یه عشق تازه؟!

ترانه ای مشترک ازمن و آقای حمیدرضا زرگران پور
دلم چن ماه و چن روزه گرفته
بهش گفتن حقیقت داره…میری
درسته ،از چشت افتادم اما
نگفتی من نیام،جایی نمیری؟

خودت واسم بگو سیر تا پیازو
چرا عشقت رو تا عادت کشوندی؟
سرت گرمه،دلم سرده…عجیبه…!
خودت واسم بگو،چیشد نموندی؟

یکم کمتر سیام کن با دروغات
یه عشق تازه؟!…واویلا!!!…نمیشه
ببین مجنون اگه مجنون بمونه
هزار تا حوری ام لیلا نمیشه

دلت میخواد بدونی چی کشیدم؟
بیا با خاطرات روزاتو طی کن
تا یادم مونده کنسل کردی نامرد،
بیا فردا قرارت رو اوکی کن

اگر بازم نمیتونی،قبوله
هزار بار بود و اینم روش باشه
به جز تو با کسی کاری ندارم
به گوشی میسپرم خاموش باشه…!

The mobile set is off !!!

https://www.academytaraneh.com/91178کپی شد!
1437
۷۳

درباره‌ی مائده نجفی

فردا شاید بروم و به این زودی برنگردم فقط آب تنگ ماهی را عوض کن و هر وقت قهوه خوردی از یاد نبر ته فنجانت را نگاه کنی نیستم ، اما قرارمان را فراموش نکن هرگز بی من فروغ نخوان یکی از همین روزها دوباره به رویایت باز خواهم گشت با گیسوانی خوشبخت تر از پیش maedehnajafi424@yahoo.com

  • حمزه عليزاده سلام... قشنگه ... آفرین به هردوی شما ...
  • شكوفه عبدلي سلام قربونت ای وای ببخشید یادم رفت نظر بزارم. خودت خواستی ها: خوب: دلم چن ماه و چن روزه گرفته بهش گفتن حقیقت داره…میری درسته ،از چشت افتادم اما نگفتی من نیام،جایی نمیری؟ ترانه تون وزن و ریتم خوبی داره که با مضمونش جور در میاد. خیلی ساده و روان و با احساسه. داره درد و دل میکنه بدون هیچ کار اضافه ای. معمولا بند اول ترانه خیلی مهمه چون باعث جذب یا دفع مخاطب میشه. ترانه خوب شروع شده البته بهتر از اینم میشه که بشه اما میدونم وقتی یه کاری احساسش بیشتر باشه دیگه دست مغز آدم نیست قلبش می نویسه. خودت واسم بگو سیر تا پیازو چرا عشقت رو تا عادت کشوندی؟ سرت گرمه،دلم سرده…عجیبه…! خودت واسم بگو،چیشد نموندی؟ شاید این سلیقه ای باشه ولی سیر تا پیاز خیلی مناسب نیست البته نظر منه می تونه درست نباشه.خود خالق اثر بهتر میدونه چه کلماتی رو به کار ببره. بند بعدیش خیلی خوبه اما به سیر تا پیاز نمیاد از این جهت میگم.. نمی دونم متوجه منظورم میشی یا نه؟ یکم کمتر سیام کن با دروغات یه عشق تازه؟!…واویلا!!!…نمیشه ببین مجنون اگه مجنون بمونه هزار تا حوری ام لیلا نمیشه ( این قسمت خیلی خوب بود. افرین) بازم مث بند بالا با هم توازن ندارن. بند پایینی قشنگتر و به فضای ترانه نزدیکتر اما بند بالاش از اصطلاحاتی استفاده شده که کمتر در ترانه استفاده میشه. نه اینکه بد باشه ولی میشد زیبا تر باشه. دلت میخواد بدونی چی کشیدم؟ بیا با خاطرات روزاتو طی کن تا یادم مونده کنسل کردی نامرد، بیا فردا قرارت رو اوکی کن آوردن کلماتی مثل اوکی و کنسل در ترانه جالبه و شاید نو آوری محسوب بشه اما این نو آوری باعث میشه یه سری واژه ها که در فارسی محاوره نیستند وارد زبان بشن و این قشنگ نیست. چرا از واژه های فارسی استفاده نکنیم؟ مگر غیر از اینه که ما میخواییم با شعر و ترانه ظرفیت های زبانمون رو بشناسیم و ازش بیشتر استفاده کنیم. اگر بازم نمیتونی،قبوله هزار بار بود و اینم روش باشه به جز تو با کسی کاری ندارم به گوشی میسپرم خاموش باشه… آفرین خیلی عالی بود. برای بند پایانی خیلی تاثیر گذار بود. غافلگیر کننده و اینکه تو ذهن می مونه. در کل ترانه ی زیبایی بود اگر هم چیزی گفتم به این خاطر بود که خودت اصرار داشتی عزیزم. من قلمت رو خیلی دوست دارم چون خودت هستی و اونجوری که می خوای می نویسی. با احساسی قوی و شخصیتی جذاب. اولش می خواستم نظری ندم اما چون میدونم ظرفیتش رو داری بهت گفتم عزیزم. میدونم دوست داری پیشرفت کنی عزیزم برا همین اگر به نظرات موافق و مخالفت بیشتر دقت کنی برای کار خودت بهتره. خود منم هنوز اول راهم و دارم یاد میگیرم بعضی وقتا کارم خوب میشه وبعضی وقتا هم نه. ببخشید عزیزم خیلی پر حرفی کردم.تقصیر خودته میگی نظر بزار.
