ترانه تنهایی

ترانه تنهایی

چشمم به توافتادُ دلم دست تو افتاد

چشمم به توافتادُ دلم دست تو افتاد
این سهم ِ من از خاطره ی قاب نگاته
چشمِت به من افتادُتو انگار نه انگار
یه شاخه یِ خشکیده یِ عاشق سر راته

تلفیق شرابُ شبِ چشمای سیاهت
به مستی هر لحظه عبور تو دچارم
جز سمت تو راهی من آواره ندارم
دل رو به تو من باختموچاره ندارم

تو هر کس من هستیو من هیچ کس تو
این وسعتِ تنهایی من مرز نداره
این فاجعه محتاج به یه ذره نگاهِ
این قلب (ه) ترک خورده به عشقِ تو دُچاره

یه عمرِ برای دلِ من حل شدنی نیس
ترکیبِ جنونِ منو این راحتیِ تو
توچشمِ من انگار جهان غرق سکوته
تو لحظه یِ دردُ  غم و ناراحتی تو
َ
ترکیبِ جنونِ منو این راحتی تو
یه عمرِبرای دلِ من حل شدنی نیس
توچشمِ تو انگار همون شاخه یِ خشکم
این شاخه یِ خُشکیده که جنگل شدنی نیس

تلفیق شرابُ شبِ چشمای سیاهت
به مستی هر لحظه عبور تو دچارم
جز سمت تو راهی من آواره ندارم
دل رو به تو من باختموچاره ندارم

 

