رئیس سازمان سینمایی با حکم وزیر ارشاد برکنار شد؛ حیدریان جایگزین ایوبی در سازمان سینمایی شد

سرانجام پس از یک روز از رسانه‌ای شدن خبر استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی؛ صبح امروز در یک پیام رسمی؛ محمدمهدی حیدریان با حکم وزیر ارشاد جایگزین حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی شد.


در حکم سیدرضا صالحی امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) خطاب به محمدمهدی حیدریان آمده است:

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری منصوب می‌شوید.

در بخش دیگری از این حکم آمده است:

انتظار دارد ضمن بهره‌گیری از کلیه ظرفیت های موجود و تعامل و گفتگو با نیروهای کارآمد و موثر در رشد و اعتلای سینمای متعهد ایران اسلامی، در راستای افزایش انسجام در تولیدات دیداری و شنیداری و ایجاد فرصت‌های جدید برای حضور فعال در جشنواره‌های بین‌المللی، تحول در فرآیند برگزاری جشنواره‌های ملی، توجه به تولیدات متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسخگویی به مسایل اجتماعی جامعه ایران و بازنگری در ساختار مدیریت سینمایی کوشا باشید.

توفیق جناب عالی را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

محمدمهدی حیدریان ۵۵ سال سن دارد ودارای لیسانس طراحی جامدات از دانشگاه خواجه نصیرطوسی است. حیدریان دوره‌های عمومی و تخصصی فیلمسازی و فیلمبرداری حرفه‌ای سینما را نیز طی کرده است

محمدمهدی حیدریان در دوران مدیریت علی لاریجانی در وزارت ارشاد و سیدمحمد خاتمی به مدت یازده سال مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

برخی دیگر از سمت‌های محمدمهدی حیدریان در حوزه فرهنگ و هنر عبارتند از: مدیرکل همکاری‌های سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (یکسال)، مدیرعامل سیمافیلم (صداوسیما شش سال)، مدیر شبکه جهانی جام جم (سه سال)، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سینمایی و سمعی و بصری (دو سال و نیم)، رئیس گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر، معاون ریاست فرهنگستان هنر (در حوزه موسیقی ـ تئاتر و ادبیات نمایشی ـ‌ سینما ـ چندرسانه‌ای).

حیدریان در دوره دولت تدبیر و امید معاون فرهنگی وزیر کار و مشاور وزیر ارشاد بود.

https://www.academytaraneh.com/107075کپی شد!
723