سکانس مرگ + لینک دانلود

به نام خدا بخشنده
از زبانه……….

بالین من هر شب – مهمون یک گرگه
آغوش من سرد و – اون مهربون میشه
آغوش به آغوش – من منزوی میشم
تو بورس ننگ آلود – سهمم جنون میشه

باید بدونی که – همپای تن پوشم
قلب پر از کینم – از سینه می افته
تو فیلم شیطانی بازیگر مرگم
وفتی سکانس من – نقش زن لخته

تو قهرمان میشی- توی نگاه من
اما فقط این تخت -سکوی پرتابه
قدرت نمایی کن- بر پیکر این زن
وقتی چشای من- از گریه بی تابه

همبستر خوکم – تو انزوای مرگ
من هرزه ی شهرم- بازیگر اجبار
تبعید یک تختو – زندونی دستات
این فاحشه مرده – دست از سرش بردار

فریاد آزادیم- کنسرت تنهایست
این هق هق مزمن – رو من اصر کرده
من مردمو قبرم- یک مرد شیطانیست
بی رحمو دل مرده -من رو بغل کرده

ترانه ای قدیمی که پارسال هم پست کردم ولی متاسفانه تایید نشد امیدوارم اینبار تایید شه

————————————————

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای حسین زینالی به نام رد پا

ترانه سرا : علی یاری آهنگ و تنظیم و میکس و مستر : حسین زینالی گیتار الکترونیک : علی زمانی

http://ali-yari.r98.ir/post/19

پیشنهاد میکنم این آهنگ رو دانلود کنید خودم خیلی دوسش دارم
———————————————
دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای حسین زینالی به نام کابوس

ترانه سرا : علی یاری آهنگ و تنظیم : حسین زینالی میکس و مستر : شروین محاظت کار
http://ali-yari.r98.ir/post/18

موفق و پیروز باشید نا امیدی ممنوع

۸۸۰
۷۶

درباره‌ی علی یاری

در نقش یک ‌‍‍»عابر « اینستاگرام⬇ https://instagram.com/_u/ALI_YARI_MUSIC لینک کانال تلگرام https://telegram.me/aliyarimusic
عضویت

  • سلام علی جان
    راستشو بخوای خیلی متوجه قصه کارت و منظورت نشدم که بخوام نقدش کنم. فقط تبریک چند باره بابت اجراری کارات.
    موفق باشی دوست من.

    • برای [داشتن] یک زندگی آسان دعا نکنید؛

      دعا کنید تا توانایی آن را داشته باشید که از پس یک زندگی دشوار برآیید.

      – بروس لی
      ———————————————————————

      سلام محمد جان
      ممنون بابت تبریک عزیزم
      در مورد قصه ی ترانه صد در صد ضعف در ترانه ی بنده هست که متوجه کلیت کار نشدین ولی دوست نداشتم واضح تو ترانه همه چی مشخص بشه هر چند این یه ترانه ی قدیمیه ولی اگه دقت میکردید متوجه می شدید این ترانه از زبان یک بانویی که فقر و اجبار ازش یک هرزه و فاحشه ساخته
      باید بدونی که – همپای تن پوشم
      قلب پر از کینم – از سینه می افته
      تو فیلم شیطانی بازیگر مرگم
      وفتی سکانس من – نقش زن لخته

      این قسمت ها باید کلیت کار رو بیان کنه

      همبستر خوکم – تو انزوای مرگ
      من هرزه ی شهرم- بازیگر اجبار
      تبعید یک تختو – زندونی دستات
      این فاحشه مرده – دست از سرش بردار

      به هر حال ایراد از منه و دیده ی منت میپذیرم
      موفق و سربلند باشید
      نا امیدی ممنوع

      • سلام مجدد علی جان.
        این که احترام میذاری به نقد (البته من نقد نکردم) خیلی قابل تقدیره علی جان ولی شایدم مشکل از سواد کم من باشه داداش.
        برات بهترینارو آروز دارم.

  • تصاویر مالیخولیایی بودن و در حد تجربه میتونم بگم خوب بوده ولی بهش نمیشه به عنوان یه اثر ماندگار یا موفق نگاه کرد. چو ن در بعضی سطرا اتفاق به جای اینکه توی سطر بیوفته توی ذهن شما افتاده و به بازتاب ازش توی ترانه هست… ((مثال:من هرزه شهرم-بازیگر اجبار))
    در ضمن کلمه “بورس” از دایره واژگانی ترانه خارجه…
    اثر و بغل هم با هم قافیه نیستن…

    موفق باشی

    • خیلی از آدمها هستند که به شما میگویند :

      ” نمیتوانی! ”

      کاری که باید انجام دهید این است که برگردید و بگویید :

      ” حالا تماشا کن … ”

      ———————————————————–
      سلام مسیح جان
      ممنون که نقد کردی و حضور پیدا کردید با اینکه میدونم قدیمی بودنش توجیهی برای ضعیف بودنش نیست ولی با این حالی ترانه ی قدیمی ای
      قافیه هم ممنون دونسته بود و قافیه قربانی مفهوم شده با اینکه اینم توجیه خوبی نیست و اشتباهم رو میپذیرم
      در مورد موندگاری یک اثر هم منو شما نمیتونیم تعیین کنیم یه ترانه موندگا میشه یانه این کار موندگار نمیشه میدونم ولی منوط بر خیلی خیلی ضعیف بودن ترانه نیست چون این سبک ترانه عمومیت نداره و احتمال اینکه اجرا بشه و موندگار تو ذهن مردم هم یک درصد
      با این حال خوشحال شدم حضور پیدا کردی عزیزم
      موفق باشی و سر بلند
      نا امیدی ممنوع

