودم و بهتون تبریک میگم . لایک هستید و موفق باشید .
    • فریبا سید موسوی سلام احسان قریحه پرداز و خوش قلم ..وقتی پای ترانه هام می بینمتون خیلی خوشحال میشم ..منگول و.....چندتا دیگه از دوستان گفتن که جالب نیست می خواستم نظر همه رو بدونم .من جمله شما دوست محترم ..باور کنید بیتهای دیگه ای هم داشتم که شاعرانه تر بودن ولی خودمم نمیدونم چرا اصرار داشتم اینو توو ترانه بیارم .ولی حتما ویرایش می کنم ..همیشه منتظر کلام شیواتون هستم.با مهر @};- @};-
  • حمیدرضا زرگران پور خیلی خیلی جالب بود. به نظرم این ترانه با صدایی شبیه و به سبک رضا یزدانی ترانه ی فوق العاده ای بشه. از همه جاش عالی تر این قسمت بود که هم باهاش موافقم و هم باهاش ارتباط برقرار کردم: یه وقتایی ، چقد خوبه ترانه بی صدا بشه موسیقی درگیرش نشه شاعرشم ، گدا بشه پیروز باشید @};-
  • مهناز واعظ ترانه از دریا نگم زخم ِ لب ِ غزل نشم توو کافه ی ترانه ها توو قاف ِ قهوه حل نشم =D>
  • الهه صادقي سلام خواهر گلم...شرمنده دير اومدم... @};- @};- @};- بي نظير بودي...مثل هميشه... من هميشه با خوندن ترانه هاي سه نفر كلي از ترانه هاي خودم خجل ميشم ... يكي شما... يكي سيد علي...و ديگري خانم غفوريان :-x سبز بماني خواهرم @};- @};- @};- ----------------------------------- منم واقعا يه وقتايي دلم ميخواد... 8->
    • فریبا سید موسوی سلام الهه جان .این چه حرفیه گلم دشمنت شرمنده باشه ..با نگاه مهربونت چوبکاریم می کنی..خجل چرا..ترانه شما هم خیلی با احساس بود ..با نگاه خوبت کلبه محقر ترانمو صفا دادی ..ممنونم خانمی @};- @};- :-x :-x
  • ابراهیم حسین زاده سلام ببخشیدا! به نظرم بعضی جاهاش خیلی بی مزه بود! (اینجوری نقد کردن فقط مخصوص اینجور ترانه هاس)
  • داریوش قاسمی درود سرکار خانم موسوی ترانه ی شما را خواندم،همچنین کامنت هایی که دوستان دیگر گذاشتند و همینطور پیام خانم غفوریان اولا خوشحالم از خواندن ترانه ی زیبا ی شما دوما خوشحالم که فضای نقد بسیار دوستانه است و خوشبختانه همه دوستان نقدپذیر و نکته آخر و مهم تر از همه اینکه جدا از مسایل فنی(وزن و قافیه و.....) احساس انسان ها است که موجب تعالی روح و جسم می شود همین که شما وقت گذاشتید و با چند نفر از اشخاصی (که سر چهار راه ها مشغول کارند) هم صحبت شدید یعنی اینکه درد انسان ها دغدغه ی شماست و این مهم ترین رکن پرداختن به شعر و ترانه سرایی است ،وگرنه با مطالعه ی یک یا چند کتاب عروض و قافیه هم می توان بر این فنون مسلط شد. ببخشید روده درازی کردم ،درآخر باید بگویم احساس انسانی و نوع دوستی شما ستودنی است و جای تبریک دارد. برقرار باشید. ضمنا فرمایشات خانم غفوریان هم موقر و متین است. با سپاس