    • maede najafi سلااااااااام گلم! حالا شد از این به بعد همینطوری جز به جز نظر بده خیلیییییی خوشحال میشم نظراتتو بدونم ممنون
  • ناشناس سلام مائده جان جدیدا کارای مشترک زیاد مینویسی این ترانتونو خیلی خیلی دوست داشتم تبریک موفق باشی
    • maede najafi سلام مهشاد عزیزدلم...خوبی؟ آره تازشم دوتا مشترک دیگه ام نوشتیم بات بچه ها ولبی میترسم بذارم سایت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! میسی که هستی گلم
  • مسعود شاهبازپور سلام ترانه ی زیبایی خوندم موفق باشید یا علی
  • مرسده (زهرا) عباس زاده خیلی عالی .. زیبا بود لذت بردم . نقطه عطف ترانه هم دوبیت زیر بود دلت میخواد بدونی چی کشیدم؟ بیا با خاطرات روزاتو طی کن تا یادم مونده کنسل کردی نامرد، بیا فردا قرارت رو اوکی کن فقط کاش بجای خاطرات از خاطره استفاده میکردی چون روون تر خونده میشه موفق باشی دوست خوبم :)
  • نسیم بیرانوند سلام مائده جان...درمورد ترانه های مشترک :به نظرم این روش برای هر کسی نتایج متفاوتی داره..و نتیجه اش مطلق نیست ، نسبیه.ممکنه من ترانه ی مشترک بنویسم و کیفیت ترانه هام افت کنه...یا برعکس، کسی دیگه با این روش رشد کنه..من اعتقاد دارم تو با ترانه های مشترک، ترانه سرای بهتری میشی...هر چند این در دراز مدت باعث میشه که ذهنت شرطی بشه و نتونی ترانه های مستقلی با اون درجه از قدرت داشته باشی...بنابراین پیشنهاد میکنم فعلا این روش رو حذف نکن اما درجه اش رو کمتر کن؛ هرچند من ترانه های مشترکت رو خیلی بیشتر از ترانه های دیگه ات قوی و با احساس میدونم.این ترانه هم ترانه ای بود که من دوستش داشتم.بی نهایت بیزارم از اینکه کسی بهم الگو بده و بگه که این کلمه رو به کار ببر ، اون کلمه رو به کار نبر...شاعر و ترانه سرا مختاره که هر واژه ای رو که به نظر خودش توو کار به زیبایی میشینه، به کار بگیره..تو نقدهای حرفه ای و اصولی، وقتی پای دانش و تجربه در میون باشه من به استقبال تغییر میرم اما وقتی پای سلیقه ی منتقد در میون باشه هرگز تسلیم زورگویی نمیشم.حرف سلیقه که وسط بیاد ، سلیقه ی من به عنوان خالق، ارجحیت داره....هیچ میدونی شاعر میتونه کلمات جدید هم خلق و به فرهنگ لغت فارسی واژه های جدید رو اضافه کنه؟! کلمات سربازهای شاعر و ترانه سرا هستند و هیچکس نمیتونه بهش بگه که سربازها رو چطور بچینه...به انیس هم گفتم...شعریت معنا نداره...همه چی شعریت داره به شرط اینکه مبتذل نباشه، درست توی ترانه بشینه و سوار بر وزن نباشه...همین! اما تو هم نباید روی ترانه هات تعصب بیش از حد داشته باشی...اگر ترانه ات رو منتشر میکنی پس دیگران مجاز به اظهار نظرند دخترم:))) هرچند برخی اظهار نظرات رو تند و خالی از مراعات حال ترانه سرا دیدم...دوستان لطف کنید بچه های آکادمی رو نقد کنید اما نقد سالم...مائده دختر حساس و مهربونیه که ترانه سرای قابلی هم هست...وقتی نقد میکنید جوری باشه که احساس کنه دستش رو گرفتید نه یقه اش رو... ترانه ی تو و آقای زرگران پور رو دوست داشتم.بخصوص بند پایانی رو:) (گل)
    • انیس جزایری "احساس کنه دستشو گرفتید نه یقه اش رو" ... واقعا که شاعری و با شعور نسیم.چقد زیبا حرف می زنی.
