ادکلن

ادکلن …..

توی چشات یه مَردِ دیگه دیدم

حواس تو انگاری پیش من نیست

دست تو بوی ادکلن گرفته
اما می دونم بوی عطر من نیست!

نمی دونم شبات کجا می گذره
من اما هی لباساتو می پوشم

خونه ای که با عشق هم خریدیم
خونه ی ماس امّا فقط من تووشَم

چی شد دیگه کنار من نموندی ؟

آخه بگو واست چی کم گذاشتم ؟

زندگیمو به پات دادم لعنتی !

چی داشت که من برای تو نداشتم؟

یه مردِ دیگه جامو پر می کنه

اما تو تنها زنِ این زمینی!

توی چشات یه مرد دیگه دیدم

محاله که دیگه منو ببینی!

زهرا خیراللهی

۱۳.۱۰.۱۳۹۱

https://www.academytaraneh.com/10776کپی شد!
1478
۴۰

  • سارا مومنی @};- لذت بردم دوست دارم ادامش بدی
  • شیوا گرجی بند اول اگرچه از قافیه ی صحیح برخوردار نبود اما بند قشنگی بود... در مورد من اما هی لباساتو می پوشم با آقای طاهری موافقم چون این قضیه مختص خانوماست خیلی هارو دیدم که با پوشیدن لباس مرد مورد علاقه شون دلتنگیشونو رفع می کنن. اگه گوینده زن بود، مصرع قشنگی میشد. چون این حس رو فقط و فقط ما خانوما انجام میدیم و خود ما هم حسشو عمیقا درک می کنیم با تمام این ها ترانه تون از اون ترانه هایی بود که با بیت اولش منو جذب کرد تا روی "ادامه ... " کلیک کنم =D> ایام به کام و سلام!
  • عادل عبادی سلام خانوم خیرالهی من کارهاتونو توو فیس بوک خوندم کار احساسی و خوبی بود و تا جایی که به یاد دارم همیشه کارهای شما استاندارد های لازم رو داشته راجع به اینکار باید بگم که کار خوبی بود و خوندنش لذت بخش بود فقط جسارتا پیش و عطر قافیه نیستن من اما هی لباساتو می پوشم رو هم دوس نداشتم شاید ترکیب مناسبی نبود برای نشون دادن دلتنگی به این نوع تصور اینکه مردی لباس زن رو می پوشه به شکل عامیانه به نظر من درست نیست مثلا یغما میگه دنیا توو پیرهن منه...این بند سرشار از شاعرانگیه و صد البته لذت بخش یا بمانی میگه آغوشتو تن می کنم که باز مشمول همون قضیه اس اما لباساتو می پوشم به نظر من ترکیب مناسبی نبود هر چه که خوندید نظر شخصی من بود و به پای نقد نذاریدش امیدوارم موفق باشید بانو @};-
    • زهرا خیراللهی سلام عادل عزیز ممنونم بابت پیگیریت خوشحالم که اینجا هم می بینمت در مورد لباساتو می پوشم خودمم ی ضعفی حس کردم البته بعد از گفتن ترانه ممنونم بابت نظرت دوست خوب @};- @};-
  • محمد حسین بصیری یه کم به تناقض رسیدم و اونم اینکه شما خانم هستی ولی در طول ترانه داری از این شکایت میکنی جوری که یه مرد داره گله میکنه به طور مثال اونجا که میگی : توی چشات یه مَردِ دیگه دیدم و یا یه مردِ دیگه جامو پر می کنه اما تو تنها زنِ این زمینی!!!!!!