    • فریبا سید موسوی سلام داریوش عزیز ..آفرین مسلما همین طوره و من از نقد دوستان واقعا مسرور میشم .زنده باشی دوست عزیز و درکتون برام دنیایی ارزش داره دقیقا درست می گی چون اعتقاد دارم ترانه سرایی یه جورایی آفرینش تصاویره ..پس چقد خوبه که درک درستی از سوژمون داشته باشیم تا بتونیم حق مطلبو ادا کنیم ..شاید درست نباشه اینو بگم ولی باور کن موقع نوشتن اینکار بی اراده اشک می ریختم و اصلا دست خودم نبود..شما نمیدونی من چه چیزایی دیدم و شنیدم...بگذریم..من عاشق قلم ظریف حمیده هستم و نقدای اینطوری هیچ خللی توو روابط دوستانه منو ایشون ایجاد نمی کنه ..ممنون از نکته سنجی تون وممنونم که اصل قضیه رو درک کردید.. @};- @};- @};- =D> =D> =D>
  • علی صبوری هزچی میخونم سیر نمیشم!بینهایت دلم میخوادش!! =D>
  • الهام حنفي فريبا جونم عالي بود @};- @};- @};-
  • نیلوفر شمیرانی بسیار زیبا فریبا خانم =D>
  • میلاد شهبازی سلام فریبا جان سبک نوشتنت با اون چیزی که من به عنوان ترانه سراغش میگردم فرق داره، اصلن ارزش گذاری نمیکنم و نمیگو کدوم خوبه یا کدوم بد، فقط میگم نگاهمون به ترانه فرق داره اما اینا مقدمه بود که بگم : فکر ِ پشت ترانه-تو پسندیدم. به خصوص: درگیر ِ مثنوی ، نشم زووم ، روی ِ فردوسی نشم از هر گونه عصیان به خصوص توسط خانم ها لذت می برم. بدرود...
    • فریبا سید موسوی به به جناب شهبازی محترم ..اولین باریه که پای ترانم می بینمتون و حضورتونو خوش آمد می گم نقدای زیبا و صریحتونو به ترانه های دوستان می خوندم و و اقعا یاد می گرفتم ولذت می بردم..کاملا حق با شماست چون خودمم برای این کار نگاه متفاوتی داشتم ولی سعی کردم با زبون شیرین و ساده ی ترانه بگم ..وخیلی خوشحالم که تونستم سلیقه ی سخت گیرتونو حداقل برای فکر ترانم جلب کنم ..گاهی خانمها به طرز فجیعی دلشون می خواد سر به عصیان بزنند ;)) افتخار دادید و بازم بی نهایت سپاسگذارم ..مانا باشید @};- @};-
  • علي روستايي از تهمت ِ یلدا به شب ِ هر کس و ناکس بزنم به بعد انگار شعر كوششي شده نميدونم رنگ و حالش عوض مي شه
    • فریبا سید موسوی سلام جناب روستایی .ممنون که به خوندنم اومدید..نمیدونم اصلا دوست ندارم این طوری باشه چون واقعا تا وقتیکه شعرم نمیاد نمی نویسم ..ولی حتما نظر محترمتونو توو کارای بعدی لحاظ می کنم ..افتخار دادید دوست من ..با مهر @};- @};-
  • مینا کاشانی سلام خانم موسوی ترانتون رو خیلی دوست داشتم @};- یه وقتایی چقد خوبه ترانه بی صدا بشه موسیقی درگیرش نشه شاعرشم گدا بشه لایک =D>
  • مسعود داشی =D> =D> =D>
  • توحید فروتن :-) جالب بود / موفق باشی فریبا جان.
