نتقاد تند یک کارگردان از شهرداری؛ حوزه هنری و تلویزیون؛ نرگس آبیار: از زمانی که از خاتمی جایزه گرفتم دشمنی‌ها آغاز شد+فیلم

نرگس آبیار با گلایه از کیفیت اکران فیلم‌ها در سینماهای کشور، گفت: شهرداری تصاویری از مجسمه‌ها و تندیس‌های قدیمی روی استندهای شهری می‌زند اما حاضر نیست تصاویری از فیلم‌هایی همچون «نفس» بزند! حوزه هنری که ادعای این همه کار فرهنگی دارد و از نمایش فیلم «لانتوری» یا … به خاطر نامناسبی سرباز می‌زند و الان فیلم روحوضی نمایش می‌دهد، از سالن دادن به ما خودداری می‌کند. ما از ابتدا با ۲۳ سالن شروع کردیم و الان ۱۶ سالن داریم. «نفس» همواره با سالن پر و ظرفیت خوب اکران شده اما وضعیت سانس‌دهی و سالن‌دهی ما بسیار بد است.

۳۳
وی که شب گذشته (جمعه ۱۹ آذر ماه) در برنامه هفت سینمایی حاضر شده بود؛ ادامه داد: حوزه هنری با شرکت نورتابان نیز قرارداد داشت اما این شرکت؛ به راحتی آب خوردن تمام سالن‌هایش را با شروع اکران «سلام بمبئی» به این فیلم اختصاص داد. تلویزیون هم که از تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌ها انواع و اقسام تعهدها را برای عدم پخش تیزرهای آنها از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گیرد، تعداد تیزری که به ما داد با یک فیلم اکران شده در گروه «هنر و تجربه» یکی است. یعنی تنها ۱۷۵ نوبت. این شرایط عادلانه نیست. اساسا سینمایی نیست که من برای پرکردن آن تبلیغی کنم.

وی درخصوص علت گرفتن سالن‌های فیلم «نفس» درحالی که سالن‌های فیلم پر است، گفت: من نمی‌دانم و به فیلم‌های دیگر هم نمی‌خواهم بی‌احترامی کنم، اما انتظار داریم وقتی حوزه هنری به ما قول داد و قرارداد بست و وقتی نمایش فیلم ما در ماه صفر افتاد، از فیلم ما حمایت کنند و پای قولشان بیاستند.

آبیار با اشاره به اینکه بعد از دریافت جایزه اخلاق و نیایش از دست رئیس دولت اصلاحات؛ دشمنی‌ها با وی آغاز شده است؛ گفت: با سینما بحث جناحی می‌شود. اگر کسی «لانتوری» را بسازد، نمایش فیلمش در سینماهای حوزه هنری محروم می‌شود ولی اگر از خودشان باشد و آدم آنها باشد، مشکلی ندارد و از او حمایت می‌شود. این برخورد جناحی‌ست و من از آن گله دارم.

وی افزود: بعد از اتفاقی که برای من در جشنواره اخلاق و نیایش افتاد و آقای خاتمی جایزه‌ای به فیلم «شیار ۱۴۳» دادند، با من نیز این برخورد شد. درحالیکه من از ابتدا گفتم من اساسا آدم جناحی نیستم! با آقای میرکریمی، عسگرپور یا خانم بنی‌اعتماد نیز در دوره‌هایی برخوردهای جناحی شد. من بعد از خدا به بالاترین مقام عالی‌رتبه این مملکت پناه می‌آورم تا ما را از این بی‌عدالتی نجات دهند.

https://www.academytaraneh.com/106049کپی شد!
319