      • شكوفه عبدلي نسیم یه خانم به تمام معناست. هم باشعوره هم اطلاعات و و معلوماته عالیه. من خیلی دوستش دارم
      • شكوفه عبدلي تصحیح می کنم اطلاعات و معلوماتشه بالاس و بلده چه طور نقد کنه. این خیلی مهمه. افرین. امیدوارم بتونم ازت یاد بگیرم.
      • maede najafi شکوفه؟!!!!!!! نظر خودت درباره ترانه م چیشد پ؟
    • maede najafi سلام نسیم عزیزم.عاشششقتم تو همیشه اول ازهمه به ترانه ی من سر میزنی حتی قدیمیا و این کارت بینهایت خوشحالم میکنه من روی هرترانه ای تعصب ندارم فقط روی مشترکا اونم به خاطر اینکه حس کردم تو پیج من به احساس همترانه ام توهین شده وگرنه منو میشناسی میدونی تقریبا جواب هرنقدی که میشم مرسیه! خخ توام که عشق منی هرچی بهم بگی روی سرم جا داره اصلنشم من کت بسته دراختیار توام ولی بهم نگو دخترم خخ حس میکنم خیلی بزرگ میشی اونوقت دیگه باهات این همه راحت نیستم!!!! باز من مامانت باشم مث انیس یه چیزی ولی تو نع منتظر ترانه هاتم.ممنوووووون
      • نسیم بیرانوند سلام.مرسی مائده! کاری نکردم که:) من الان خیلی تحت تاثیر اتمسفر قرار گرفتم:))) "دخترم" تکیه کلاممه! ولی باشه! دیگه نمیگم:)) شرط میبندم چند سال دیگه که یه کم سن و سالت بیشتر شد، کلی از شنیدن این جمله خوشحال میشی! در مورد نقدهای با لحن غیر حرفه ای باهات موافقم و یه جور اهانت محسوب میشه...ولی به هر حال، وقتی با انواع نقدها با لحن های مختلف، روبرو میشیم بعد از چند سال پوستمون کلفت میشه و دیگه احساس بدی نداریم! هر چند من همین الان هم بعد از چندین سال هنوز بعضی برخوردها رو هضم نمیکنم...اما مهم نیست...مهم اینه که در مسیر پیشرفت قرار داری و یه روزی اسمت جزو ترانه سراهای برجسته میشه:) +انیس عزیز! ممنون که اینقدر به من محبت داری دوست من:) مرسی عزیزم:) (گل)
      • maede najafi من اگه تو رو نداشتم چیکار میکردم آخه؟!!!!!!! عزیزمی نسیم جونی
  • نرگس عفراوی سلام . بخش هایی از ترانه تون رو دوست داشتم مثل : " نگفتی من نیام،جایی نمیری؟ " ، "به گوشی میسپرم خاموش باشه…! " . موفق باشی . عالی بود .