  • محسن کرد دلم میخواد مداد بشم واژه رو واژگون کنم... مرسی فریبا جان @};-
  • سمیه احمدی سلام ترانه ی زیبایت را خواندم فریبای عزیز ازاین ابیات خوشم آمد واقعا قشنگ بود دلم می خواد مدادبشم واژه رو، واژگون کنم توو دست ِ گرمِ عاطفه گریه رو سر نگون کنم =D> =D> =D> و برای مصراع توی بیت خیلی چیزا دلم می خواد این دیگه بی قافیه شد دلم می خواد ، دلم می خواد =D> =D> =D> زیبا بود لایک @};- @};- @};- @};-
    • فریبا سید موسوی سلام سمیه عزیز ..مرسی که اومدی ..نظرخوبت بهم اشتیاق نوشتن میده ..مانا باشی @};- @};-
      • heidari سلام درد توی ترانه رو نشون دادین و من درکش کردم
      • فریبا سید موسوی سلام جناب حیدری خوش اومدید وامیدوارم هرگز دلی دردمند نباشه.سپاس دوست عزیز @};- @};-
  • مرتضی مهرعلیزاده باسلام ترانه ريتميكي بود كه به خاطر انتخاب وزنت بود بعضي ازتركيبا و تصاويرتو دوس داشتم در كل بانظرات عمده خانم غفوريان موافقم باتوجه به كاراي قبليتون ضمنا فردوسي با طوسي هم يه قافيه ي سخت با توجه به نقش واو ولي دوس داشتم اون ديد وزاويه نگاهت رو
  • سحر آرمده مثل همیشه عالی بود فریبا جان =D> =D> مرسی @};- @};-
  • ريحانه مهدي زاده اين ديگه بي قافيه شد دلم ميخواد دلم ميخواد... عاليه منم هميشه دلم اين طوري ميخواد ;)) مرسي عزيز @};- @};-
  • ريحانه مهدي زاده اين ديگه بي قافيه شد دلم ميخواد دلم ميخواد... عاليه منم هميشه اين طوري دلم ميخواد ;)) مرسي عزيز @};- @};- @};-
  • مریم آرام ممنونم فریبای عزیزم . زیبا بود @};- @};-
  • مجید صادقی درود خانم موسوی عزیز استفاده کردم هم از سروده زیبای شما و هم نظر دوستان خصوصا خانم غفوریان
    • فریبا سید موسوی مرسی جناب صادقی ..نظر لطفته..همینطوره که می فرمایید ..دوستان و مخصوصا خانم غفوریان بسیار عزیز حق استادی به گردن من دارند..ممنونم که منو خوندید.با سپاس @};-
  • میهن حمیدی آفرین =D> =D> =D>
  • هادی طبرزدی زیبا و دلنشین بود.لذت بردم
  • سهیل پیلتن درود خانم موسوی بی تعارف عرض میکنم خیلی عالی بود از خواندن این ترانه زیبا لذت بردم قلمت پرمهر سپاس @};-
  • ديانا ادريس زاده درک ِ غم و ، پس بزنم زخم ِ دل و ، دس بزنم تهمت ِ یلدا به شب ِ هر کس و ناکس بزنم 8-> :-) بيگ لايك دوستم =D> =D> =D> =D> =D> =D> @};-
  • حميده سادات غفوريان سلام فریبای عزیز ممنونم از ترانه ت. محض ساختارشکنی هم شده بذار ازتعریف وتعارف شروع نکنم. تواین ترانه ازت یه گله ی بزرگ دارم، چرا اتفاق ها وکشف هایی رو که این قابلیت رو داشتن که پشت مخاطبتو بلرزونن به سطح کشوندی؟! بهشون لحن کودکانه دادی البته می دونم قسمتی از علتش به خاطر وزنیِ که برای ترانه انتخاب کردی وقسمتیش هم به خاطر تصاویر خاص ترانه است مثل" بادکنکارو ول کنم" نمیگم این اتفاق بده اما حرکت شما تواین ترانه مثل اینه که یه آش رشته ی خوشمزه و خوش رنگ و رو و تزئین شده رو توکاسه لب پریده ی سفالی بریزی :-S وایییی! هوسم کرد ;)) یعنی میخوام بگم کشفات حیف بودن و حس میکنم هدرشون دادی.