  • سلام علی عزیز
    اول از همه بابت اجرای دوترانه زیبات که گوش دادم خیلی زیبا بود تبریک میگم
    امیدوارم همیشه ازت ترانه بخونم و افتخار خوندن ترانه های یه جون فوق موفق رو داشته باشم..
    ترانه اولت هم که یه دغدغه و نقد اجتماعی بود و خوب بهش پرداخته بودی
    تو قهرمان میشی- توی نگاه من
    اما فقط این تخت -سکوی پرتابه
    قدرت نمایی کن- بر پیکر این زن
    وقتی چشای من- از گریه بی تابه
    موفق باشی

    • اگر بدانید [بسیاری از] مردم هزاران بار بیشتر

      به یک سردرد معمولی خود اهمیت می دهند

      تا به خبر مرگ من و شما ،

      دیگر نگران نخواهید شد که

      درباره شما چه فکری می کنند!
      بگذار هر چه میخواهند در مورد من فکر کنند من با قدرت تو آکادمی ادامه میدم

      ——————————————————
      سلام خواهره عزیزم
      ممنون بابت تبریکت خانوم نجفی گل
      مرسی که مثل همیشه لطف کردی و ترانمو خوندی
      موفق و پیروز باشی
      نا امیدی ممنوع

      • (استیکر یه دختر کوچولو که داره فکر میکنه!)
        منم مطمئنم که به زودی به یه موفقیت بزرگ میرسی….
        موفق باشی

      • مسیولین باید رسیدگی کنن قبلا استیکر بود راحت بودیم الان باید مصور توضیح بدی خخخخ
        انشالله یکی از موفقیت های بزرگمون ترانه مشترگمون که به زودی پخش میشه

      • like

      • مرسی عزیز

  • کارت حرفهای خاصی داشت. و آدم به فکر میرفت.
    فقط بنده خیلی متوجه قصه و هدفش نشدم.
    اگه یه توضیح بدید ممنون میشم علی جان.
    موفق باشی.

    • شکستگی … شکسته بند …

      هر دو هست در جهان ؛

      محالِ زندگیست بودنِ یکی ، بدون دیگری …

      از چه غم خوری عزیز دل !؟

      شعر زیبا گیله مرد

      ———————————————————-

      سلام علی اصغر عزیز
      شرمنده که نتونستم اونجوری که باید و شاید واضح بنویسم همینجوریشم به زور تایید شد
      البته خانوم ربانی لطف کردن تایید کردن

      در مورد قصه ی ترانه صد در صد ضعف در ترانه ی بنده هست که متوجه کلیت کار نشدین ولی دوست نداشتم واضح تو ترانه همه چی مشخص بشه هر چند این یه ترانه ی قدیمیه ولی اگه دقت میکردید متوجه می شدید این ترانه از زبان یک بانویی که فقر و اجبار ازش یک هرزه و فاحشه ساخته
      باید بدونی که – همپای تن پوشم
      قلب پر از کینم – از سینه می افته
      تو فیلم شیطانی بازیگر مرگم
      وفتی سکانس من – نقش زن لخته

      این قسمت ها باید کلیت کار رو بیان کنه

      همبستر خوکم – تو انزوای مرگ
      من هرزه ی شهرم- بازیگر اجبار
      تبعید یک تختو – زندونی دستات
      این فاحشه مرده – دست از سرش بردار

      به هر حال ایراد از منه و دیده ی منت میپذیرم
      موفق و سربلند باشید
      نا امیدی ممنوع

  • سلام آقای یاری ترانتونو خوندم بسیار زیبا بود ولی با این قسمت نتونستم کنار بیام شاید اگه به جای خوکم یه کلمه ی دگه استفاده می کردین بهتر بود البته جسارت بنده رو به بزرگی خودتون ببخشید
    همبستر خوکم – تو انزوای مرگ
    امیدوارم که همیشه شاد باشین و سلامت

    • راستی تبریک بابت ترانه هاتون که اجرا شدن

      • ممنون عزیز بابت تبریک

    • هر شب ما به رختخواب میرویم،‌ ما هیچ اطمینانی نداریم که فردا صبح زنده بر می خزیزیم، با این حال ساعت را برای فردا کوک می کنیم.« این یعنی اُمید»
      ـ کودکی یکساله ای را تصور کنید، زمانی که شما او را به هوا پرتاب می کنید، او می خندد، چرا که او می داند که شما او را خواهید گرفت.«این یعنی اعتماد»
      ـ روزی،‌ تمام روستایی ها تصمیم گرفتند، تا برای بارش باران دعا کنند، در روزی که برای دعا همگی دور هم جمع شدند،تنها یک پسر بچه با خود چتری داشت.«این یعنی ایمان»
      آن‌ها را برایتان خواستارم …

      ———————————————————————-
      سلام نسترن عزیزم
      ممنون که اومدی و خوندی و منت سرم گذاشتی
      در مورد اون واژه خوک :
      شما اگه بخواید یک مرده قد کوتاه و خپل و کچل رو توصیف کنید که با زنی که بی پولی ازش فاحشه ساخته هم خواب شده چه واژه ای رو به کار میبرید ؟ به نظر من که خوک بهترین توصیفی که برای یک مرد قد کوتاه کچل و خپل با شخصیتی منفور میتونیم به کار ببریم ولی باز شرمنده که نتونست دلنشین باشه براتون ولی باور کنید در پیدا کردن واژه ای جایگزین نا توان بودم و هستم اگه دوستان نظری در این مورد دارن من میپذیرم

