حسین صفری از پرداخت مجموع ۷۱ میلیون خسارت ناشی از بارندگی در ایام نمایشگاه به ناشران خبر داد.

حسین صفری (مدیر کمیته رفاهی و اجرایی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سرانجام پرداخت خسارت ناشی از بارندگی شدید ایام نمایشگاه به ناشران گفت: با توجه به بارندگی شدیدی که در ایام بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شاهد بودیم و بخشی از آب باران به سالن‌ها نفوذ و به از برخی از غرفه‌دارن خسارت‌هایی را وارد کرد، بنا شده بود تا با توجه به حضور بیمه نمایشگاه در شهر آفتاب خسارت این دسته از ناشران از سوی بیمه مذکور پرداخت شود. اصولا نمایشگاه کتاب تهران در دوقسمت مسئولیت مدنی و حوادث پوشش کامل بیمه داشت و کار‌شناسان بیمه ضمن از بازدید کامل از سالن‌ها و غرفه‌هایی که به آن‌ها خسارت وارد شده بود، ارزیابی و برآورد کلی از میزان خسارت انجام شد و بیست‌وچهار ساعت بعد از خاتمه نمایشگاه در هیئتی با حضور خود ناشران یا نمایندگان آن‌ها منتج به صورت‌جلسه‌ای شد که پرداخت خسارت در آن به قطعیت رسید.

۱۳۹۵۰۲۲۳۰۶۲۲۱۳۷۲۸۷۶۸۸۴۴۴
صفری افزود: البته لازم به تذکر است که بر اساس آیین‌نامه‌ ناشرانی که در سالن‌های فضای باز مستقر هستند اگر می‌خواهند کتاب‌هایشان را روی زمین بچیند از پالت استفاده کنند و کتاب نباید مستقیم روی زمین باشد. بیمه هم یک سری آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌هایی مختص به خود دارد. نهایتا با توجه یه همین آیین نامه‌ها مبلغ کلی خسارت وارده ناشی از بارندگی در ایام نمایشگاه نزدیک به ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شد که تمام این مبلغ ۱۰ تیرماه به ناشران خسارت دیده پرداخت شد و تسویه حساب نهایی با ناشران انجام شد.

مدیر کمیته رفاهی و اجرایی نمایشگاه کتاب تهران همچنین یادآور شد: میزان خسارت‌ها نیز از مبالغ چندصد هزار تومانی تا میلیونی (۱ تا ۳ میلیون) متغیر بود. بخش دانشگاهی نیز بیشترین خسارت را دیده بود که البته بخش عمده‌ای از آن هم ناشی از عدم توجه به دستور العمل موجود برای ناشران حاضر در سالن‌های موقت بود که به آن اشاره شد.

باران شدید در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه باعث آب گرفتگی برخی از سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه شده بود و حتی غرفه کشور روسیه (میهمان ویژه نمایشگاه) نیز به دلیل آب گرفتگی خسارت‌هایی دید.

https://www.academytaraneh.com/103593کپی شد!
233