"ناپلئون"

بعد تو شب سیاه تر بود و
زندگیم تو مسیر پوچی بود
چیزی مونده به خاطرت بیاره
حس بین من و چشات چی بود؟

گاهی سر می زنم به کافه ای که
اولین مرتبه تو رو دیدم
گوشه چشمی منو می پاییدی و
من نگاهم رو هی می دزدیدم

جراتم که زیادتر می شد
دل به دریا زدم با یه لبخند
اشتیاق تو هم مشخص بود
مثل شوق رها شدن از بند

"چاوشی" که "دزیره" رو میخوند
غرق احساس اون ترانه شدی
اولش جمله هات رسمی بود
آروم آروم چه عاشقانه شدی!

من چقد سرد بودم اون روزا
عشق از من یه آدم دیگه ساخت
آخر سر شدم ناپلئونی که
امپراطوریشو به چشم تو باخت

بعد تو جاتو هیچ کس نگرفت
همدم من اون عکس آخرته
زندگیم تو مدار پوچیه و
زندگی تو هم که همسرته

https://www.academytaraneh.com/100992کپی شد!
659
۱۴
۱
۴

  • محمد قاسمی (شاهد) سلام یاسر عزیز. کارت خوب بود و اجرایی. پایان کاذت بنظرم بهترین قسمتش بود. برقرار باشی داداش.
  • علیرضا سرمدیان کار خوبیه یاسر از لحاظ ملودی پذیری و سالم بودن. اما! من به جز یه شرح رابطه عاشقانه، کمی گلایه و مقداری دوری و فاصله چیزی از این ترانه دستگیرم نشد، می دونی چی می خوام بگم. درسته این ترانه واسه مردم عادی هست و یه سری ارجاعات عینی هم داره توش دیده می شه ولی باید در نظر داشت که با حرف های ساده هم می شه تاثیر گذار بود روی افکار دیگرون. یعنی من منتظر یه جمع بندی و یه دریافت فرامتنی هستم. مگر اینکه فقط بحث تجاری و سرگرمی این اثر مطرح باشه که با توجه به اینکه شما داری کاراتو بدون آهنگ و کلیپ اینجا می ذاری، یعنی هنوز درخواستی نداشتی و این محدود کردن خودت رو من نمی پسندم. ساده باش اما تاثیر گزار. مثل قبل. می دونیم که می تونی. فدای تو.
    • یاسر بهبهانی سلام علیرضا. منظورتو می دونم.تو ترانه بیشتر از هرچیز دنبال اندیشه ی روشنفکرانه هستی.مثل "حواهای عجیب"که انیس نوشته بود و کامنت تو زیر ترانه ش خوندنی بود:این شد یه کار عالی…قشنگ ذهن آدمو قلقلک می ده…خوندن هر بند یه کم مکث می طلبه تا قشنگ بفهمی منظور چیه ، یه حس خوب ، مثه طعم آبمیوه که هی یه کم می خوری صبر می کنی مزه مزش کنی بعد دوباره با شوق ادامه می دی…ذهن من مخاطب امروزی (البته خودشیفته بازی نیستا ،امروزی هستیم دیگه به هر حال) اینجور ترانه می خواد… که حتی اگه جاییشم نفهمیدم برداشت خودمو داشته باشم یا حد اقل برم از دوستم بپرسم این(این منظورم ترانست،حمل بر بی ادبی نشه،وگرنه فرق انسان و گلدونو می فهمم) داره چی می گه… من اینجوری دوس دارم بقیه رو نمی دونم"… اون هم یه نوع ترانه هست که البته تو بعضی کارهام به اون سمت مایل میشم.یه ترانه اجتماعی دارم که بزودی میذارم تو سایت.احتمالن نظر موافقتو جلب کنه. موفق باشی.
  • Athena Hamzehiy سلام خیلی زیبا بود واقعا زیبا
  • محمدرضا ايراني سلام آقاي بهبهاني ،ترانه زيبايي بود .پايدار باشيد.
  • نرگس حفیظی سلام آقای بهبهانی. ترانه ی زیبا و با احساسی بود. پایان ترانه هم خیلی خوب تموم شد. لایک تقدیم شما. سبز باشید به مهر
  • مهشاد نورالسنا این یکی عالی بود الحق که خاص و عالی بود تعابیر ... پایانشم خیلی خوب بود
  • ناهید ملکی سلام اینجا خیلی خلوت شده چرااااااااااااااا ترانه زیبا و خاصی بود ضربه ای که اخر ترانه بود غافلگیرم کرد روایت زیبایی داشت ترانه آفرین لایک
    • یاسر بهبهانی درود ناهید خانم. بله به نسبت قبل خلوت تر شده و شاید دلیلش شلوغ تر شدن گرو های تلگرامی و فعالیت بیشتر اعضا در اونجا باشه. ولی مسلمن هیچ چیز جای آکادمی رو برای ما نگرفته و نمیگیره.ممنون از حضورتون.