      موفق و سربلند باشید
      نا امیدی ممنوع

      • سلام مجدد اگه من بودم شاید این مصرع رو به این شکل می نوشتم “همبستر مرگم توو این سکوت سرد” ولی قبول دارم که تو اون لحظه احساستون نسبت به اون مرد واقعا مثل یه خوک بوده ولی باز هم میگم هر کسی نوع نگرش خودشو میگه شاید از نظر شما و دیگران کلمه ی خوک مشکلی نداشته باشه ولی من خودم به شخصه از کلمه خوک خوشم نمیاد اما مثلا از کلمه ی گرگ و روباه و یاکلمات دیگه تو ترانه بدم نمیاد باز هم میگم جسارت بنده رو به بزرگی خودتون ببخشید

      • کرم ابریشم ابتدا بصورت کرم است ،

        و موقعی که به دور خود پیله ای می تند ،

        ظاهراٌ مرده به نظر می رسد …

        اما در واقع چنین نیست …

        بله او در حال تبدیل شدن به پروانه است .

        گاهی اوقات کافی است …

        که به خدا اعتماد کنیم …

        زیرا اوست که می داند …

        چه موقع ما باید به پروانه مبدل شویم … !

        آنتونی رابینز

  • سلام،
    ترانه تونو خوندم ف عالیی
    آقای یاری یه ترانه چقدر باید پایبند وزن و عروض باشه؟
    اگه هم رعایت نشده توی اجرا مشکلی پیش میاد.
    مرسی

    • نکس که میگوید : ” نمی توانی ” و ” نخواهی توانست” ؛

      احتمالا همان کسی است که :

      از اینکه بتوانی انجامش دهی و موفق شوی ؛

      میترسد .

      ——————————————————————–
      سلام کیانوش عزیز
      ممنون که ترانمو خوندید
      در مورد سوالی که پرسیدی در کل یک جواب بیشتر نداره یکی از بزرگترین و محکم ترین ستون های سازه ی ترانه وزن و عروض است که کسی منکرش نیست ترانه ی بدون وزن به نظر هیچ کس زیبا نیست و برای هیچکس دلنشین نیست هرچقدر هم مضمون و محتوای محکمی داشته باشه ولی خب بی وزنی رو وقتی که ترانه اجرا میشه تا حدود زیادی میشه پوشش داد ولی به این صورت مثلا :
      نقطه چین هارو مصرع در نظر بگیریم
      ——————————————-
      ——————————————-

      ==================
      ==================

      **********************
      ***********************
      سه بیت متفاوت با وزنه متفاوت تا حدود زیادی با ملودی قابل پوششه
      ولی وقتی ساختارش عوض شده آهنگسازی براش سخت میشه ولی امکان پذیر هست
      —————————————
      **********************
      ===================
      ************************

      من فقط این قد تجربه داشتم
      موفق و سربلند باشید
      نا امیدی ممنوع

  • سلام به برادر عزیزم
    خیلی تبریک بابت اجرای کارات و امیدوارم همیشه موفق باشی
    کارت اجتماعی بود انگار دیگه نه؟خیلی سنگین بود برا خود من داداااااااااش

    • ممکن است به آرامی راه بروم اما هیچگاه عقب نخواهم رفت؛

      مگر زمانی که خود را آماده پرش طول ببینم .

      ———————————————————
      سلام ژیلای عزیز
      ممنون بابت تبریکت و همچنین شما
      چرا سنگین بود ؟ دیگه شرمنده وزنش زیاده
      من فقط این قد تجربه داشتم
      موفق و سربلند باشید
      نا امیدی ممنوع

  • سلام آقای یاری
    بالین معنی بستر رو نمیده…معنی بالین بالش یا زیرسریه.

    باید بدونی که – همپای تن پوشم
    قلب پر از کینم – از سینه می افته
    تو فیلم شیطانی بازیگر مرگم
    وفتی سکانس من – نقش زن لخته – تصویر مصرع اول رو متوجه نمیشم!! همراه لباس فاحشه ی ترانه ی شما، قلبش که پر از کینه هم هست از سینش میوفته و این رو گرگ داستان باید بدونه!!خوب بدونه که چی بشه…دونستنش نه برای شخصیت ترانه و نه برای منه مخاطب فرقی نمیکنه.

    تو قهرمان میشی- توی نگاه من – قهرمان، ۱۸۰ درجه با شخصیتی که تا قبل از این مصرع پرداختین تفاوت داره.
    اما فقط این تخت -سکوی پرتابه – سکوی پرتاب در راستای سیر داستانی که دارین روایت میکنید نیست. سکوی پرتاب چی؟ سکوی پرتاب قهرمان؟ شدیدا نیاز به بازنگری داره.

    این فاحشه مرده – کلمه آخر نیاز به اعراب داره. هرچند میشه حدس زد ولی کاملا نمیشه گفت کلمه شما مَرده یا مُرده و براش تفاوتی قائل شد.
    نکته مهمی که میخوام عنوان بکنم اینه که شما دلیل اجبار فاحشگی این زن رو در طول ترانه بیان نکردین…برای چی تن به اجبار میده؟برای چی با گرگ و خوک هم بستری میکنه؟به همین دلیل هم کار شما بدون نتیجه موند. فقط یک زندگی تاریک رو رسم کردین.
    اگر جسارتی شد من رو ببخشید.

