وینی‌پو به عنوان محبوب‌ترین شخصیت در کتاب‌های کودکان انتخاب شد.

به نقل از بوک نیوز، وینی پو شخصیتی که ای. ای. میلن خلق کرده در راس شخصیت‌های کتاب کودک جای گرفت. آژانس کتاب‌خوانی بریتانیا که این نتیجه را بر مبنای یک نظرسنجی به دست آورده است اعلام کرده در این نظرسنجی بیش از ۱۲۰ نوجوان که بالای ۱۶ سال سن دارند و در هفته حداقل یک بار کتاب می‌خوانند گفته‌اند وینی پو محبوب‌ترین شخصیت کتاب کودکی آنها بوده است.

پس از این شخصیت «هری پاتر» قهرمان کتابی به همین نام که جی کی رولینگ خالق اوست، در مکان دوم جای گرفته و دومین شخصیت محبوب کتاب‌خوانان بریتانیایی شده است. جورج شخصیتی که انید بلاتیون در مجموعه «پنج مشهور» خلق کرده نیز جایگاه سوم را کسب کرد.

۲۱۴۲۵۰۴

وینی پو از آن جهت مکان اول را تصرف کرد که کتاب‌خوانان هر سنی او را انتخاب کرده بودند در حالی که «هری پاتر» شخصیت محبوب در میان سن ۱۶ تا ۲۴ سال بود و ۴۸ درصد کتاب‌خوانان این رده سنی او را انتخاب کرده بودند. تنها ۳ درصد افرادی که بالای ۵۵ سال داشتند «هری پاتر» را به عنوان شخصیت محبوب شان انتخاب کرده بودند.

از دیگر شخصیت‌های محبوب کتاب کودکان بیلبو بگینس از کتاب «هابیت» تالکین در مکان چهارم قرار گرفت. «ماتیلدا» شخصیت کتابی به همین نام نوشته رولد دال در مکان پنجم قرار گرفت و لوسی از «شیر ساحره گنجه» ششم شد و «گربه در کلاه» از کتابی به همین نام نوشته دکتر زئوس در مکان هفتم قرار گرفت.

از شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین سوال شد که چرا این شخصیت‌ها را انتخاب کرده‌اند و دلیل مشترک بیشتر آنها این بود که‌ آنها شخصیت‌هایی ماجراجو هستند. در واقع ۴۶ درصد پاسخ دهندگان این دلیل را انتخاب کردند و دلیل بعدی این بود که آنها دوستان خوبی هستند که ۳۱ درصد انتخاب‌ها را دربرمی‌گرفت. بامزه و پررو بودن دلیل دیگری بود که ۳۰ درصد رای دهندگان آن را انتخاب کرده بودند.

در پاسخ به این که چه درس‌هایی از این شخصیت‌ها آموخته‌اید ۳۸ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند این که آنها تفاوت‌ها را درک می‌کردند را دوست داشته‌اند و ۲۷ درصد گفته‌اند این شخصیت‌ها به آنها کمک کرده‌اند تا دوران سختی را پشت سر بگذارند.

آژانس کتابخوانی می‌گوید در برنامه‌های تابستانی کتاب‌خوانی این امکان را برای بچه‌ها فراهم می‌کند که از ماجراهای مختلف شخصیت‌های محبوب‌شان بار دیگر الهام بگیرند.

در برنامه چالش کتابخوانی تابستانی امسال که از ۱۶ جولای (دیروز) شروع شده ۲۷ کتاب محبوب کودکان به کتابخانه‌ها معرفی ‌شده‌اند تا کودکان و نوجونان بیشتر به سراغ آنها بروند.

۲۰ شخیت اصلی کتابخوانان انگلیسی این‌ها بوده‌اند: وینی پو/ هری پاتر/ جورج از کتاب «پنج مشهور» / بیلبو بگینس از کتاب «هابیت» / ماتیلدا/ لوسی از کتاب «شیر ساحره و گنجه» / «گربه در کلاه» / سگ خال خالی/ شارلوت از کتاب «تار شارلوت» / تریسی بیکر/ ماک، مگ و ماگ/ بربر و فیل/ شازده کوچولو/ آریتی از کتاب «قرض گیرندگان» / ویلی از کتاب «شب خوش اقای تام» / استنلی از کتاب «استنلی صاف» / بچه از کتاب «خوک گوسفند» / لیرا از کتاب «نورهای شمالی» / گریس از کتاب «گریس شگفت انگیز» و هانا از کتاب «گوریلا»

https://www.academytaraneh.com/103711کپی شد!
339