یه احساس ِ سرد

یه حس ِ غریبه ،یه احساس ِنو
داره توو وجودم سرک می کشه
حالا واسه رفتن اگه حاضری
پاشو راهی شیم که دیگه وقتشه

یه عمر ِ نشستم به پای ِ کسی
که احساسشو خرج ِ موندن نکرد
همیشه کنارش یه ساک ِ سیاه
نگاهش رو من مات و مبهوت و سرد

حالا وقتشه که منم بگذرم
از این لحظه های پُر از دلهره
بگو موندن اینجا به پای کسی
که باید بره، به چه درد می خوره؟

یه عمره سکوت بین ِ ما حاکمه
من این بازی رو آخرش می برم
بزار تاهنوز دل توو دست منه
براش رو‌کنم که چی اومد سرم

با احساس ِ این واژه ها می کِشم
خودم رو تا فردایی که دور نیست
بزار راهی شه اونکه می خواد بره
کسی واسه موندن که مجبور نیست

شبنم باقری

از این نویسنده بیشتر بخوانید:

https://www.academytaraneh.com/105423کپی شد!
597
۲

  • مجید زبردست سلام ترانه زیبایی ازتون خوندم موفق باشید
  • حسین خزایی اولین کاری هستش از شما خانش دارم. در خانش مکرر اثر شما ذکر چند نکته نظر دوستانه خالی از لطف نیست. اولین نکته که در مطلع کلام که در واقع خشت اول معماری فضای ترانه رو تشکیل میده ، داشتان خط داستانی روشن و منسجم ، که در طول خانش مصرع به مصرع به هدف و مقصد واحد منجر بشه. پراکنده گویی و تکیه به تصویر کلام بداهه بدون خط مشی تعریف شده ، جز دلزدگی در نگاه مخاطب و در طول زمان دلسردی برای شما نتیجه ای نخواهد داشت. دوم رعایت اصول صرف و نحو، یعنی اینکه" نحوه بکار گیری گروه واژگان و معنا بخشی به هر یک از گزاره ها "برای ماهیت بخشیدن به خط رواى قصه یا ترانه. نکته سوم رعایت اصول ساختاری (حسن تالیف) رعایت قواعد عروض و قافیه با توجه به قالب و سبک نگارش و تصویر سازی (حسن پرداخت). چطور به واژه هات نقش بدی یا همون بازی کنی. در این قسمت رعایت زنجیره ارتباطی کلام چه بصورت افقی (مصرع به مصرع) و عمودی (بیت به بیت یا بند به بند ). نقطه فراز فرود ، هارمونی بخشی به کلام ، که با نوشتن یک نقطه اوج برای ترانه که بطور مجزا خودش می تونه حاوی پیام کل اثر باشه. حسن ختام . ضربه نهای. که در واقع یعنی به مقصد رسوندن مسافر. خوب با توجه به نکته نظرات من ، می خوام خودت منتقد اثر خودت باشی. #حسين_خزايي