    • از شیخ ِ بهایی پرسیدند : خیلے سخت می گذرد ، چـه باید کرد ؟

      شیخ گفت: خودت که می گویی ، سخت مےگذرد ، سخت کــه نمی ماند!

      پس خـــدا را شکــر کــه می گذرد و نمی ماند …

      —————————————————————-
      سلام جنا زال نژاد
      ممنون که با دقت ترانه رو خوندید و منت به سره این حقیر گذاشتین و نقد فرمودین
      در مورد نقد اولتون منم منظورم بستر نبود بالین بود یه توضیحاتی هست که به خاط اینکه منشوری هست نمیتونم توضیح بدم ولی خطر میکنم و سر بسته توضیح میدم که امیدوارم به دیده ی جسارت از من نبینید و دوست ندارم خودم رو توجیه کنم فقط مختصر توضیح میدم که کمی از بار نقد های درستتون کم کنم
      بالین من هر شب مهمون یک گرگه
      منظور اینکه وقتی سر به بالش میزارم یک گرگ مهمون و شریک این بالش هست که منو در آغوش بگیره و شروع کنه برای اجرا کردن افکار شیطانی در سرش
      نقد دوم
      زن ها موجودات احساساتی هستن و کسی منکرش نیست و همه میدونم احساست یک موجود از قلب میاد نه عقل در اینجاهم فاحشه ی قصه بیان میکنه
      وقتی تن پوش یا لباس ……… از تن من خارج میشه و به زمین می افته تمام احساسات زنونگی من هم همراه لباس از من خارج میشه و منو تبدیل به یه موجود کثیف و بی احساس میکنه ….
      شاید گفتنش اشتباه باشه ولی مرد ها وقتی چیزی جسمی یا هرچیزه دیگری رو تسخیر میکنن و بدست میارن حس میکنن قهرمان شدن وقتی گرگ داستان جسم زن رو بدست میاره حس میکنه قهرمانه و فاحشه این رو تایید میکنه
      تو قهرمان میشی- توی نگاه من
      اما فقط این تخت -سکوی پرتابه
      قدرت نمایی کن- بر پیکر این زن
      وقتی چشای من- از گریه بی تابه
      در کل با نظرتون موافقم اینجا اشتباست

      اعراب گذاری اونجا به نظرم ایراد گذاری الکلی رو ترانه ی پر از ایرادمه حدس که نه هرکی بخونه متوجه میشه فاحشه نمیتونه بر باشه و مرده است
      نکته آخر هم که ترانه اگه کمی واضح تر بود منتشر نمیشد و من دستم بسته بود نمیتونستم همه چیز رو توضیح بدمروشن ولی :
      بالین من هر شب – مهمون یک گرگه
      آغوش من سرد و – اون مهربون میشه
      آغوش به آغوش – من منزوی میشم
      تو بورس ننگ آلود – سهمم جنون میشه

      بورس ننگ آلود اشاره ی مستقیم به تن فروشی داره پس نتیجه میگیریم هر کی تن فروشی میکنه حتما نیاز مادی داره از سر فقر تن فروشی میکنه من فقط میتونستم سربسته اینو توضیح بدم که با ابهام باشه و ترانه منتشر شه ولی شما تمام دقتتون رو به کار گرفتید برای ایراد گرفتن و این برام خوشحال کنندس که سطحی نخوندید و به ترانم ارزش دادید که نقد کردید ولی اگه کمی رو مفهوم ها دقت میکردید بار نقدتون کمتر میشد

      مرسی دوست عزیز
      موفق و سربلند باشید
      نا امیدی ممنوع

      • مجددا سلام
        حکایت پر معنایی بود

        این چیزی که شما فرمودین در این عبارت بیشتر متجلی میشه ” هر شب یک گرگ مهمون بالین من میشه ”

        قلب پر از کینم – از سینه می افته – در ترانه گفته شد “کینه” و در توضیحی که دادین حرف از احساس زدین..ببینید آقای یاری ترانه خودش باید منظور رو به وضوح برسونه ولی در این قسمت نمیرسونه و توضیحات شماهم خودش گواه بر این پرداخت ضعیفه. اگر شما میخواستین احساسات یک زن رو برسونید باید یه چیزی شبیه به این میگفتین:
        تموم احساسم از سینه میفته

        از نگاه خودش شاید اره ولی از نگاه زن قصه نمیتونه قهرمان باشه…تصویر گرگ در کنار تصویر قهرمان یک تصویر بعید و دوره.

        نه ترانه شما پر از ایراده و نه من بی دلیل به چیزی اشاره میکنم…شما باید برای نگارش یک کلمه که بدون اعراب عین هم هستن تفاوت قائل بشید. برداشت یک تصویر اشتباه کل ذهنیت مخاطب عام رو درباره ترانه تغییر میده.

        در کل ممنون که با حوصله جوابم رو دادین…براتون آرزوی بهترین هارو دارم (گل)

      • من که عرض کردم با اون قسمت فرمایشتون کاملا موافقم و مکیدونم پرداخت این ترانه ی قدیمی هم ضعیفه
        جسارت بنده رو هم ببخشید ولی به نظرتون اگه این ترانه منظور رو مستقیم میرسوند منتشر میشد ؟ باور کنید در فشار بودم و همینجوری هم با خاهش اون هم با یکسال تاخیر منتشر شد
        موفق باشید نا امیدی ممنوع

      • این هم حرفیه
        راستی اینجا چه ترانه هایی سانسور میشن؟
        سیاسی ها تا چه حد تایید میشن؟ اصلا تایید میشن؟

      • نمیدونم راستش میتونید از بانو ربانی سوال بفرمایید

      • به چه جهت از ایشون؟ چون عضو قدیمی سایت هستن میفرمایید؟

      • خانوم ربانی مدیر سایت و زحمت کش سایت هستن
        از همینجا بهشون خسته نباشید میگم

      • چه جالب…نمیدونستم
        یک نفر مدیریت رو بر عهده داره یا چند مدیرست این اکادمی؟

      • بیدار شدن برای دیدن روزی دیگر یک نعمت است .