  • علی یاری سلام مایده خانوم کار بسیار زیبا به زبان ساده و شیرینی خوندم دوستان کامل همه چیز رو گفتن فقط مصرع زیر به وزن ضربه زده بیا با خاطرات روزاتو طی کن موفق باشید
  • حسين عباسي بائي سلام خانم نجفی عزیز احساس کارتو دوس داشتم ترانتم به نظرم زیبا بود بجز یکی دو مورد که توی خوانش سکته داشت مثله---بیا با خاطرات روزاتو طی کن---روی خاطرات سکته داره موفق تر باشید بانو دسته آقا حمید هم مرسی لاییییییک
  • محمد قاسمی سلام. ترانه ی روون و دلنشینی بود. کار مشترک خوبی بود. چون معمولا کارهای مشترک خوب درنمیاد. اما استفاده ار یه سری کلمات مثل اوکی،به نظرم به ترانه لطمه زده بود و شاید بشه واژه های بهتری پیدا کرد. البته این نظر شخصی بندست. در نهایت کار خوبی بود. افررین. برقرار باشید هر دوی عزیزان.
  • فرشاد بای سلام بانو خیلی ببخشید دیر به دیر میتونم بیام راجبه ترانه هات نظر بدم خودت بهتر میدونی درگیر برنامه های اجرا هستم مائده عزیز ترانه های شما خاصه و به نظر من موسیقی ما به این نو سبک نیاز داره اما به بعضی سبک ها عادت من نوشته خانوم محاسن رو خوندم من خیلی خوشحالم که ایشون وقت میزارن واسه اینکه شما رو به راه راست هدایت کنن!!!!!!!! اما حرف من با شماست خانوم محاسن به نظر شما این نوع حرف زدن درسته>؟ اگه احساس میکنین دارین ترانه ای رو نقد میکنید سخت در اشتباهید و شاید اگرحس می کنید ترانه سرا هستید! من ترانه های شما رو خوندم و فکر نکنم علم شما نسبت به ادبیات و موسیقی در حدی باشه که اجازه نقد داشته باشید و شاید معنی کلمه نقد واسه شما غریبست شما ترانه رو نقد نکردید و از دید ترانه سرا بهش نگاه نکردید بلکه فقط نظرات شخصی خودتون رو با یه کلام غیر ادبی بیان کردید بهتر بود به زبانه ادبی بیان میکردید تا یه سری سوتفاهم ها پیش نیاد من از ترانه زیاد سر رشته ندارم ولی چون ترانه آمیخته با موسیقی هست من اجازه صحبت به خودم میدم موسیقی کشور ما داره به سمته تکراری بودن میره و کار خانم نجفی و دوستانی که تویه اکادمی دارن تلاش میکنن تا ترانه های متفاوت بنویسن قابل ستایشه و در آخر به نظر من شاید شما به بیراهه میرید با این کلام تند که خالی از تمدن ماست و حداقل شما که ادعای ادبی میکنید خانم محاسن ترانه های هم وزن و تکراری و هینطور ترانه سراهایی که فقط یک نوع سبک مینویسند و راجبه هر سبکی نظر میدن دارن به بیراهه میرن از جمله شما دوستان اگه جایی اشتباه بود ببخشید نوشتن با این کیبورد واقعا سخته! یا حق
    • فاطمه محاسن بیاید نظرتونو راجه به تک تک ترانه هام بگید، وزن تکراری، قافیه ی تکراری، تعابیر تکراری رو نشونم بدید، خودم به شخصه راهمو از آکادمی می کشم و می رم.مطمئن باشید. هررررگز خودمو ترانه سرا نمی دونم اما درکم از معنای ترانه بالاست.هدف دارم، می دونم واسه چی دارم ترانه می گم و قراره به چه سمتی برم، شما کدوم ترانه ی منو خوندین؟ چه چیز جدیدی توی این کار خانم نجفی بود که به نظرتون خیلی متفاوته و موسیقی ما بهش نیاز داره؟ متوجه شدممممم که شما موسیقی کار می کنید، چه سبکی؟ لطفا راجه به سلیقه ی موسیقاییتون یه ذره توضیح بدید اونوقت می تونم تصمیم بگیرم نظرتون چقدر برام مهم باشه.شما به ترانه ی موندگار اعتقاد دارین؟ این ترانه دیکته ی ترانه های مجید خراطهاست...اگه از موسیقی منظورتون اینه باید بگم خیلییییی خوشحالم که ترانه م رو نپسندیدید. من در جایی که جایگاهم رو بشناسم به اندازه ی کافی پام محکم هست جناب موزیسین!