دلِ دیوانه

دلم از هجرِ تو جانش به لب شد

تمامِ جانِ من یکباره تب شد

از آن روزی که رفتی یارِ زیبا

تمامِ روزگارم همچو شب شد

بیا اکنون به عهدِ خود وفا کن

دلِ دیوانه ام زین غم رها کن

مگر نه اینکه من عاشق تو مجنون!

به جز لیلیِ عشقِ خود جفا کن

به هر زیبا و حوری و پری روی

جفا کن تو، جفا کن تو، جفا کن

منم آن عشقِ پر شور و شرارهَ ت

منم آن عطرِ سرمستِ بهارت

به جز چشمانِ مستِ نرگسِ تو

کسی زیبنده شد باشد نگارت؟

شرابِ تلخِ دوری و غمِ تو

چگونه سر کِشد دل در نبودت

چگونه سر کند هرروز و هرشب

دلم با خاطرات و یادبودَت

بمان با این دلِ بی تابِ غمگین

که باشد دوری ات چون کوه، سنگین

من و هجر و خیالِ روی ماهت

من و جامِ می و یکدم نگاهت

سراسر شوقِ تو در روح و جانم

که هر چیزی ندانم این بدانم

زمین و کوه و دشت و آسمانها

به هرجا بنگرم این را بخوانم

 

 

https://www.academytaraneh.com/114316کپی شد!
846
۱۲
۲

  • gelauol2005 درود بر شما ، دلتنگی خویش را به زیبایی سروده اید بهره بردم پیروز باشید
  • zahra95 سلام نرگس خانم عزیز بنظر من اگه بتونین زبان محاوره کار کنین راحتتر میتونین احساسات قشنگتونو بیان کنین.موفق باشید
  • عليرضا عباسي سلام خانم میرشاهی عزیز/زبان معیار درصورتی میتونه دلنشین باشه که شما بتونی تلفیقی از زبان معیار و محاوره رو تو کارت داشته باشی/ مثل حسین منزوی و یاغی تبار و دیگر شاعران معاصر/ شما اگه شعری شبیه به حافظ و مولانا و عطار بگی مایه ی مباهات نیست/به جز لیلی عشق خود وفا کن یعنی چی ؟منم آن عشق پر شور و شرارت / ما معمولن میگیم عشق پر شورو شرر / نه و دل هم قافیه نیست / براتون بهترین هارو آرزو دارم.
    • nargesmirshahi سلام خدمت جناب عباسی عزیز. به جز لیلیِ عشقِ خود ، جفا کن. یعنی به غیراز کسی که در عشق برای تو مانند لیلی است، به دیگران جفا کن . در مورد نه و دل حق باشماست هم قافیه نیست اما همونطور که خودتون میدونید اشعاری که از دل ناخودآگاه بیرون می آید با اون دسته از اشعاری که سُروده میشود گاهی کمی در این مسائل تفاوت دارد. و شاعر گاهی در بعضی قسمتها بجای تمرکز بر روی قافیه بیشتر به وزن و احساس توجه میکند در شعر. به هرحال ممنونم از شما که وقت گذاشتید و نقد کردید . با آرزوی موفقیت برای شما شاعرِ عزیز??
  • سپيده رحمت خواه سلام خانم ميرشاهى عزيز... من با ادغام محاوره و معيار موافقم ولى چون ترانه شما از بن معيار بود اون كلمه روزاى اون وسط بشه روزهاى بهتره... و همينطور مجددا چون در كار شما از بن قافيه رعايت شده تا اونجايى كه چشمم ميخوره، اون مصرعهاى جرعه جرعه رو ويرايش كنى بهتره... ولى در كل حتى اگه ويرايش هم نشه كارتون انقدر زيبا بود كه چند بار خوندم و لذت بردم... لايك تقديم شما ?
    • nargesmirshahi سلام و درود بانو رحمت خواه عزیز. ممنون که وقت گذاشتیدو خوندید.بله اگه بجای کلمه روزای از روزهای استفاده بشه بهتره. سپاسگزارم از توجه و لطفتون دوست عزیز??
      • سپيده رحمت خواه قربانت، فقط يه نكته ديگه هم بگم اون مصرع ماه با روز و شبو/ يخورده حالت نامفهوم داره چون طلوع ماه در شبه، يا بايد ماهو عوض كنى يا شبو، يه ايراد نامحسوس بود كه آدم دير متوجهش ميشه
  • عباس مقدم درود خانم میرشاهی،دیشب پای ترانه تون کامنت گذاشتم،نظرمو گفتم و نقدتقریبا مفصلی هم کردم کارتون رو،اما امروز میبینم نیستش،دلیلش رو نمیدونم ،الان اینو نوشتم تا بدونید کارتونو خوندم و شما هم مثل باقی اعضا برام مهمید ،سبز بمانید
    • nargesmirshahi درود بر استاد مقدم عزیز. بله کامنت شما رو خوندم کاملا نظراتتون درست و به جا بود . ممنون که وقت گذاشتید و نقد کردید. من میخواستم شعرم رو حذف کنم و پس از ویرایش مجدد بذارم در آکادمی .ولی نمیدونستم چجوری میشه اینکارو کرد .بخاطر همین حذف کردم اما دیدم شعرم حذف نشد. به هرحال ممنونم از نقد مفیدتون استاد عزیز??
  • ali.amirazodi سلام و احترام خانم میرشاهی عزیز . بسیار این شعرتون رو پسندیدم چون با سلیقه و سبک اصلی من جوره . درود بر شما . موفق و سربلند باشید