    • فریبا سید موسوی سلام جناب بصیری عزیز توو ترانه ترانه سرا الزامی برای حفظ جنسیت نداره و هیج قانونی نداریم که مرد فقط ترانه مردونه بنویسه وزن فقط زنونه و این دو می توونن خلاف جنست خودشون ترانه بگن کماینکه ترانه های زیادی به این صورت سروده شده مسئله ای که شما عنوان کردید توو بخش اجرا اهمیت داره ومسلما یه ترانه ای که شخص اول وراویش یه خانمه حتما باید با صدای یه خانم به اجرا برسه وبر عکس ...ترانه یلدای سیاه منم اتفاقا از زبون یه مرد گفته شده ولی توو اجرا با صدای خواننده آقا قراره اجرا شه وکسی هم ایرادی به جنسیتش نگرفت ...فقط برای روشن شدنتون اینو عرض کردم وبراتون آرزوی موفقیت دارم @};- @};-
      • محمد حسین بصیری مرسی خانم موسوی جهت جواب ، خب باید بگم اختلاف سلیقه دارم باهاتون، قانونی بابت این قضیه مکتوب نداریم، ولی چون ترانه به شدت وامدار احساس ترانه سرا هست ( البته با این تم و نه ترانه های سفارشی ) اگه شخصیت ترانه مرد هست ترانه سرا باید حس مردونه داشته باشه اگه بخواد راویه امانت داری باشه و برعکس، ممکنه شما یه ترانه بگی ریتم عالی باشه وزنش فوق العاده باشه و معناش کولاک، ولی حست اگه شخصیت ترانت زن بود و شما مرد بودی کاملا محسوس میلنگه، نمونه ی مصداقیش هم همین ترانه هست، من این ترانه را که خوندم اصا اول توجه نکردم ترانه سرا زن هست یا مرد، از متن ترانه میشد به این نتیجه رسید که شخصیت اصلی ترانه مردی هست با اخساسات بیش از حد یک مرد لطیف، اسم ترانه سرا را که خوندم فهمیدم این لطافت از کجا میاد، نمیدونم منظورم را گرفتی یا نه. در حد یه کامنت بیش از این نمیشه توضیح داد دلم میخاد ریز تر اشاره کنم ولی با نوشتن چند خط شاید بیشتر مبهم کنم تا منظورم را برسونم سبز باشی
      • فریبا سید موسوی با سلام مجدد جناب بصیری ..مطلبی رو که خدمتتون عرض کردم به صورت کلی بیان کردم ولزوما بخاطر این ترانه نیست من به ترانه زهرای عزیز جسارت نمی کنم ولی ترانه هایی که که به اجرای خواننده های بسیار مطرح در میاد از فیلترهای حسی و زنونگی و ادبیاتی و غیره می گذره که منتخب برای اجرا میشه ..حتما در جریان هستید که بیشتر ترانه های شادمهر رو خانم نیلوفر لاری پور سرودن ..یا ترانه های بسیار زیبای مونا برزویی و ترانه مکرم و.....که تعدادشون از انگشتان دست بیشتره واکثرا هم مورد توجه خواننده های مظرح بوده .ممنون از پاسختون و براتون آرزوی خوب ترین هارو دارم
      • محمد حسین بصیری فریبا جان مجدد سلام، نمیخاسم دیگه جواب بدم چون قبلا هم گفتم وقتی یه موضوع کاملا بسیط را بخوای با یه کامنت جواب بدی شاید بیشتر باعث ایجاد ابهام شی تا شفاف سازی کنی. جوابتو خوندم دوباره حس میکنم منظورم را نفهمیدی ، من تو جواب قبلیم توی پرانتز گفتم منظورم این تم ترانه ها هست، باهات موافقم که مثلا پگاه عزیز ترانه ی عادت را میگه و شادمهر میخونه یا مونا برزویی ترانه ی تقدیر را میگه شادمهر میخونه، من و شما وقتی گوش میدیم من به عنوان یه مرد و شما به عنوان یه زن ارتباط خوبی میگیریم باش، حالا چرا؟ چون تفکیک جنسیتی قایل نمیشی تو طول ترانه، که حالا اگه صد گرم بار احساس ترانه این ور اون ور شد تو چش بزنه. اینجا حق با شماس و منم باتون موافقم! ولی وقتی میگم منظورم این تم ترانه ها هست، یعنی ترانه هایی که صراحتا توش قید میشه که من که شخصیت اصلی ترانه ام مرد هستم و مخاطبم زن هست یا بر عکس!!! اینجا شما دیگه تکلیفت روشنه، شاید اصا وفتی اینجوری صریح تفکیک جنسی بشه دیگه مثه تقدیر و عادت من و شما حس مشترک نداشته باشیم بعد از گوش دادنش!! و ارتباط یکسان باش برقرار کنیم !!! سبز باشی
