هواداران «یاس» تیتراژ «بارکد» را در سالن سینما خواندند

شب گذشته و در اتفاقی جالب، هوادارن «یاس» با حضور در سالن سینما آزادی، در هنگام پخش تیتراژ فیلم «بارکد» که بدون صدای «یاس» روی پرده رفت، این تیتراژ را به صورت دسته جمعی همخوانی کردند.

به گزارش «موسیقی ما»، همخوانی ترانه تیتراژ «بارکد» از سوی دوستداران این خواننده در سالن سینما آزادی باعث شد انتهای این فیلم به شکلی ویژه به اتمام برسد و حاضرین در سالن نیز به تشویق دوستداران یاس بپردازد.

صدای یاسر بختیاری در حالی از تیتراژ این فیلم حذف شده که سه سال پیش فیلم «چارسو» با صدای این خواننده مجوز اکران گرفته و نمایش داده شده بود تا بار دیگر شاهد سیاست های متناقض سازمان سینمایی باشیم. محسن یگانه، سینا حجازی، عماد طالب‌زاده و… از جمله خواننده‌هایی بودند که در زمانی که مجوز فعالیت نداشتند، صدایشان در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف پخش شده و مشکلی برای نمایش نداشته‌اند.

مصطفی کیایی (کارگردان بارکد) درباره حذف صدای «یاس» از تیتراژفیلمش در یادداشتی نوشته: «یاد شب‌هایى مى‌افتم که با یاسر و آرمان عزیز براى موسیقى «بارکد» زحمت‌هاى زیادى کشیدیم. یاس پر انرژى آمده بود و رفیق. مى‌خواستیم خاطره خوبى را براى جوان‌هاى سرزمین بسازیم. به نظرم یاس یکى از متعهدترین و وطن‌دوست‌ترین خواننده‌ها است اما انگار همه چیز آنطور که ما مى‌خواستیم نشد. اما حداقل خوشحالم که ده شب در ایام جشنواره صداى تو در سینماها پیچید یاس عزیز. رفیق اگه صدات نیست حضورت در کنار ما است و موسیقى‌ات به احترام تو تیتراژ پایانى فیلممان. بارکدی که من ساختم با بارکدی که تو ساختى به هم گره خورده و همیشه باهم است. ببخشید که همه چیز دست من نیست…»

در این بین «بهرام رادان» هم در هفته‌های گذشته نسبت به حذف صدای «یاس» از این فیلم ابراز ناراحتی کرد و نوشت: ««تاریخ تکرار می‌شود: حدود ده سال پیش جناب مهرجویى تماس گرفتند و گفتند «دارند جلوى اکران سنتورى را می گیرند.» بیشتر ایرادشان روی صداى محسن چاوشی بود… و حالا مصطفی کیایی زنگ زد و گفت نگران اکران چهارشنبه بارکد به خاطر صدای یاس است؛ انگار تماس هایی گرفته شده بود. تمام تلاشم این ست که بارکد به سرنوشت سنتوری مبتلا نشود. یاسر، رفیق عزیزم هم خوب می‌داند که براى شنیده شدن صدایش در سالن‌های سینما تمام سعی‌مان را کرده‌ایم و می‌کنیم. به امید روزى که همه صداها شنیده شوند… آمین.»

فیلم سینمایی بارکد از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در سینماهای تهران اکران شده است. در این فیلم بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، بابک بهشاد، علی کوچکی، شهرام جمشیدی، آرش تاج، رضا شریف‌نژاد، سحر آربین، مرجان علیزاده، پژمان بازغی و رضا کیانیان حضور دارند. حذف صدای یاس و برخی صحنه‌ها و دیالوگ‌های این فیلم در حالی صورت می‌گیرد که علی جنتی ۱۸ خرداد در نشست امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سینمایی اعلام کرد این فیلم مشکلی برای نمایش ندارد. اما پس از نشست، حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) شرط اکران این فیلم را حذف صدای یاس اعلام کرد.
منبع:
اختصاصی سایت «موسیقی ما»

https://www.academytaraneh.com/103195کپی شد!
365