163
۲۰
۲

  • مصطفی جان به اعتقاد بنده ترانه ی جالبی بود ، من همیشه اعتقادم بر این دارم که ترانه ی خوب باید با تفکر درک بشه نه با توضیح ، موفق باشی هنرمند عزیز
    • سلام سپاس از حضورت موافقم با حرفات اما خودم همیشه دوست دارم در مورد کار مباحثه وجدل داشته باشم تا از همه دوستان از جمله جنابعالی چیز جدیدی یاد بگیرم
  • سلام اقای رضاوند ،بنظر من هم کار درستی نیست این ادغام زبان،هر کدومش جایگاه خودشو داره،بقول استاد مقدم شما در هر دو استعداد بالایی دارین اما بنظر من در زبان معیار موفق تر خواهید بود،موفق باشید
    • ممنون و سپاس اما همیشه رو به جلو رفتن بهتر جواب میده و فکر میکنم از این سبک از کار رو قطعا همگی بیشتر خواهند نوشت و بیشتر هم از طرف هنرمندان خواننده و موزیسین استقبال خواهد شد
  • ببینید جسارت نباشه اصلا بچه های اکادمی نمیگم عموم مردم رو میگم سطح مطالعه بسیار پایینتر اومده نسبت به قبل ومردم انقدر غرق مشکل شدند که کارهایی که درکش احتیاج به تفکر باشه رو بر نمیتابن اتفاقا به نظر ارضا شدن تو شعر واسه خودمون که اهل نوشتن هستیم با کارای خوب اتفاق میفته و واسه کار ترانه باید زیبا کار کنیم اما مطابق با عموم مردم سپاس
  • یادمه چن سال پیش یه ترانه مثل کار شما توی همین اکادمی گذاشتم،اون موقع اینجا خیلی شلوغ بود و دوستان همه نظراتشون رو بیان میکردن ،یادم میاد بیشتر از سی تا کامنت پای کارم بود همه کارمو نقد کردن،تنها کسی که تاییدم کرد و به تعریف از کارم پرداخته بود خانم ربانی عزیز بود،نه اینکه ایشون اشکال شعرمو ندیده بود ،چرا مسلما دیده بود اما با وجود اونهمه نقد کننده به دفاع از کارم پرداخت تا دلسرد نشم،و برای اینکار همیشه ممنونشون هستم ،هنر یک منتقد همینه،که بدونه کی نقد کنه و کی خوبیای یک کار هر چند پر اشکال رو ببینه،با ارزوی موفقیت برای شما،سبزبمانید
  • توی کانون ادبی پژواک تا دلت بخواد نقد شدم بابت این ترانه البته تحسینم شدم
    • ببینید خودتون باید تشخیص بدین کدوم درسته،اینکه در مقطعی از این نوع ادغام استفاده و استقبال میشه دلیل بر درست بودنش نیست،مثل اینه که بگیم چون الان تتلو پر مخاطبه کاری که انجام میده درسته! یه چیزی بگم،چن سال پیش یکی از ترانه هامو واگذار کردم به یه خواننده بعد از اماده شدن و پخش کار دیدم یه جاهاییش رو عوض کرده وخیلی هم بد خونده،دیشب با خوندن کار شما یاد اون ترانه م افتادم،کار منو خواننده خراب کرد و کار شما رو همین بقول خودتون تمایل به ادغام،!اما اونقدری که برای اثر شما دلم سوخت برای ترانه ی خودم نسوخته بود، بعنوان یک دوست بهتون میگم،آقا نکنید اینکارو،بخدا حیفه ،شما هم در معیار خوب شعر میگید هم محاوره،چرا پس استعداد و هنرتون رو زیر سوال میبرید!راستی برام عجیبه هیچ یک از دوستان به این دوگانگی زبانی اشاره ای نکرده
  • درود دوست گرامی،میتونست این ترانه با زبان معیار بهترین کاری باشه که تا بحال ازتون خوندم با ایده ای ناب تصاویری بکر و دوق و احساس عالی،اما حیف که با دوگانگی زبانی و اینکه شاعر خودش نمیدونه یا نمیتونه تصمیم بگیره محاوره کار کنه یا معیار آزار دهنده س،با کمال احترام بنظرم این اثر کار بییار زیبایی بود در زبان معیار که به زور خواستین محاوره ش کنین و بنظرم بزرگترین ظلمی بود که در حق این اثر ارزشمند انجام دادین،مطمئنا اگر این کار رودر یکی از شب شعرها و جلسات حضوری بخونین با نقدهایی که خواهید شنید به حرفهای من پی خواهید برد
    • اقا سلام حق با شماست یا باید کلا معیار بگی یا محاوره کلا دوست دارم ادغام باشه هم قابل فهم تره برای عوام هم خودمو ارضا میکنم تو بحث شاعری درکل هدفم فقط ترانه نوشتنه البته الانم تو بخش پرفروش ها دو سه سالی هست مردم از این سبک استقبال بیشتری میکنن وهمچنین خواننده واهنگساز قبل از این نمونه زیاد داشتیم تو بخش ترانه سرایی اما تو سطح گسترده فکر میکنم حمید هیراد استارت این کارو زد تو بحث خواننده ها ومن شخصا دوست دارم این سبک از کارو و دقت کنید بیشتر همین طوری کار میکنم
  • سلام آقای رضاوند عزیز / وزن کار بین 13 هجا و 14 هجا متغیره /توچشمِ تو انگار همون شاخه خشکم این شاخه یِ خُشکیده که جنگل شدنی نیس/ این قسمت رو دوس داشتم / بهترین هارو برات آرزو دارم.
    • آقای عباسی عزیز اره یکی دو جا میشه تغییر داد مثلا انگار نه انگار رو میگفتم انگار که نه انگار درست میشه اما خودم دوست نداستم عوضش کنم دمت گرم
  • لذت بردم. قلب قرمز برای شما.
    • ممنون دوست دارم کاراتو ببینم چرا کمتر ترانه رو سایت قرارمیدی
      • به خاطر بعضی شرایط بوجود اومده،تقریبا یکسالی بود جدی کار ترانه سرایی رو پیگیری نمیکردم ،انشالله به زودی کارای جدیدی با تم جدید در سایت قرار خواهم داد.
  • سلام مصطفی جان چه زیبا سرودی. تو هر کس من هستی و من هیچ کس تو. این مصرع رو فراموش نمیکنم.
  • سلام مصطفی جان . این ترانه Level بالایی داشت ، بهت تبریک میگم ، موفق و سربلند باشی
  • درود جناب رضاوند... انقدر ترانه زيبايى بود كه چندين بار خوندمش و لذت بردم👌🏽لايك به شما