بعضی کلمه ها هرچقدرم محاوره باشن قابلیت استفاده تو شعرو ندارن دوست خوبم واگر استفاده بشن سطح کارو نازل میکنن، کلمه هایی مثل: خنگ ومنگول! گله ی دومم سر دوگانگی شدید زبانیه که توی ترانه های قبلیت خیلی کم به چشم میخورداینجا اصلا نمیشه ازش گذشت. با وجود چندتا کلمه وترکیب تو ترانه ای با این فضا اصلا نتونستم کناربیام 1.منگول و خنگ وساده شم، سطح زبان ومحتوا رو به شدت پایین میاره. 2.زخم دل و دس بزنم، میتونم حدس بزنم منظورت دستکاری کردن زخم و باز کردن روی اون بوده اما برقرار کردن قافیه ی کناری باعث ضعف تالیف شده. 3.صورت مملوء از نقاب، علاوه بر نچسب بودن کلمه مملوء از لحاظ محتوایی هم مشکل داره، ما هیچ وقت حتی درمنطق شعری نمیتونیم بگیم یه چهره پر ازنقابه ، اگه منظورت اینه که طرف چندجور نقاب به چهره میزنه و هی رنگ عوض میکنه این بنداین مفهومو نمی رسونه. 4.پشت ِ چراغ. ، قرمزِ حرٌ :S :S :S (حداقل من متوجه نشدم، امیدوارم منظورت چراغ قرمز آزاد نبوده باشه) 5.نوچه، واژگون، سرنگون با هیچ چسبی به این بافت زبانی نمی چسبن فریبا جان. 6. تازه یاکریمایی که من خدمتشون سعادت حضور داشتم قهوه ای بودن اما خوب شاید جهش ژنتیکی ای چیزی داشتن. ;)) 7.اگه هم بخوام خیلی مته به خشخاش بذارم ولجتو دربیارم میگم نوچه و کوچه باهم قافیه نمیشن چون حرف واو توشون فقط ازلحاظ شکلی یکسانه و از لحاظ آوایی تفاوت داره ;)) اما چندتا کشف خوب توی ترانه ت بودکه بخاطر شکل اجرا قوتشون کمتر به چشم میومد کشفایی مثل "رها کردن بادبادک پشت چراغ قرمز" "بادختر کولی دستاشو درددل کردن" و " تهمت یلدا به شب دیگران زدن" که البته این آخری برای جا افتادن احتیاج به مقدمه چینی داشت. اما درنهایت حس میکنم این ترانه جزء شعراییه که بیشتر از دیگران فقط برای دل خودت سروده شده و به قول خودت: یه وقتایی ، چقد خوبه ترانه بی صدا بشه موسیقی درگیرش نشه شاعرشم ، گدا بشه واگه اینطورباشه نکاتی که من گفتم فقط میتونه به عنوان تذکراتی باشه که ترانه رو از ضعف نجات میدن وگرنه شاید خودت همینطوری دوستش داشته باشی مثل یه بچه کوچولوی نامرتب و شیطون وسربه هوا که هرچی ژولیده پولیده تر باشه مامانش بیشتر دوسش داره واگه بهش بگن بچه چرا اینجوری هستی مثل بعضیا میگه: دلم می خواد...... دلم می خواد :-) :-) ;)) ;)) مراقب خودت باش دوست من. ((خوشبخت باشیــــد))
    • فریبا سید موسوی سلام حمیده ی خوب و نازنینم.خانمی خوش فکرو نکته سنج آکادمی خوشحالم که قابل دونستی واطلاعات خوب و سازنده تو در اختیارم میذاری..برای اینکه بهتر بتونم باهات همفکری داشته باشم همگام باهات قدم بر میدارم 1_ نمی دونم ترانه اتل متل توتوله رو شنیدی یانه ..حتما شنیدی ..ترانه ای قدیمی و ظاهرا ساده که اتفاقا جایگاه ویژه ای توو ادبیات داره و حتی میدونم توو برخی از دانشکده های ادبیات مورد تحلیل و بررسی قرار می گیره ..نمی خوام کار خودمو با اون مقایسه کنم نه چون اصلا در اون حد نیستم با ابعاد دیگش کار دارم ..چرا فکر می کنی کشفای ناب و فکرای بکرو تازه رو فقط باید درخدمت پرداختی سنگین پر از واژه های قلمبه سلمبه و پر طمطراق بگیریم ..مثلا ترانه های فولکوریک در عین سادگی پر از وقارو مفهوم هستند و انقد توو ذهن و قلب مردم جای داره که سینه به سینه منتقل میشن .