از وزن و کلمات تکراری حرف زدید، توصیه می کنم ترانه ی "تق به درک"و پیچ بنبست رو از من بخونید، مشابه وزنشو به من نشون بدید، ترانه ی خانوم کوچولو رو بخونید، سوژه ی مشابهش رو نشونم بدید، می دونم یه روزی بهت می رسم و می فهممت هنوز رو بخونید، جنون مشابهش رو نشونم بدید، ظاهرا این فروتنی زیادی من داره کار دستم می ده، الان می خواید بگید مغرورم؟ بله، مغرورم،کی گفته غرور همیشه بده؟اتفاقا اینجا بااااید از غرورم استفاده کنم، باید به یه سری چیزا بنازم...راستی، دو تا ترانه ی جدید هم دارم که هنوز توی آکادمی نذاشتم، انشالا گذاشتم بیاید بخونید و تکرارهام رو به رخم بکشید. من از رو باد معده حرف نزدم و نقد نکردم، این راهی که مائده الان داره می ره من مدتها پیش رفتم و دیدم تهش چیه، از رو دلسوزی براش نوشتم،تند نوشتم؟ از ادب دور شدم؟ حق داشتم. تمام شب و روزای چن سال پیش، جلو چشام رژه رفتن، اصلا بذارید حقیقتو بگم، من لحظه ای که اون متن رو تایپ می کردم اصلا روی صحبتم با مائده نبود، من داشتم با فاطمه محاسن ۱۶ ساله حرف می زدم، اگه سرش داد زدم واسه این بود، اگه گفتم هر مزخرفی که به ذهنت رسید به اسم ابتکاااااار نچپون تو ترانه ت، واسه این بود. شما هم هروقت خواستی از کسی طرفداری کنی سعی کن خاله خرسه نباشی، و همچنین لطفا اول وااااقعا ترانه ی من رو بخون بعد راجه به سطح معلومات و ... صحبت کن.من در حدی که بتونم گلیمم رو از آب بکشم بیرون و همچنین سره رو از ناسره تشخیص بدم، معلومات دارم و اونقدری تجربه دارم که بفهمم این مدل ترانه گفتن سر از کجا در میاره، با خوندن بیت اول، راحت می تونم حدس بزنم چه مدلی قراره تموم بشه و...منتظر نظرتون پای ترانه هام، حداقل اونایی که اسم بردم، هستم جناب فرشاد بای.
      • فاطمه محاسن "می فهممت هنوز" رو هنوز توی آکادمی نذاشتم، "کشنده" رو به جاش بخونید!
    • maede najafi سلام آقا فرشاد واسه منت کامنت گذاشتی یا و.اسه فاطمه؟!!!!! درباره ترانه نظر بده عزیزم نه درباره کامنتا خخخخ ممنونم که میای حتی دیییر به دییییر
      • maede najafi منت=من!!!!!!
  • QaemZabihi سلام... "خودت واسم بگو سیر تا پیازو" نمیدونم یجوری بود این تیکه!!!...خودت واسم بگو کل ماجرارو بهتر نی؟! والا این نظر منه... :-) در کل ی ترانه معاصر بود...جالب و جذاب...بخصوص ک تعابیر جدید توش موج میزد... وافعا آفرین...(بعضی وقتا باید به استعداد های بعضیا غبطه خورد!) با آروزوی بهارین ها برای شما دوست خوبم...
    • QaemZabihi آروزوی. :-) ههههههه.باااااازم ایرادات تایپی .. .امون از این نوشتنای من حواس پرت...
      • maede najafi سلااااااام مرسیییییییییی خیلیییییی سعی میکنم جواب کامنتاتو اشتباه بدم ولی نمیشه خخخخ سپاااااااس
      • QaemZabihi :-) (همه که از این استعدادا ندارن!!)
      • maede najafi والا...!
  • مصطفی خدادادی مقدم سلام چی بگم. مث اینکه دعواس. خخ من بی طرفم. ترانه ی خیییلیی خیییلییی زیباییه البته بیشتر این قسمتش: به جز تو با کسی کاری ندارم به گوشی میسپرم خاموش باشه…!
  • انیس جزایری عرض ادب و احترام به هر دو شاعر عزیز. چون مایده جان استثنا قایل شدن واسه این ترانه منم نقدش نمی کنم و اینو میذارم به حساب کارای دلی که هر شاعری برای خودش داره و دوس نداره نقد شه.
