"همراه تکرو"

IMG_20160730_013927

با تصویری که از خودت ساختی
قراره  تو رو چی تصور کنم؟
چه رویایی باقی گذاشتی برام؟
که با اون ته قلبمو پر کنم

چقد تلخ و دیر آشنایی واسه م
مث یه غریبه نگا می کنی
کدوم صاعقه ریشه تو سوخته؟
که میخوای سر من تلافی کنی

پیشم که نباشی دلم تنگته
زمانی که هستی نمی شناسمت
همه حرفای تو توو چشمات بود
چشاتو که بستی نمی شناسمت

کی پنبه گذاشته تو گوشای تو؟
که حرفام برای تو مفهوم نیس
یه همراه تکرو شدی واسه من
یه عکس از دوتامون تو آلبوم نیس

تو این زندگی هیچ کس غیر تو
واسه م رنگ و بوی رهایی نداشت
 حالا تنها خواسته م جدایی شده
جدایی از اونکه منو جا گذاشت

https://www.academytaraneh.com/103987کپی شد!
515
۴
۴

  • mohamad reza سلام آقای بهبهانی ترانه ی زیبایی بود فقط لام دونستم دو تا نکته رو بیان کنم : 1-"کدوم صاعقه ریشه تو سوخته؟" معمولا میگیم : "کدوم صاعقه ریشه تو سوزونده" و از نظرِ من , این یه ایراد بود توی ترانه ی زیبای شما 2- کلماتِ "مفهوم" و "آلبوم" هم قافیه نیستن چون "مفهوم" تقطیعش به این صورته : مَف/ هوم ولی آلبوم به این صورت تقطیع میشه : آل / بُم جسارتِ بنده رو ببخشید ولی ما اینجاییم که یه چیزی از هم یاد بگیریم و این روهم بدون تعارف میگم "از خوندنِ ترانه هاتون واقعا لذت بردم" منتظر ترانه های بعدیتون هستم
    • یاسر بهبهانی سلام محمدرضای عزیز.ممنون که با ریزبینی کارو مطالعه کردی.من همیشه ازین جور بحثا استقبال کردم.در مورد سوخته دو مثال براتون میارم که سوخت رو به معنای سوزوند بکار بردن و این استفاده در معنا و دستور خللی ایجاد نکرده. یکی از حافظ که : آتش زهد و ریا خرمن دین خواهد سوخت حافظ این خرقهٔ پشمینه بینداز و برو. و دیگری از آقای کاظمی که یه غزل معروف داره : و آتش چنان سوخت بال و پرت را که حتی ندیدیم خاکسترت را در مورد آلبوم اگه تلفظ انگلیسی کلمه مدنظرمون باشه بهتره با کلماتی مث تفاهم گندم مردم گم ...قافیه بشه.ولی خوانش بومی شده خودمون زیاد بیگانه با آلبووم نیس.همونطور که تلویزیون رو با هذیون قافیه میکنیم در حالیکه تلفظ درستش ضمه در هجای آخره نه او کشیده. اما این دلایل انقد محکم نیستن که پرونده این بحث رو ببنده.از ورود دوستان صاحب نظر دیگه هم به این بحث استقبال میشه.سپاس از شما بخاطر دقت و صراحتتون.
  • مریم . سپید (نمیدونم چرا پیامام پاک میشه..!) درود جناب بهبهانی..ترانه تونو خوندم و لذت بردم...امیدوارم ایندفه پاک نشه :-)
    • یاسر بهبهانی سلام خانم سپید عزیز.منم پیام قبلیتونو که دیدم تعجب کردم که پاک شده بود.سایت بعضی وقتا شوخیش میگیره. ممنون از حضورتونو و هردو پیامتون.