        آن را دست کم نگیرید .

        قدرش را بدانید و خوشحال باشید از اینکه زنده اید …
        بعله دوست عزیز آکادمی توسط دو مدیر اداره میشه ولی اینجوری که من به گوشم رسیده مثل اینکه از این به بعد کل آکادمی توسط بانو ربانی اداره خواهد شد

  • سلام داداش گلم
    اول یه تبریک ویژه بابت اجراهات…
    نمی دونم عیب از فرستنده ی شماست یا از گیرنده ی بنده که نمی تونم با کارت ارتباط برقرار کنم…هان…آخه یه جوری می نوشتی که منِ بیسوادم متوجه بشم آخه…امان از بیسوادی…امان…
    دوست دارم زیاد…

    • در دنیا سه دسته افراد وجود دارند:
      نوع اول آن هایی هستند که موجبات اتفاقات را فراهم می آورند.
      نوع دوم آن هایی هستند که صرفا” نظاره گر اتفاقات هستند.
      و دسته ی سوم آن هایی هستند که می پرسند : «چه شده است؟»

      … امالندرز …

      ———————————————————-
      سلام آقا امین گل
      ممنون بابت تبریک ها از این به بعد انشاالله هفته ای یکبار باید بهم تبریک بگی خخخ
      عیب از شماست داداش اگه گارانتیت تموم نشده برو یه سرویس ببین چجوریاس این روزا با هیچ ترانه ای ارتباط برقرار نمیکنی
      فداتشم داداش شرمنده مورد قبولتون واقع نشد
      عزیزمی
      موفق باشی و نا امیدی ممنوع

  • سلام برادرم ترانه ت خیلی عالی بود و متفاوت اینجور کارای متفاوتو خیلی دوست د ارم
    موفق باشی همیشه
    ببخش که دیرم سر زدم به کارت

    • زندگی زیباست …

      و هر روزش آغازی دوباره

      برای استفاده از فرصت ها و جبران گذشته..

      زندگی زیباست …

      به سادگی و لطافت شبنمی نشسته بر برگی سبز …

      و با اندکی زبری به زبری حاشیه های برگ رُز ….

      —————————————-
      سلام مهشاد عزیز
      خوش اومدی به کلبه ی من دیر آمدن مهم نیست مهم اینه اومدی
      مرسی عزیز
      موفق باشی نا امیدی ممنوع

  • سلام.
    اولین بار که این ترانه رو خوندم زیاد متوجه موضوع نشدم بعد که دوباره خوندم دیدم خیلی زیباست…یه ترانه که از زبان یه زن بدکاره داره حرف میزنه.
    بند دو و سه رو خیلی دوست تر داشتم:)
    یکی دو تا پیشنهاد دارم
    من مردم و قبرم
    یک مرد شیطانیست

    شیطانیست…اینجا زبان ترانه از زبان محاوره به زبان رسمی تغییر کرده و اگه آغوش یه مرد رو به قبر تشبیه کنیم به نظرم معقولتره تا اینکه خود اون مرد رو.
    و اینکه اگه به جای عبارات و ترکیبهای غیر تصویری از تصویرسازیهای زیبا استفاده کنیم باعث میشه که مخاطب احساس کنه داره یه موزیک ویدیو میبینه..
    مثلا “توو انزوای مرگ”
    من یه مثال بزنم:
    اگه بنویسید
    همبستر خوکم نوو انزوای مرگ
    مخاطب زیاد ارتباط نمیگیره چون انزوای مرگ فاقد تصویره.اما اگه مثلا نقش و نگار روو تختی رو توصیف کنید که شبیه یه جنگله ، بعد بیایین و بنویسید
    همبستر خوکم توو جنگل این تخت
    اینجا یه ترانه ی سه بعدی خلق کردین و مخاطب رو از زمینه ی واقعیت جدا کردین و توو این فضای تصویری خارق العاده قرار دادین و خب خیلی هم موفقتر میشین.
    این ترانه رو من بیش از همه ی ترانه هاتون دوست داشتم و بخصوص برای بند ۲و ۳ بهتون تبریک میگم.
    نا امیدی ممنوع:)

    • هر شـب به رختـخواب میرویم
      ما هیچ اطمینانی نداریم که فردا صبح زنده برمیـخیزیم
      با این حال ساعت را برای فردا کـوک میـکنیم
      این یعنی “امید”

      ———————————————

      سلام نسیم عزیز
      ممنون از حضور همیشگیت نقد ها و پیشنهاد های زیبات به اضافه ی امید مضاعفی که بهم میدی
      ممنون که هستی
      موفق باشی نا امیدی ممنوع

  • سلام علی جان ترانه ی زیبایی بود ….
    من که دوسش داشتم خیلی ام باهاش حال کردم …
    موضوعش برای من نو و تازه بود………
    آهنگم داره دانلود می شه علی جان …..
    شرمنده دیر سر زدم مشغله فکری و کاریم این روزا زیاده ….
    امید وارم درکم کنی …..
    ((بهار می آید))((این را می دانم))((او دروغ نمی گوید))

    • آخرین پرنده را هم رها کردم

      اما هنوز غمگینم

      چیزی

      در این قفس ِ خالی هست

      که آزاد نمی شود

      گروس عبدالملکیان

      —————————————————–
      سلام محمد رضای عزیز
      دیرو زود نداره عزیزم ممنون که اومدی و سر زدی
      موفق باشی نا امیدی ممنوع

  • سلام علی جان…
    چند روزی نبودمب
    ولی از شنیدن کارات خوشحال شدم و لذت بردم
    انشالا همیشه موفق باشی و در اوج دوست من.
    یاعلی.ع.