  • فاطمه محاسن دقیییییقا منتظر چنین واکنشی بودم!!!!!درستشم همینه. اگه دقت کنی پیشاپیش هم بهت گفته بودم الان روی ترانه ت تعصب داری و حرفای من آب تو هاون کوبیدنه!!!پس بقیه ی پیشبینیامم درسته! آفرین، رو ترانه ت حساس باش این حساسیته یه جاهایی تا یه حدی خوبه. به حرفام، توی این برهه از زمان اهمیت نده، اما فراموششون هم نکن، بذار اون ته مهای حافظه ت باشن و حواست به این مورد هم باشه که: هیچکس اونقدری بیکار نیست که بیخود و بی جهت بشینه یه طومار برات بنویسه که آخرش شما خانومی، بپرسی ببخشید دارید تخریبم می کنید یا تشویق؟! مطمئن باش دلیلی برای تک تک واژه هام دارم و از همه مهم تر، یه هدف خیلی مهم، اونم اینکه رفتن به چن پله بالاتر رو برات راحت تر کنم البته اگه چشمای نازت این حرفم رو هم غرور نبینن!من وظیفه م دونستم یه سری چیزا رو بهت بگم و گفتم، حالا اصراری به پذیرفته شدنشون ندارم، شما مختاری هرررررجور دلت می خواد احساستو بیان کنی اما من هم این اختیار رو دارم که نظرم رو بگم.برای باااار هزااااارو...م! من هییییچکدوم از عزیزان این آکادمی رو اونقدری نمی شناسم که بخوام دشمنشون باشم یا دوستشون، همه برای من فقط و فقط حکم یه همترانه رو دارن! می سپارمت به زمان خانوم گل... موفق و موید باشی.
  • حمیدرضا زرگران پور خب... انتشار این کار شاید بیشتر از هرکسی من رو خوشحال کرد. برام جالب بود که چطور میشه یه ترانه رو با دو تا احساس متفاوت به یه سرانجام خوب و قابل قبول رسوند. از همه ی دوستان ممنونم ولی در برابر برخی از کامنتها فقط میتونم موضع سکوت در پیش بگیرم . ممنون از مائده خانوم...
  • mostafa golmohammadi سلام مائده خانم.. نقد هرکی توو اکادمی واسم سخت باشه نقد شما نیست چون تازه فهمیدم ۱ سال و ۶ ماه ازتون بزرگترم... البته شما استادی.. اما نقد ترانه..هیچ ایرادی نداشت البته به نظر من.. امید وارم کارهایه بعدی به مراتب بهتر از این کار باشه.. موفق باشی همه چی عالی بود..
    • maede najafi سلام آقا مصطفی سن معیار خوبی نیست کم کم دارم پشیمون میشم که سنم رو گفتم شاید اگه بچه ها سنم رو نمیدونستم یه جور بهتری باهام رفتار میکردن مرسی
  • عباس مقدم درود مائده عزیز خب من قبلا نظرمو درباره ی کارای مشترک گفتم پس دیگه حرفی نمیزنم موفق باشی
  • علیرضا سرمدیان سلام دوستان کار خوبی بود ... مخصوصا ایده های ساده ولی تاثیر گذار کار مثل the mobile set is off.. یا اکی کن ...
    • علیرضا سرمدیان ولی خب راستش منم با کار مشترک مخالفم ... مگر اینکه سفارشی باشه ...
      • علیرضا سرمدیان سفارشی(شوخی بود ) ... به نظرم تو کار مشترک آدم خودش نیس ...