گاهی بد نیست سادگی رو ولو به صورت واژهای نو وکشفی تازه توو ترانه تزریق کنیم و گاهی خوردن آشی بسیار خوشمزه و پر تزئین در ظرفی گلی و سفالی خیلی می چسبه ..من که خیلی دوست دارم ;)) من اصلا فکر نمی کنم کشفیاتم هدر رفته باشه چون کودک درونم با دیدی بسیار صمیمی و بی ادعا توو نوشتن این ترانه کمکم کرد به قول استاد حسین منزوی (ساده سروده ها، سهم شاعرانی است که می توانند پیچیدگیهای کلام و معنا رادر عبارتهایی ساده بیاورند،چنانکه هر خواننده ای به قدرتجربه و دقت خود سهمی ازفهمیدن آنها داشته باشد 2_دس (دست ) زدن و پس زدن قافیه اوایی رو تشکیل میدن و توو ترانه با توجه به نمونه های دیده شده موردی نداره 3_ حمیده عزیزم از تو بعیده که بخوای توو شعر حرف منطق رو بزنی چون حتما میدونی که شعر اصلا بر پایه ی منطق سروده نمی شه مثلا وقتی مولوی می گه ( من نور می خورم ) یا به تبع اون سپهری می گه( نور خواهم خورد) در نگاه منطقی این متن دیوونگیه ولی چون بر اساس منطق هنری نوشته شده استعاره هست و ارزش هنری داره اینجا هم وقتی می گم ( یه تن پر از راز بقا ...صورتی مملو از نقاب ..با این همه آدم هزار چهره ای که دورو برمون رو گرفته نمیدونم بر چه اساسی می گی مفهومو نمی رسونه شاید( مملو ) همونطور که اشاره کردی از زبون ترانم دور باشه و لی فکر نمی کنم از نظر رسوندن مفهوم مشکل داشته باشه 4_آره گلم حر به معنای آزادگی و آزادمرد بودنه ولی من اصلا مد نظرم این نبوده نمیدونم کجا ساکن هستی ( حر ) یکی از میادین شلوغه تهرانه که مثل بقیه چهارراهها پره از افراد تکدی گر و دخترکها و پسرکهای گل فروش و دست فروش و بادکنک فروشه که برای امرار معاش حتی به زور مردمو وادار به کمک و خرید می کنن 5 _نوچه یکی از واژه های مصطلح بین افراد تکدی گره که براساس قانونی که توو خودشون رسمیت داره (چون امر تکدی گری توو پایتخت خیلی وسیع شده طوریکه با ایجاد دسته بندی و سازماندهی بین خودشون اعم از رئیس ، سر دسته و نوچه ها از یکسال تا بالا توو خیابونا ومعابر مختلف دست به این کار میزنن )صورت می گیره وبدون تحقیق این واژه رو بکار نبردم ..باور کن حمیده جان با چند نفر از این دختراو تکدی گراها صحبت کردم تا یتونم لمسشون کنم تا کمی باهاشون همذات پنداری کنم .باهات موافقم که سرنگون و واژگون از زبون ترانم دورن ولی همقافیه هستند 6_یاکریمایی که گفتی نه قهوه ای قهوه ای هستن نه طوسی طوسی وبنابر موضوع و پرداخت وقافیه شعر میشه از هردو استفاده کنی .. ( پنجره با بق بقوی کفتر خاکستری .....یاد من می آورد ارزن ندارد کفتری) وای نه عزیزم مته نذار من با در نظر گرفتن ( چ و ه ) نوچه و کوچه رو هم قافیه کردم که البته شما درست می گی و قافیه سالم و خوبی نیست ;)) حمیده جان یکی مثل شما که سِمَت ِ استادی به گردن من داری انقد زیباو عمیق نگا می کنه که آدم و به سیر و سلوک و پرواز درونی سوق میده یکی هم مثل من نگاهی کودکانه داره که با یه بادکنک توو دست یه دختر کولی با درد دل ِ دستاش به همراه اون بادکنک به پرواز در میاد ولی مهم پرواز و رجعت به درونه ..دوست اندیشمندو قریحه پردازم مایه مباهاتمه که منو می خونی وانقد زیبا تحلیلم می کنی..ممنونم ازت وبرات بهترین وشاعرانه ترین افقهارو آرزو دارم ..ببخش که مطلبم طولانی شد..با مهر @};- @};- :-x :-x