      • زهرا خیراللهی @};-
      • زهرا خیراللهی فک می کنم ترانه سرای زنی ک خودشو مرد شخصیت بدونه و بتونه مردونگی رو تصویر کنه موفق بوده نظر شما هم محترمه
      • زهرا خیراللهی مرسی ک دقیقا حرف منو زدی
    • زهرا خیراللهی سلام آقای بصیری ممنون از توجهتون و اینکه زیزنگر بودین جایی توو ترانه ی من ایست کردید! نکته ی اولی که باید بگم اینه که ترانه سراهای بانو توی ایران اگر بخوان ترانه ی اجرایی داشته باشن باید خودشونو جای ی مرد بذارن چون خواننده ی زن توو ایران نداریم و نکته ی دوم اینکه این ی تجربه س و لزومی نداره ترانه سرای خانوم ب جنسیت خودش خودشو محدود کنه توی ترانه همزاد پنداری مهمه و همینطور اینکه من خودمو بتونم بذارم جای فاعل سوژه ! و من دقیقن همین کارو کردم خودمو گذاشتم جای مردی که سوژه براش اتفاق افتاده شاید ضعف از بیبان من بوده که نتونستم برسونم اما فکر می کنم رسوندم اینکه با خانم سید موسوی هم کاملن موافقم بازم تشکر که کارمو خوندین و وقت گذاشتید برای نظر @};-
    • زهرا خیراللهی این ترانه از زبون ی مرد نوشته شده .
  • فریبا سید موسوی سلام زهرا ی عزیز آفرین ..کار دلنشین و با احساسی بودولی ضعفهای کو چیکی هم داشت که البته کلیت ترانه رو زیر سوال نمی بره مثلا توو بیت 4 ..خونه ی ماس اما فقط من تووشم ..من تووشم کمی سکته ایجاد کرده وکاش بشه تغییرش بدی ..در کل ترانه خوبی بود وخوشم اومد با سپاس @};- @};-
    • زهرا خیراللهی سلام فریبای من دلم چقدر برات تنگ شده بود مرسی از حضورت مرسی ک نقد نمی کنی و ب گفتن خوب بود/ بد بود اکتفا نمی کنی و برام این خیلی ارزش داره @};- @};-
  • لیلا حقگو یه مردِ دیگه جامو پر می کنه اما تو تنها زنِ این زمینی! =D> @};-
  • احسان ابوالحسنی سلام و آرزوهای خوب موضوع و سوژه ی کار خوب بود ولی کاش کمی از تعابیر شاعرانه بیشتر استفاده می کردید . منتظر کارهای بعدی تون هستم موفق باشید
  • ملاحت حاجت پور خوب بود دوست من ممنون @};-
  • امیررضا طالبلو سلام خانم خیر اللهی مختصر و مفید. لایک. @};- با « دعوت » منتظر نگاه سبزت هستم.
  • راحیل زنگنه زیبا اما کم بود :-( مرسی دوست عزیز @};-
  • محسن سلج محمودی دو مصراع اخر بیت پایانی کمی از لحاظ وزن به هم نمیخورن/در کل زیبا بود
  • علی ادریس زاده سلام و درود.خیییلیییی دوست داشتم.کوتاه اما پر حس و شاعرانه.آفرین.لذت بردم.لایک =D> =D> شاد باشی. @};-
  • سید علی برقعی درود زهرای عزیز ... با وجود اشکال در قافیه بیت دوم ، من کار شمارو پسندیدم ... چون حس رو کامل منتقل کرد این شعر ... پیروز باشی :-) @};-
  • ميروحيد هاشمپور زیبا بود ولی کاش بیشتر مینوشتی =D>
  • احمد «چکاوک»جعفری =D> =D> زیبا بود @};-