واکنش مهران مدیری به میزان دستمزدش در دورهمی، درگذشت کیارستمی و رابطه‌اش با خبرنگاران

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهران مدیری با بیان اینکه ۸ سال بود که می‌خواست فیلم «ساعت ۵ عصر» را بسازد، گفت: در ۲ سال اخیر به شدت به دنبال این بودم که این فیلم را بسازم و امسال در مهر و آبان ضبط دورهمی تعطیل می‌شود تا ساخت این فیلم را شروع کنیم.

مهران+مدیری+
وی با اشاره به اینکه ایده فیلم «ساعت ۵ عصر» از ۳ سال پیش در ذهنش شکل گرفته است؛ گفت: داستان این فیلم در شهر تهران می‌گذرد و مشکلاتی را نشان می‌دهد که همه ما آن را لمس می‌کنیم و در اطرافمان وجود دارد اما متوجه نمی‌شویم.

وی ادامه داد: در این فیلم زندگی فردی نشان داده می‌شود که از ۷ صبح تا ۵ عصر باید از نقطه‌ای به نقطه دیگر برسد و برای یک نامه از یکی از نهادها امضا بگیرد.

کارگردان فیلم«ساعت ۵ عصر» افزود: ۳ نفر از کسانی که با من در پشت صحنه دورهمی حضور داشتند در این فیلم حضور دارند و خود من نیز در این فیلم نقش کوتاهی را ایفا می‌کنم و همچنین قصد دارم فیلم را برای جشنواره فیلم فجر آماده کنم.

مدیری با اشاره به اینکه این فیلم فضای فانتزی و رئال و اجتماعی دارد؛ گفت: هرچند فیلم به شدت کمدی است اما ذات سوژه تلخ است اما پایان فیلم تلخ نیست. این فیلم یا اثری عظیم و خوب می‌شود و یا اینکه تبدیل به یک کار کم بضاعت می‌شود به همین دلیل وسواس زیادی دارم و حتی شاید یک سکانس را ۲۰ بار تکرار کنم.

وی با تاکید بر اینکه فیلمنامه مشکلی برای کسب پردانه ساخت ندارد؛ گفت: بازیگر اصلی فیلم سیامک انصاری است که چند سال برای ایفای نقش این فیلم تمرین کرده است و ۴ بازیگر حرفه‌ای دیگر نیز در این فیلم بازی می‌کنند. همچنین هزار نفر به عنوان هنرور در این فیلم حضور دارند.

کارگردان فیلم«ساعت ۵ عصر» از حضور ۱۰ نفر به عنوان دستیار و برنامه‌ریز در این فیلم خبر داد و افزود: بیشتر کارهایی که من در آنها حضور داشتم سکانس‌های داخی بوده است اما این فیلم کاملا به صورت خارجی ساخته می‌شود.

مدیری درباره سرمایه‌گذار فیلم هم گفت: سرمایه‌گذار و حامی تبلیغاتی فیلم اول مارکت است و آنها بسیار حرفه‌ای برخورد کردند.

وی درباره دلیل انتخاب نام ساعت ۵ عصر برای این فیلم گفت: به دلیل آنکه شخصیت اصلی باید تا ساعت ۵ عصر به هدف خود برسد این اسم را برای فیلم گذاشتیم. فیلمبرداری این فیلم از ۱۱ مهرماه آغاز می‌شود و تا آبان ماه ادامه دارد.

مدیری درباره شایعاتی که پیرامون دستمزد خود مطرح شده است؛ گفت: متاسفانه درباره این دستمزدها شایعات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و تاسف بیشتر این است که برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها به جای مبارزه با این شایعات آنرا منتشر و گسترش می‌دهند.

وی ادامه داد: دستمزد من برای هر قسمت در برنامه دورهمی ۶۰ میلیون تومان است و برای فیلم سینمایی ساعت ۵ عصر نیز ۲۰ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته‌اند.

مدیری همچنین گفت: قصد دارم بعد از پایان فیلم ساعت ۵ عصر یک فیلم جدی بسازم که شاید موضوع آن دفاع مقدس باشد اما فیلمی عجیب و تلخ است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اتفاقاتی که برای مرحوم کیارستمی افتاده است قصد ندارد فیلم یا سریالی درباره پزشکان بسازد؟ پاسخ داد: هنوز پرونده کیارستمی کامل مشخص نشده است و نمی‌توان درباره آن چیزی گفت اما فعلا تصمیمی ندارم درباره پزشکان برنامه‌ای بسازم.

مدیری در پاسخ به سوال خبرنگا ایلنا مبنی بر اینکه آیا از جلوه‌های ویژه خاصی در این فیلم استفاده می‌کنید؛ گفت: این فیلم نیاز به هزار نفر هنرور دارد و باید به صورت رئال ساخته شود اگر فردی بتواند با استفاده از جلوه‌های ویژه این صحنه‌ها را خلق کند و باورپذیر باشد استقبال می‌کنم.

وی در پاسخ به سوا دیگر خبرنگار ایلنا درباره اینکه آیا به دلیل همکاری نکردن تلویزیون ساعت ۵ عصر را در سینما می‌سازید؛ گفت: به هیچ وجه چنین مساله‌ای درست نیست. از ابتدا قرار بود فیلم ساعت ۵ عصر را به صورت سینمایی بسازم.

مدیری درباره رابطه خود با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و دلخوری آنها در سال‌های اخیر گفت: همیشه رابطه‌ام با خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها خوب بوده است و به آنها احترام می‌گذارم متاسفانه گروهی از دستیاران من با این هدف که فشار کاری و فکری به من وارد نشود سعی می‌کردند تا اهالی رسانه را از من دور کنند.

وی ادامه داد: مدت‌ها از این رفتار اطلاع نداشتم اما از زمانی که متوجه شدم جلوی این کار را گرفتم. از طرف دیگر نیز گاهی برخی افراد برای آنکه به من نزدیک شوند خودشان را به نام خبرنگار معرفی می‌کنند. به عنوان مثال، یکبار سردبیر یکی از مجلات خواهرزاده خودش را به عنوان خبرنگار پیش من فرستاده بود که سنش بسیار کم بود. همچنین گاهی روزنامه‌ها و مجله‌ها برای فروش بیشتر تیترهایی منتشر می‌کنند که درست نیست و به زندگی شخصی ما لطمه می‌زند.

کارگردان فیلم«ساعت ۵ عصر» درباره تفاوت برنامه‌های دورهمی و خندوانه نیز گفت: خندوانه رقیب دورهمی نیست زیرا شکل برنامه‌ها باهم متفاوت است البته شباهت‌هایی هم بهم دارند حتی ممکن است من؛ رامبد جوان را برای حضور در فیلم سینمایی‌ام دعوت کنم.

مدیری با اشاره به اینکه هنرمند در هر حرفه‌ای باید به صورت مداوم مطالعه کند و فیلم ببیند؛ گفت: در برنامه دورهمی تلاش کردیم نشان دهیم که چرا برخی هنرمندان که آگاهی ندارند نه تنها مورد استقبال قرار می‌گیرند بلکه در مقابل فرهنگ نیز مقاومت می‌کنند.

https://www.academytaraneh.com/104422کپی شد!
503