      • حميده سادات غفوريان سلام مجدد فریبای عزیزم میگم ها تو باید وکیل بشی ماشاءالله با چنگ و دندون دفعای میکنی ازشعرت ;)) دقیقا متوجه شدم حدسم درست بود،راجع به بچه ی نامرتبی که عزیزتره خوب وقتی خودت این همه دوستش داری من دیگه چی بگم. فقط من اصلا منظورم این نبودکه به مفاهیم عمیق پرداختن توی شعر حتما کلمات غلمبه سلمبه احتیاج داره برعکس میتونم برات ده ها شعر بازبان ساده یا حتی با قالب شعرکودک مثال بیارم که عمیق ترین وشگفت انگیز ترین مفاهیم رو درخودشون جای دادن من گفتم شما توی پرداخت این شعر نتونستی اونطورکه باید مفهوم مورد نظرت رو بنشونی یعنی تجانس و هارمونی ای که باید بین کلمات و تصاویر وحتی وزن وجود نداشت. البته خوردن آش توی ظرف گلی رو هستم به شرط اینکه گل کاسه ش خشک شده باشه ;)) مشکل من با قافیه ی دس و پس مشکل ندارم مشکل من ضعف تالیف توی عبارت زخم دلو دس بزنم بود یعنی نارسایی مفهوم داره. عزیزم من صحبت از منطق شعری کردم نه منطق مورد قبول منطقیون ومنطق شعری دقیقا همون منطقیه که به شاعرمون اجازه میده تمام کشف وشهودهاییی که داشته توی شعرش بیاره از اودن تانکها به تختخواب گرفته تا خوردن نورو غیره. صورت مملوء از نقاب برای من اصلا تصویر ملموسی نبود. درخصوص واژه ی حر هم ممنونم از توضیحت عزیزم. واژه نوچه واژه ایه که ببیشتر مختص دراویش وپهلوونا بوده والان هم با وجود کمرنگ شدن هنوز استفاده میشه ولی منظوراشاره ی من نچسب بودنش در زبان ترانه ت بود گلم.سرنگون و واژگون هم دقیقا همینطور. یاکریمم به جون خودم قهوه ایه مطمئنم. :-S منم از اینکه این همه وقت گذاشتی وبا دقت ومهربونی نظرم رو خوندی ممنونم فریبا جان هرچند میدونم آخرش باز میگی دلم میخواد لم میخواد ;)) ((سعادت نصیبتان))
      • فریبا سید موسوی سلام گلم ..مرسی از پاسخت..در کل می تونم بگم گاهی بد نیست که دل بخواد ..اصلا من دلم می خواد سردمدار خلق سبک دلم می خواد باشم ;)) دنیای منگولیسم یه وقتایی دنیای خوبیه ..خالی از منیتها .خالی از تکبرو غرور ، خالی از درک بدبختیها، وپر از شگفتیهای دنیای خالی از خلآ.. امروز رفتم توو بحر چندتا یاکریم توپولی .آره حق با توست ناقلاها قهوه ای بودن.ببخش که پا فشاری کردم درکل از درک عمیقت و نکته سنجی و مهربونیت کمال تشکرو دارم که انقد دلنشین و صادقانه نقد می کنی ..من خاک زیر پای نقد صادقانه هستم خیلی برام ارزش داری وقلمت همیشه رووم تاثیر داشته..ممنون که هستی =D> =D> =D> @};- @};- @};- :-x :-x :-x
  • شادی وکیلی جالب و زیبا @};-
  • معصومه قریشی =D> =D> =D> چه چیزایی دلتون می خواد خانم موسوی ، یه تنه می خواهید این همه نقش و به گردن بگیرید ;)) شوخی کردم ، کار پر از دغدغه و حرفی بود و مثل تمام کارهاتون زیبا و خواندنی و در ضمن تامل برانگیز :-x ببخشید این روزا امتحاناست و وقت حضور در آکادمی رو ندارم اما با دیدن اسم شما بی اراده وارد سایت شدم و کارتون رو خوندم پسندیدم ، جاوید باشید @};- @};- @};-
