ادامه‌ی اختلاف‌نظر درباره سرنوشت فیلم قابل اهلی؛ کیمیایی خطاب به پرستویی: شما که ۲۷۰ میلیون تومان دستمزد گرفتید؛ دستمزد مرا هم از تهیه‌کننده بگیرید

به دنبال اعتراض پرویز پرستویی به مسعود کیمیایی و ارائه دو نسخه از فیلم قاتل اهلی به جشنواره فیلم فجر، مسعود کیمیایی نامه‌ای در پاسخ به پرستویی نوشت.

در نامه کیمیایی آمده است: چرا به حرف‌های سرمایه گوش کردید و سراغی از من نگرفتید؟ من کی به دو نسخه بودن قاتل اهلی رضایت دادم؟ نسخه‌ی مرا کجا دیده‌اید، کنار تهیه‌کننده؟ باید مواظب آدم‌هایی که تبلیغات بلدند و از این راه پول‌دار شده‌اند بود. کاش یکبار به خانه‌ای که سر سفره‌ی آن نشستی، می‌نشستی و به من گوش می‌دادی.

۲۰
شما دستمزد فیلم قاتل اهلی را به گفته‌ی تهیه‌کننده‌ی آن دویست‌وهفتاد میلیون تومان گرفته‌اید که تمام آن نقد شده است. اما ایشان هنوز طبق قرارداد، نیمی بیشتر از دستمزد قراداد من را نداده‌اند. رفاقت کنید، بقیه‌ی پول من و دیگر عوامل را بگیرید و سالی یک فیلم از آن فیلم‌های دفاعی، خود بازی کنید.

فیلم قاتل اهلی یک نسخه دارد، یک تألیف دارد. هیچگاه فکر نمی‌کردم در نوشته‌ای جواب شما را بدهم. دو تفکر دور از هم و دو تجربه‌ای جدا. کار را آسان می‌کردید، تماس می‌گرفتید و موضوع را می‌پرسیدید. این‌ها موضوعات سودآوری نیستند. برای شما مهم است که در فیلم‌های من دعوت شده‌اید اما بازی نکرده‌اید. نتوانستید خود را مجاب کنید. بعضی از فیلم‌هایی که خود را مجاب و بازی کرده‌اید به یاد داریم.

در نمایش برای هیئت انتخاب جشنواره‌ی فجر قاتل اهلی با تمام آرا تأیید شد. شما می‌گویید ای کاش این فیلمی را ندیده‌اید که من و فیلم‌بردار و آهنگساز و صداگذار هنوز کامل ندیده‌ایم؛ انتخاب نمی‌شد و فیلم دیگری که به‌طور قطع نادیده گرفته شده؛ قبول می‌شد.

شما را مردم دوست دارند، مواظب این دوست داشته‌ها باشید، شما بازیگر دانسته‌ای هستید و در فیلم قاتل اهلی بسیار دانسته بازی کردید.

پرویز پرستویی روز گذشته در یادداشتی از اینکه فیلم قاتل اهلی در دو نسخه در جشنواره ارائه شده و نسخه جشنواره فیلم فجر با نسخه اکران آن متفاوت است؛ اعتراض کرد.

چندی پیش نیز به‌دنبال اختلافاتی که بین تهیه‌کننده و کارگردان فیلم قاتل اهلی به‌وجود آمد؛ جلسه‌ای در خانه سینما تشکیل و مقرر شد فیلم در دو نسخه ارائه شود؛ یکی نسخه جشنواره فیلم فجر براساس نظر مسعود کیمیایی و دیگری نسخه اکران براساس نظر تهیه‌کننده.

https://www.academytaraneh.com/106641کپی شد!
324