      • maede najafi سلام علیرضای عزیز ولی من کاملا باکار مشترک موافقم توی کار مشترک آدم خودشو کامل میکنه مرسی
  • فاطمه محاسن داری به بیراهه می ری عزیزدلم. تو توانایی بهترین بودن رو داری اما داری به بیراهه می ری،خدا کنه تا بیشتر از این به این مدل نوشتن عادت نکردی، ترکش کنی.متاسفانه دیگران هم به جای اینکه حواستو برگردونن سر جاش، دارن با به به و چه چه، بیشتر به سمت چاله سوقت می دن.استفاده از واژه ی جدید خوبه، اما چه واژه ای و برای چه سبک موزیکی. کی به تو این اجازه رو داده هرررررررررر کلمه ای که تا حالا کمتر تو ترانه ها شنیدی رو بندازی تو ترانه ت؟؟؟؟؟این تعریف تمجیدای آکادمی؟ اینا فقط جو دادن بیخود به ترانه سراهای آماتوره.هنوز به مفهوم استفاده از واژگان بکر و دست اول پی نبردی و ظاهرا کسی هم حاضر نیست بهت راه رو نشون بده. .به خونده شدن کلمه ی واویلا فکر کردی؟ رک بگم، به این ترانه می گن ترانه ی آبکی تاریخ مصرف دار. الان داغی هنوز، تازه نوشتیش، یه تعصب خاصی نسبت بهش داری، انشالا چن سال دیگه برگشتی خوندیش، حرفمو بهتر درک می کنی.خدا شاهده که تک تک کلماتمو با چه دلسوزی ای نوشتم. نمی خوام کاسه ی داغتر از آش باشم یا مثلا بگم خیلییییی بلدم و...نخیر از این خبرا نیس، اما توی وضع مشابه شما بوده م، دقیقا دو سال پیش، تا اینکه یه استاد یهو فرمونو چرخوند از خاکی نجاتم داد!بهرحال صلاح مملکت خویش خسروان دانند!!
    • maede najafi سلام خانوم محترم.نمیدونم داری تشویقم میکنی یا تخریبم ولی حرفات حس بدی توی من بوجود آورد حواس من کاملا هم سرجاشه.منم این مدل نوشتنم رو دوست دارم. راه منم همینه که داری میبینی هیچ چاله و چاهی هم درکار نیست من آسیبی به استخون ترانم نزدم ولی همزمان حرف تازه ای واسه گفتن داشتم.من مطالعه ام بالاس و دایره واژگانم وسیعه.استفاده از این کلمات تازه و نو آوریم رو هم خودم و آقا حمید دوست داشتیم.همین و بس از اصطلاح بندازی تو ترانه به شدت بدم اومد.این روش حرف زدم اصلا مناسب نیست من عاشق این ترانه هستم و فقط هم نظر خودم و احساس خودم رو دوست دارم و استثنا روی این ترانه تعصب دارم و به کسی هم اجازه نمیدم به ترانه و احساسم توهین کنه. فکرکنم خیلی نسبت به ترانه هاو استادات و اطلاعاتت مغروری خانوم! ادبیات از ادب ریشه میگیره که جسارتا... و درآخر حرمت برای حرف شما قائلم ولی من شاعرم و به حرف دلم گوش میکنم
      • احسان نوری سلام به هر دو عزیز چند نکته بگم از دید خودم ابتدا باید بگم نقد عامل پویایی و پیشرفت یک جامعه در هر زمینه ایی است اما متاسفانه ما در نقد( به خصوص شعر و ترانه ) به دلیل نبود یک مرکز تخصصی و دانش بنیان تا حدودی سلیقه ایی نیز عمل می کنیم . .... شاعرانگی در یک ترانه با چینش صحیح واژه ها میتونه تاثیر بر مخاطب رو همراه داشته باشه به قول اردلان سرفراز بزرگ : ما در ترانه حواسمان به این که چه چیزی میگوییم باید باشه مثلا در اثر شما واژه ها و اصطلاحاتی مثله : اوکی کن - کنسل کن - سیر تا پیاز و .. وجود داره یا ضعف تالیف هایی هست مثله : درسته ،از چشت افتادم اما نگفتی من نیام،جایی نمیری؟ حذف واژه مگه در خط دوم به هر دلیلی (وزن و .. یا اطنابی که در کار وجود داره نوآوری به هر قیمتی و به هر شکلی شمارو به جایی نخواهد رسوند. نوآوری باید شاعرانه با مفهوم شیوا تر و آنه لازم اتفاق بیفته فکر کنید این اثر به اجرا برسه ( چون ذات ترانه برای همگام شدن با موسیقی است) تا چه حد این اثر زمزمه پذیر هست یا بهتر بگم موندگار ؟ .... در پایان اضافه کنم در این سایت که اسم آکادمی رو یدک میکشه کمترین چیزی که در اون اتفاق میفته نقد کاربران به آثار همدیگه هست البته شاید یک دلیلش تعارفات مرسوم باشه خیلی خوبه که اگر از اثری تعریف میشه کنارش اشکالات کار رو هم ذکر کنیم شاید لحن خانم محاسن به نظر شما صمیمانه نباشه اما همینکه برای اثر شما وقت صرف میکنه با ارزشه شما میتونید نظرات دیکران رو نپذیرید اما نباید آثارتون رو هم بی اشکال بدونید که قطعا هر اثری دچار نقص هست فقط میزانش با هم متفاوته چه در کار بزرگان این کار چه در بقیه موفق تر باشید...