    • فریبا سید موسوی به به ..معصومه خوب و گلم ..مرس خانمی ..آره اگه بدونی چقد دلم می خواست می تونستم..میدونم فدات شم امیدوارم سربلندو موفق از پس امتحاناتت بر یبای وخیلی لطف کردی که با وحود گرفتاریات ازم غافل نموندی..یه دنیا ممنوم از محبتت :-x :-x @};- @};-
  • هادی صمدپور سلام خانوم موسوی خوب بود خوشم اومد @};- لایک @};-
  • عابد صالحپور سلام خانم سید موسوی عزیز کار زیبایی بود آرزوهای زیبایی بود موفق باشید @};-
  • میلاد عزیزی درود بر شما بسیار زیبا و خوندنی بود. لذت بردم. فقط واژه منگول رو نپسندیدم. ببخشید از این نقد کوچیک. =D> @};-
    • فریبا سید موسوی سلام میلاد عزیز .خوشحالم که دوست داشتی.میلاد جان منگول و همین طوری نیاوردم و درسته که توو گفتگوهای عامیانه جایگاه خوبی نداره وحتی برای گاهی برای دست کم و سفیه جلوه دادن افراد به کار میره ولی توو علم روان پزشکی بار مفهومی داره که به ادمایی که از ایکیوی بسیار پایین به خاطر توارث ژنتیکی به این مریضی مبتلا هستند گفته میشه و نمی تونه زشت و توهین آمیز باشه و اتفاقا من این بیت وخیلی دوست دارم چون کاملا با حس ترانه و موقعیت ذهنیی که مدنظرم بود هماهنگی داره.. اختیار داری خوشحالم که نظرتو خوندم ..موفق باشی @};- @};-
  • سعید قدیمی یاد ترانه ای افتادم که شهیار قنبری میخونه : به کسی برنخوره برنخوره / من یکی پنجرمو می بندم اینهمه پنجره ی باز بازه / من به باغ آینه می خندم ... این سروده قابل نقد نقد نیست ولی پاپان ترانه به لحاظ تکنیکی کار قشنگی بود : برای مصراع توی بیت خیلی چیزا دلم می خواد این دیگه بی قافیه شد دلم می خواد ، دلم می خواد
  • محمد حسین بصیری کلا سر ذوقم آورد ریتم و معنای ترانتون چن جاشو معنیشو نفهمیدم که خوب وقتی دلتون میخاد دیگه دلتون خاسه دیگه فهمیدن و نفهمیدنش مهم نیس :-) سبز باشی @};-
    • فریبا سید موسوی سلام دوست عزیز..ممنونم ..کاش می گفتی کجاشو متوجه نشدی .اتفاقا نظر خوب دوستان برام مهمه..صرف آوردن (دلم می خواد )تو ترانه معنی اون نیست که نقد دوستان مهم نباشه..ممنون که حضور داشتی @};- @};-
  • سید علی برقعی درود رها جان ... بسیار کار زیبایی بود و خیلی هم جالب ... مخصوصا بیت آخرش ... میپسندم :-) @};-
  • محمد رضا باغیشنی پسندیدم =D> @};-
  • موسی صادقی برای مصراع توی بیت خیلی چیزا دلم می خواد این دیگه بی قافیه شد دلم می خواد ، دلم می خواد =D> ;)) بسیار زیبا و آموزنده @};- لایک شاگردی @};-
  • ملاحت حاجت پور خیلی لذت بردم مثل همیشه .عالی بود فریبا جان حس خوبی تو کار موج میزد من دوسش داشتم لایک =D> =D> =D>
  • محمدرضا رجب پور کار حالت خاص خودشو داشت واسه همین حضور خیلی کلمه ها رو توش میشه نادیده گرفت..حتی یه اشکال وزنی کوچولو رو! اصلا دلتون میخواد!!والا!! ولی کلا زیبا بود =D>
  • شهاب حسینی تو بینظیری استاد @};-
  • راما حیدری ترانه زیبائی بود وحکایت خواستن های آدمی بدون در نظر گرفتن شرائط واقعی اجتماعی خود. واقعا بعضی اوقات آدم دلش می خواد دیگه............ پایدار باشید
  • علی رضا مرتضی قلی سلام خوب دلتون میخواد دلتون میخواد دیگه................. موفق باشید