    • اگر روحمان اندوهگین باشد می میریم

      پس،

      اگر می خواهی اندکی از جاودانگیت را حفظ کنی، به صدای رویاهایت گوش بسپار

      ژیلبرت سینوهه

      —————————————————————
      به صدای رویاهات گوش بسپار من گوش میکنم تا ماندنی شوم

      سلام قایم جان به صدای رویاهام گوش کردم و برگشتم
      دوست دارم داداش ممنون که اومدی عزیز

      • موفق باشی نا امیدی ممنوع

  • سلام و عرض ادب جناب یاری گرامی
    ترانه ی جالبی بود. موضوعش خوب بود اما اگر یه مقدار بیشتر روی پرداختش کار می کیردی زیباتر و رساتر میشد یه جاهایی واقعا گیج میشدم تو خوندنش.
    دوستان هم که نظراتشون رو گفتند و جواب های شما رو هم خوندم.
    موفق باشید.

    • هوا چقدر خوب و دو نفره ست …

      من هستم و خدا …

      و در جاده ی زندگی ، صورتم مهمان نسیمی که معطر شده از امید …

      به خودم میگم : هیچ چیز ارزش این رو نداره که دستم رو از دستان مهربون خدا بکشم بیرون و بگذارم تو دست غیر خدا …

      راستی اونکه دستان مهربان خدا رو به غیر او فروخت غیر از افسوس چه چیزی رو بدست آورد ؟

      ————————————————————-
      سلام خانوم عبدلی
      ممنون که حضور پیدا کردید
      من تمام تلاشمو کردم تا رسا نباشه ولی خب اکثرا جاها معنا مفهموم تو ترانه نهفتس
      ممنون
      موفق باشید نا امیدی ممنوع

  • سلام
    علی جان
    عالی بود
    سعی میکنم اهنگ گوش بدم

    • مطمـئن باش که خداوند تو را عاشقانه دوست دارد ؛

      چون در هر بهار برایت گل می فرستد و هرروز صبح آفتاب را به تو هدیه می کند.

      به یاد داشته باش که پروردگار عالم با این که می تواند در هر جائی از دنیا باشد ، قلــب تو را انتخاب کرده و تنها اوست که هر وقت بخواهی چیزی بگوئی گوش می کند …

      ———————————————
      سلام داداش گلم
      خوشحالم دوست داشتی
      موفق باشی نا امیدی ممنوع

  • درود زیبا بود . موفق باشی

    • زندگی میکنم … حتی اگر بهترین هایم را از دست بدهم!!! چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر را برایم میسازد بگذار هر چه از دست میرود برود؛ من آن را میخواهم که به التماس آلوده نباشد، حتی زندگی را .

      – ارنستو چگوارا

      —————————–
      سلام ممنون از حضورتون
      موفق باشید نا امیدی ممنوع

  • تبریک میگم داداشی

    • آنجا که ” زن ” بودن

      ” گناه ” یست

      که باید پوشانده شود

      ببین باد

      چه عاشقانه

      ” جهنمی ” می شود …!

      ——————————————–
      سلام ممنون عزیزم
      موفق باشید و نا امیدی ممنوع

  • سلام … ترانه ایی شبیه این فیلم های ترسناک … زیبا بود … (:

    • من آدمم …

      بهشت

      به دردم نمی خورد …!

      فقط بگذار زندگی کنم
      —————————————
      سلام حمزه جان
      ممنون از حضورت خوشحالم کردی
      موفق باشی و نا امیدی ممنوع

  • سلام.یک کم تو ریتم مشکل داشت ولی به دل نشست موفق باشی

    • باور نـمی کنـم …
      خـالـق نظـم دانـه هـای انـار ،
      زنـدگـی مـرا …
      بـی نظـم چیـده باشـد !

      ——————————-
      سلام دوست عزیز
      ممنون از حظورتون ریتم به نظرم روونه خواهش میکنم باز بررسی بفرمایید
      موفق باشید و نا امیدی ممنوع

  • روایت خوبی بود. بعضی تعابیر هم جالب بود در تصویر سازیها . اما خیلی سخت بود حتی برای روخوانی
    بعضی از دوستان از ساده نویسی من ایراد میگیرن ولی من از خوندن کارهای سخت لذت نمیبرم :)
    موفق باشی دوست خوبم

    • وقتی که زندگی برات خیلی سخت شد،

      یادت باشه که دریای آروم،

      ناخدای قهرمان نمی‌سازه.

