برای پایان دادن به نگرانی هنرمندان ایرانی انجام شد؛ ضمانت‌نامه وزیر امور خارجه آلمان برای عودت گنیجنه موزه هنرهای معاصر

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه جمهوری فدرال آلمان، طی نامه‌ایی به وزیر امور خارجه ایران”محمدجواد ظریف” تمامی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را، تا هنگام عودت آثار ضمانت کرد.

فرانک والتر اشتاین در نامه خود می‌نویسد: طبق گزارشات، مطلع شده‌ام که در تهران نگرانی‌هایی درخصوص به امانت سپردن این آثار وجود دارد. با کمال میل از این فرصت برای از بین بردن این نگرانی‌ها استفاده می‌کنم.

وی می‌افزاید: طبق قوانین آلمان، همانند آنچه در موزه معاصر تهران مرسوم است، برگه‌ی ضمانت عودت آثار برای این گنجینه صادر می‌گردد که در آن تضمین می‌گردد که تمامی آثار باید به موزه هنرهای معاصر تهران بازگردانده شود و تا هنگام عودت آثار، هیچ‌گونه شکایت دادگاهی جهت تحویل، ضبط، توقیف و یا اقدامات اجرایی مجاز نیست.

۳cf28c4f-5924-4da6-bee4-3c014c72ca75
وی همچنین افزود: ایالت برلین ضمانتی را به موزه هنرهای معاصر تهران ارسال نموده است و من می‌توانم به شما ضمانت دهم که از این طریق موزه هنرهای معاصر تهران کلیه ضمانت‌های لازم را در دست دارد.

وی همچنین در این نامه تاکید کرد، طبق توافقات دو موزه ،موزه های دولتی برلین از نظر امور اجرایی و تعمیرات آثار هنری، مسئول است.

در پایان این نامه وزیر امور خارجه المان خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم که این نمایشگاه این موقعیت را فراهم می‌کند تا در کنار این پروژه ،تصویری‌نو از فرهنگ ایرانی عرضه شود. از این رو امیدوارم که ازسوی طرف ایرانی نیز به زودی آماده‌سازی‌های لازم انجام شود.

https://www.academytaraneh.com/105607کپی شد!
291