دوئت دو هنرمند خارجی اجرا می شود/ اندوهی برای مادر در ارسباران

دو هنرمند بین المللی با حضور در فرهنگسرای ارسباران تهران تازه ترین کنسرت پژوهشی خود را در قالب دوئت ویولن و پیانو برگزار می کنند.

۲۱۲۱۷۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، لیزلوت سلس نوازنده پیانو و آن وانکو الی نوازنده ویولن دو هنرمند بین المللی هستند که روز ۲۴ تیر ماه با حضور در فرهنگسرای ارسباران تهران تازه ترین کنسرت پژوهشی خود را در قالب دوئت ویولن و پیانو برگزار می کنند.

لیزولت سلس پیانیست و رهبر کُر از جمله هنرمندانی است که بعد از دریافت مدرک فوق لیسانس از کنسرواتور گنت بلژیک از سال ۲۰۰۶ به مدت دو سال در دانشگاه «آرت ولده» به تدریس پیانو مشغول شد. او در سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه گنت شود و در سال ۲۰۱۵ یک دوره فوق دکترا در دانشگاه کالیفرنیا شهر سانتا باربارا گذارند. این هنرمند به جهت علاقه به موسیقی خاورمیانه، پایان نامه دکترای خود را در مورد موسیقی فولکلور ترکیه نوشت و در دوره فوق دکترا در زمینه موسیقی سنتی ایران تحقیق کرد. او در کنار نوازندگی پیانو به نواختن ساز کلاویکورد و موسیقی قدیم اروپا نیز می پردازد.

لیزولت سلس دراوقات فراغت خود آهنگسازی می کند ضمن اینکه دو قطعه «آب خرابات» و «می ناب» از جلمه کارهایی هستند که او برای کر روی اشعار حافظ شیرازی نوشته است این دو قطعه به وسیله رادیو کلاسیک ضبط شده که ۱۱ جولای ۲۰۱۶ به مناسبت روز ملی فلاندرز پخش می شود. سلس هم اکنون در کنار نوازندگی درکونسرواتور شهر آنتورپ مشغول تحقیق روی موسیقی کلاسیک است که آهنگسازان قرن ۱۹ در فلاندرز (شمال بلژیک) برای پیانو نوشته اند.

آن وآن کوالی (سولیست و ویولونیست اول اپرای فلاندر هم از جمله هنرمندانی است که تاکنون زیر نظر اساتیدی چون کتی سباستین، آندره گرتلر، هنری رودالس، ساندر وگ، نیکلاس هارنونکرت و هاگن کوارتت در کوسرواتور های گنت، بروکسل و سالزبورگ تحصیل کرده است.

آن وآن کوالی در کنار نوازندگی به عنوان ویولیست اول اپرا به خاطره عشق به موسیقی و مهارت و تجربه در سبک های مختلف از باروک و کلاسیک گرفته تا جاز و موسیقی ملل و بداهه نوازی با گروهای مختلفی از بلژیک و کشورهای دیگر همکاری می کند.

سونات ویولن KV ۳۰۴ موتزارت یکی از قطعاتی است که در این کنسرت اجرا می شود، این قطعه تنها سونات ویولن موتزارت در «مینور» است که وی در سال ۱۷۷۸ زمانی که مادرش که در تور کنسرت همراه او بود و در پارس درگذشت نوشت. در این اثر اندوه او برای مادر قابل لمس است. سونات ویولون شماره ۵ بتهوون در فا ماژور نیز از جمله قطعات اجرا شده این کنسرت است که در سال ۱۸۰۱ نوشته شده است. این سونات ۴ قسمت دارد و پر از خوشبینی و امید است که به آن سونات بهار نیز گفته می شود.

سونات ویولن سزار فرانک در لا ماژور، «دایره ها» اثر فردریک آهنگساز بلژیکی، «لالایی» اثر ویلفرد وسترلینک نیز از دیگر قطعاتی است که در این کنسرت برای علاقه مندان موسیقی کلاسیک اجرا می شود.

https://www.academytaraneh.com/103305کپی شد!
655