      —————————————————
      سلام خانوم عباس زاده
      هر کسی سبکی داره و علایقی
      ساده نویسی خوبه به شرطی که کارت اجرا شه و سادگی ترانه دلنشین باشه
      ولی وقتی قراره ترانه رو کاغذ خونده شه به نظرم بهتره سنگین باشه مخصوصا اینجا که ساده بنویسی همه علیه نوشته هات جبهه میگیرن برای همین من ترانه هایی که آکادمی منتشر میکنم رو سنگین مینویسم و اکثرا ترنه هام که اجرا میشن رو ساده
      ببخشید که نتونست براتون لذت بخش باشه
      موفق باشید و نا امیدی ممنوع

  • سلام علی جان.عالی بود.ببین دقیقا سلیقم همچین چیزی میطلبید.خیلی خوب پرداخت شده بود.موفق باشین

    • میلیون ها درخت در جهان به طور اتفاقی توسط موش ها و

      سنجاب هایی کاشته شدندکه دانه هایی را مدفون کردند و

      سپس جای مخفی آن را فراموش کردند.

      خوبی کن و فراموش کن…

      روزی رشد خواهد کرد.

      —————————————-
      سلام محمد عزیز
      خوشحالم دوست داشتی این باعث افتخاره
      ممنون از حضورت
      موفق باشی و نا امیدی ممنوع

  • سلام آقای یاری
    اول تبریک میگم بابت موفقیتهای بیشمار وکارهای اجرا شدتون
    دوم اینکه هنوز به حدی نرسیدم که بخام ترانه ایی رو نقدش کنم ولی یه سوالی هست اینکه میپرسم برای اطلاعات خودمه بیت اخر درمورد قافیه هاشه ؟؟

    • آدما دو جور زندگی میکنن :

      یا غرور شونو زیر پاشون میذارن و

      با انسانها زندگی میکنن،

      یا انسانهارو زیر پاشون میذارن و

      با غرورشون زندگی میکنن

      ———————————
      سلام نازنین خانوم
      ممنون از تبریک امیدوارم شما هم همیشه به بزرگترین موفقیت ها برسی
      اتفاقا به جایی رسیدید که بتونید نقد کنیو و بابت اون قافیه از اون لحظه هایی بود که باید قافیه قربانی میشد تا به محتوا برسم ولی باز توجیه نمیکنم و قافیه ام اشتباه
      ممنون
      موفق باشید و نا امیدی ممنوع

      • سلام دوست عزیز
        تصویر سازی خوبی داره. به نظرم باید بیش از یک بار خوند تا ارتباط برقرار بشه. نمی دونم این حسن هست یا عیب ولی من دوست داشتم.
        موفق باشید

      • واقعیت نوشت ♣

        سالهـاست که کفه ترازویـم
        تــعادل نـدارد !
        دسـت خالـی…!
        دل پـُـر…

        ————————————————————-
        سلام دوست گلم
        صد در صد عیب هست ترانه باید برای مخاطب واضح باشه و قابل درک ولی من عیب رو انتخاب کردم چون مضمون ترانه نیاز به این عیب داشت تا تایید بشه
        ممنون عزیز موفق باشید
        نا امیدی ممنوع

  • سلام علی جان
    کار خوبی ازت خوندم و در اولین فرصت آهنگارو هم گوش میدم
    موفق باشی

    • کتاب خواندیم، خندیدند!
      نوشتیم، خندیدند!
      تنها شدیم، خندیدند!
      عاشق شدیم، خندیدند!
      جنگیدیم، خندیدند!
      سکوت کردیم، خندیدند!
      خندیدیم، عصبانی شدند

      ———————————————-
      سلام یاسر قاسمی عزیز
      ممنون بابت حضورت افتخار دادی
      موفق باشی و نا امیدی ممنوع

  • سلام دوست گرامی
    بند آخر ترانه! واژه ی اثر را درست نمایید.
    به نظرم زبان روایت متن منقطع بود و نتوانست انسجام تصویر و ارتباط عمودی متن را حفظ کند.

    • ﯾﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﯾﮑﯽ ﻭﺍﺳﻪ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﯾﻪ ” ﮐﻠﻢ ” ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻪ .
      ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺮﮔﺶ ﺭﻭ ﻣﯿﮑﻨﻪ، ﻣﯿﺒﯿﻨﻪ ﺯﯾﺮﺵ ﯾﻪ ﺑﺮﮒ ﺩﯾﮕﻪ
      ﻫﺴﺖ
      ﻭ ﺯﯾﺮ ﺍﻭﻥ ﺑﺮﮒ ﯾﻪ ﺑﺮﮒ ﺩﯾﮕﻪ ﻭ … ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯿﮕﻪ :
      ” ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﻣﻬﻤﯿﻪ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺠﻮﺭﯼ ﮐﺎﺩﻭ ﭘﯿﭽﺶ ﮐﺮﺩﻥ؟ ”
      ﺗﺎ ﺗﻬﺶ ﻣﯿﺮﻩ ﻭ ﺑﺮﮔﻬﺎ ﺗﻤﻮﻡ ﻣﯿﺸﻪ ﻭ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﯿﺸﻪ
      ﮐﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺗﻮﯼ ﺍﻭﻥ ﺑﺮﮔﻬﺎ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻧﺸﺪﻩ
      ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻠﻢ ﻫﺴﺘﺶ
      ﻣﺎ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﻭ ﺗﻨﺪ ﺗﻨﺪ ﻭﺭﻕ ﻣﻲ ﺯﻧﻴﻢ
      ﻭ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﻭﻧﻮﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺷﺪﻩ
      ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺁﻥ ﭽﯿﺰﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ
      ﺩﺭﮐﺶ ﮐﻨﯿﻢ …
      ﻭ ﭼـﻘـــﺪﺭ ﺩﯾـــﺮ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯿـــﻢ ﮐﻪ
      ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻏﺼﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧــﻮﺭﺩﯾﻢ
      ﻧﻪ ﺧﻮﺭﺩﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﻧﻪ ﭘﻮﺷﯿﺪﻧﯽ،ﻓﻘﻂ ﺩﻭﺭ ﺭﯾﺨﺘﻨﯽ
      ﺑﻮﺩ !
      ﺯﻧــﺪﮔـﯽ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﻭﺯﻫــﺎﯾﯿﺴﺖ ﮐﻪ
      ﻣﻨﺘــﻈـﺮ ﮔــﺬﺷﺘﻨـﺶ ﻫﺴﺘﯿـــﻢ …