      • maede najafi سلامو درود من نگفتم ترانم بی نقصه حرفاتون هم قبول دارم ممنون
  • ناهید سلیمانی سلام مائده جان ترانه قشنگ و با مزه ای بود ممنون از هر دو عزیز .
  • علی براتی سلام ترجیح میدم نقدت کنم تا پیشرفت کنی خانوم نجفی البته نمیدونم کدوم بیتاش مال شماست ولی ... بیت اول دلم چن ماه و چن روزه گرفته بهش گفتن حقیقت داره…میری درسته ،از چشت افتادم اما نگفتی من نیام،جایی نمیری؟ این بیت دارای ابهاماتیه که خواننده رو دچار سرگردونی میکنه دلم چند ماه و چند روزه گرفته -بهش گفتن حقیقت داره…میری میری یعنی نمیمونی دلت گرفته یعنی بیقرارشی درسته از چشات افتادم اما-قبول داری عوض شده نگفتی من نیام جایی نمیری-اون قولایی که دادی چی؟ شعرو اگه من مینوشتم دلت از من خالی شده این درد خیلی زیاده وابسگی من به تو ی حس اعتیاده نباشی رویامون از هم میپاشه اگه با تو بودن سهمم نباشه نباشه نباشه حیف که این روزا حس شعر ندارم معذرت خانوم نجفی بعد نقدتون میکنم
  • elnaz mohamadi سلام دوست جونی.خوبی؟خوشی؟ ببین مجنون اگه مجنون بمونه هزار تا حوری ام لیلا نمیشه تا یادم مونده کنسل کردی نامرد، بیا فردا قرارت رو اوکی کن خوب بود ینی عالی بود.دوس دارم هم خودتو هم ترانه هاتو بووووس
  • salimi سلام مایده عزیز عاااااااااالی بود خیلی قشنگ نوشتید تبریک عرض میکنم تا یادم مونده کنسل کردی نامرد، بیا فردا قرارت رو اوکی کن مطمینم این قسمت رو تو گفتی نه آقاحمید! اوکی مخصوص خوته عزیز فوق العاده ای
  • حامد حسینی سلام خانم نجفی ترانه بی شیله پیله و خواستنی ای بود .... اما چند جاش برام مبهم بود ۱-بهش گفتن حقیقت داره…میری (متوجه نشدم کی به کی چی گفته) ۲-نگفتی من نیام،جایی نمیری؟(اگه منظورتون اونیه که من فهمیدم احتمالاٌ با بقه ابیات در تضاده) ولی در کل ترانه خوبی ازتون خوندم به امید بهترین ها....
    • maede najafi سلام آقای حسینی عزیز قسمت اول یعنی از بقیه شنیدم که داری میری و مطمئن شدم از اینکه واقعا داری میری.آخه دیدین وقتی بقیه یه چیزو بهت میگن راحت تر باور میکنی.منظورمون این بود قسمت دوم هم منظورمون بیان قول و قرارها به روش غیرمستقیم و متفاوت بود که فکرنکنم تضادی وجود داشته باشه با همراهی همیشگیتون خوشحالم میکنین سپاس بیکران
  • نيما سكوت اگر بازم نمیتونی،قبوله هزار بار بود و اینم روش باشه به جز تو با کسی کاری ندارم به گوشی میسپرم خاموش باشه…! درود بانو مائده خیلی عالی بود
  • وحیدی(سورمه) سلام به هر دو عزیز آفرین بسیار زیبا سرودین امیدوارم که همیشه شاد باشین و سلامت
  • بهزاد صنعتی اگر بازم نمیتونی،قبوله هزار بار بود و اینم روش باشه به جز تو با کسی کاری ندارم به گوشی میسپرم خاموش باشه…! آفرین،خیلی زیبا بود،باریکلا
  • یاسر قاسمی سلام آفرین خیلی کار خوبی شده، حرافی نمیکنه، همه چی سر جا خودشه...آفرین به هر دو عزیز موفق باشین