اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارشاد: همه باید به امضای ارشاد پای مجوزها احترام بگذاریم/ بی‌قانونی به نفع هیچکسی نیست

معاون‌اول رییس‌جمهور معتقد است همه باید به قانون بازگردیم و عمل به قانون یعنی احترام گذاشتن به امضایی که پای مجوز وزارت‌ارشاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون‌اول رییس‌جمهور عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علی جنتی مدیر همه‌جانبه‌نگر، معتدل و انقلابی بود که عمر خود را در راه پیشرفت کشور و انقلاب صرف کرده است.

وی ادامه داد: علی جنتی زمان شروع کار در وزارت‌ارشاد با سختی‌های زیادی روبرو بود اما توانست با عملکرد درست امید را به فرهیختگان و جامعه فرهنگی بازگرداند و ما امروز شاهد نشاط در جامعه فرهنگی هستیم.

%d8%a7%d8%b3%d8%ad%d8%a7%d9%82%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c
معاون‌اول رییس‌جمهور با اشاره به انتصاب صالحی‌امیری به عنوان وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صالحی‌امیری از جمله شخصیت‌های شناخته شده است که در این بخش زحمات زیادی کشیده و تعامل و ارتباط خوبی با جامعه فرهنگی دارد و قطعا پذیرش مسوولیت وزارت‌ارشاد در مقطع فعلی که بیشتر از چند ماه به پایان دولت نمانده نشان از منش و بزرگی ایشان دارد و امیدوارم به نتایج خوبی برسد.

جهانگیری با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در کشور در همه ارکان وجود دارد و هیچ نکته و فعالیتی از فرهنگ برکنار نیست، گفت: قدرت فرهنگ از سیاست بالاتر است و هر جا ما در بخش‌های سیاسی و اجتماعی به مشکل بر می‌خوریم می‌گوییم فرهنگ می‌تواند کمک کند تا مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: پیش نیاز توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی است و بر همین اساس این سوال پیش می‌آید که آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر است حجم بالای مطالبات، نیازها و درخواست‌ها را پاسخ بدهد.

جهانگیری با اشاره به اینکه قطعا پاسخ این سوال منفی است، گفت: دلیل منفی بودن این پاسخ این است که مطالبات و انتظارات با قدرت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ و همگن نیست و در طول سال‌های گذشته هرچه جلوتر رفته‌ایم قدرت و بودجه این وزارتخانه کاهش یافته است. در عوض قدرت و بودجه دستگاه‌های دیگری زیاد شده که اصلا پاسخگو نیستند و هیچ فردی از آنها سوال نمی‌کند.

وی متذکر شد: باید بخش فرهنگ قدرتمند شود زیرا وقتی بخش فرهنگ ضعیف باشد سایر بخش‌ها نیز همچون سیاست، اقتصاد و دیپلماسی نیز ضعیف می‌شود.

جهانگیری با اشاره به لزوم توجه به قانون گفت: مسوولیت دولت در این بخش بازگشت به قانون و جلب اعتماد از دست رفته مردم است، به همین دلیل باید به نخبگان و سرمایه اجتماعی توجه کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید در بخش فرهنگ به جای رویکرد سیاسی و امنیتی به رویکرد علمی بپردازیم و برخورد مدیران فرهنگی باید برخورد حکیمانه و به‌دور از افراد و تفریط باشد.

جهانگیری تاکید کرد: اگر کسانی امروز قدرتی دارند که می‌توانند فراتر از قانون عمل کنند باید بدانند قطعا خودشان روزی از این مساله لطمه می‌خورند و بی‌قانونی به نفع هیچ کسی نیست.

معاون‌اول رییس‌جمهور با بیان اینکه باید امضای وزارت‌ارشاد برای همه محترم باشد، گفت: همه ما و همه دستگاه‌ها اعم از قوه‌قضاییه و امامان جمعه باید به امضا احترام بگذاریم و آن را محترم بشمارند زیرا اگر ما احترام بگذاریم قطعا احترام می‌بینیم.

https://www.academytaraneh.com/105635کپی شد!
282