برپایی نمایشگاه «لوتی‌ها در منهتن» در گالری آرته

مجموعه‌ای از عکس‌های «علی رنجبران» با نام «لوتی‌ها در منهتن» در گالری آرته به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه ۱۰ عکس ۱۰۰ در ۷۰ رنگی به نمایش در می‌آید. در بخشی از متنی «علی رنجبران» درباره این نمایشگاه نوشته است می‌خوانیم: مدرنیسم تحفۀ ازآب‌گذشتۀ می‌سیونرهای کمپانی هند شرقی در اواخر قاجار و دانش‌آموختگان بازگشته از فرنگِ دوران پهلوی اول بود. تحفه‌ای که همیشه فرنگی باقی ماند و هیچ‌گاه ایرانی نشد. چرا که ما به‌جای مدرن شدن در واقع تنها مدرنیزه شده‌ایم. یک سوءتفاهم بزرگ؛ که در تغییر شکل شهر و شهروند در خلال زمان خودنمایی می‌کند.

poster-a3
در بخش دیگری از این متن آمده است: خانه‌باغ‌ ایرانی را با معماری فرنگی کورکورانه تاخت زده‌ایم، انبوه‌سازی و تکرار کسالت‌بار نقش‌مایه‌های بتنی و آهنی را به‌جای آن نشانده‌ایم و هر روز الگوهای غریبه با چشم‌اندازهای این سرزمین را به نظاره نشسته‌ایم… نمونه‌ای از این جریان افراطی را می‌توان در غرب تهران و آسمان‌خراش‌های نوظهورش دید؛ یک رونوشت ناسازگار از جریانی که یک قرن پیش از محله منهتن در نیویورک و آسمان‌خراش‌های بلندش آغاز شد.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۳ مهرماه ۱۳۹۵ در گالری «آرته» به نشانی تهران، شیراز جنوبی، پایین‌تر از پل همت، بلوار علی‌خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳ گشایش می‌یابد و تا ۲ آبان‌ماه همه‌روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

https://www.academytaraneh.com/105188کپی شد!
193