هوای بارونی

هوس کردم مثل سابق مثل روزای بارونی با اون حالی که میدونم با اون حالی که میدونی

هوس کردم مثل سابق مثل روزای بارونی

با اون حالی که میدونم با اون حالی که میدونی

خیابونا رو بشمارم چراغا آبی و قرمز

به اون روزای قبل از تو نمیخوام فکر کنم هرگز

دلم گرمه دستام سرده

هوای عاشقی کرده

به هرکی خسته از عشقه

بگین که زود برگرده

نگاه من به اون بالا

خدای من همون بالا

فدای اون چشات جونم

نگاهم کن همین حالا

 

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

105
۳

درباره‌ی زهره مفتحی

ای موج پر از شور که بر سنگ سرت خورد برخیز فدای سرت انگار نه انگار خودم را شاعر میدانم چون بیست و چند سال از عمر سی ساله ام وقف شعر بوده و شعر آشناترین من است. نزدیک ده سال است شعر هایم در سایت شعر نو به گوش هم ذوق های من می‌رسد. افتخار میکنم. درشب های شعر و مشاعرات رسمی بسیاری حضور داشتم از جمله در حضور دکتر آذر. بزرگترین افتخارم در زندگی عشق به شعر است.

  • درود . اول ترانه طوفانی و پر از آوا و جاذب برای تبدیل به یک اثر موسیقایی " هوس کردم . . . " اما ناگهان اثر در ادامه برای ادای کلام و بیان صداها گیر می‌کند" دلم گرمه دستام سرده" که آهنگینش می‌شه " دلم گرمه دسام سرده" که این موضوع در ادامه نیز گاها تکرار می‌شه . آرزوی به‌روزی برای شما و طبع سرشارتان دارم . قلمتان مانا
  • درود برشما ترانه تون رو خوندم فکر میکنم که از جهت مضمون و محتوا کمی سردرگم عمل کردین منظورم اینه که کار از جهت محتوایی لکنت داره ؛ یعنی چی؟ یعنی این که بریده بریده و غیر منسجم سخن گفتین بافت یکدست از جهت معنی به ذهن مخاطب منقل نمیشه و زودهم قطع ش کردین برای گام های نخست شروع بدی نیست و خوبخ البته خیلی ترانه باید گوش بدین و متن ها ی ترانه ها رو با دقت روی ساختار و محتوا ی اونها ببنید و به بافت معنا و مفهوم توجه کنید ببینید که انسجام در ترانه از جهت محتوا چه طور حاصل میشه در بافت کلام هم از جهت کاربرد واژگانی دقت بفرمایید از جهت اختصاصات ادبی هم همینطور تا جایی که ممکنه بهتر اینه که از عبارات معمول یک ترکیب و ترتیب تازه یا یه حس تازه بیرون بیاوریم و از تکرار کلیشه ای عبارات و واژگان بپرهیزیم مگر اینکه در بافت کلام از جهت محتوا اونقدر توانا باشیم که از عبارات حتی کلیشه شده یک بافت معنای جدید بیافرینیم شما که توجه به شعر دارید اونجوری که در توضیحات پرسنلی تون در صفحه تون دیدم باید با سرمایه ی زیاد بیاین به میدان ِطبع آزمایی ،در سرودن ترانه. سرمایه ی زیاد یعنی با عطش و علاقمندی کتابهای ترانه رو بخونید متن و اجراهای ترانه ها رو دنبال کنید سعی کنید که راوی حس و احساس و دریافت خودتون باشید یا با زبان خاص خودتون به روایت احوال اونچه واونکه مورد نظرتونه بپردازید ترانه هایی که موفق بودن رو در کانال آکادمی ترانه میذاریم متن و اجرا و شناسنامه ی عوامل رو میتونید برید از هر کدوم ده مورد دیگرم خودتون پیدا کنید خلاصه اول لیوانو پر کنید بعد سرریز خواهد شد کلامتون واین که کتاب بنویس ساعت پاکنویس از شهیارقنبری عزیز رو که انتشارات نگاه چاپ کرده حتما بگیرید و دقیق بخونید خودش یک کارگاه ترانه ست واقعا و کتاب مبانی ترانه سرایی از سعید کریمی انتشارات فصل پنجم که اونم کمکتون میکنه و بزودی انشالا فعالیت گروههای خودمونم شروع خواهد شد از طریق کانال آکادمی ترانه مطلع بشید و اونجام خیلی کمکتون خواهد کرد واما اگر استعداد و علاقه نمیداشتید نه شما اینجا بودین نه بنده اینقدر براتون وقت میذاشتم پس با امیدواری گام بردارین و منتظر آثار بعدی تون هستم هر گام موفق تر از گام پیش باشید