  • سلام آقای یاری
    اینطور که متوجه شدم ترانه گلایه هایی رو بیان میکنه از زبان یک زن روسپی، موضوع جالب و اجتماعی هست ولی این موضوعات رو میشه با ابتذال کمتر کار کرد تا مخاطبان بیشتری داشته باشه، مثلا بکار بردن وازه های زن لخت به این وضوح باعث میشه کار مبتذل بشه، در مورد وزن عروضی کار هم که واقعا رعایتش یکی از مشکل ترین قسمت های ترانه سرایی هست و خودم هم بشدت مشکل دارم توش باید بگم که خوب رعایت نشده
    ممنون از شما همراه همیشگی

    • ب جوشی که سیب زمینی را نرم می‌کند،
      همان آب جوشی است که تخم مرغ را سفت می کند.
      مهم نیست چه شرایطی پیرامون ماست،
      مهم این است درون خود چه داریم…!!!
      باید بدانیم تنها فرمول خوشحالی این است:
      “قدر داشته‌ها را بدانیم و از آنها لذت ببریم”،
      خوشبختی یعنی “رضایت”
      مهم نیست چه داشته باشیم یا چقدر،
      مهم این است که از همانی که داریم راضی باشیم …
      آنوقت …
      ”خوشبختیم”

  • داداش کارت درسته خیلییی
    زیبا بود

    • او تـــــابــلـویـــی بـــــر ویـــــرانه هـــــای خـانــه اش آویـــــخــت

      کـــــه روی تـابــلـــــو نــوشـــــتــه شـــــده بـــــود :

      مـــــغــازه ام ســـــوخـــــت

      ایــــــمانــــم کــه نــسوخــت !!!!

      فــردا دوبــاره شــروع خــواهــم کــرد

  • باسلام و.خسته نباشید کار قشنگی بود به امید روز های پر از موفقیت شما
    من یه سوال داشتم میخواستم بدونم وقتی شخصی ترانه میگه خوب بالاخره شعر که نمیگه که هم قافیه باشن حتما چون خودمون ترانه که گوشمیدیم خیلی هاشون هم قافیه و هم ردیف نیستن و با اهنگ سازی قشنگ میشن. هم چنین با تحریر های یک خواننده.پس چرا تو این دیدگاه هایی که میخونم از قافیه و…… ایراد گرفتن ؟؟؟؟؟
    سوال دیگه ای هم دارم میخواستم بدونم چه طور میشه که ترانه هامون رو به خواننده ها معرفی کنیم؟؟ ببخشید کاین همه سوال پرسیم چون احساس میکنم تو این اکادمی دانش شما بیشتر و جامع تر باشه. ممنون

    • با عرض سلام خدمت خانوم سهیلا نوری
      لطف دارید نسبت به من … جواب تمام سوالاتون رو به اندازه ی دانسته های خودم میدم ولی تو این آکادمی از من بهتر خیلی هست که من نزدشون شاگردی میکنم
      بابت وزن و قافیه :
      همونطور که میدونید ترانه به شعری گفته میشه که قابلیت اجرا همراه با ساز رو داشته باشه( در یونان باستان با سازی به نام لیرا اجرا میشده و و واژه ی ترانه (تر )(لیریک) به معنی تازه بر خواسته از یونان باستان هست جدا از پیشنه ی ترانه
      ادبیات ایران خیلی غنی تر از ادبیات باقی کشورهاست ما در ادبیات وزن داریم و ادبیات ایران فقط با ادبیات عرب قابل مقایسه است
      بنا به گفته ی سید مهدی موسوی :
      در این که ترانه روی ملودی گفته میشه و چیزی به اسم ایراد وزنی جای چندانی در بررسی اون نداره و قافیه در ترانه اجبار نیست شکی نیست و بزرگانی مثل شهریار قنبری گاهی اوقات اونو نادیده گرفتند اما نمیشه از این موضوع به راحتی گذشت
      به شخصه خودم تا جایی که وزن و قافیه دستو پامو برای گفتن حرف از پیش تعیین شدم نبنده پایبندش هستم اونم شدید و به نظرم استفاده ی درست از قافیه ها و وزن یکدست و روون هنگامی که کار مکتوب میشه یا قراره مخاطب تایپ شده بخونه خیلی زیبایی بصری کار رو بیشتر میکنه و همه میتونن باهاش ارتباط بگیرن
      و اما ترانه ی بی وزن و تا حدودی خالی از قافیه های درست هم میتونه تو اجرا موفق بشه و شده و باز هم بشخصه وقتی ترانهی اجرایی مینویسم زیاد پایبند وزن قافیه نیستم ولی سعی میکنم گاهی وقتا رعایتش کنم گاهی هم به خاطر نو آوری زیر پا میزارمشون بازم البته تا حدودی ….
      اما چیزی که مشخصه اینه که ترانه بدون وزن و قافیه حتما باید به آهنگسازی قوی تکیه کنه تا زیبایی های خودشو نشون بده یه ترانه ی این مدلی وقتی اجرا میشه با یه آهنگسازی خوب به نظر همه زیباس و همه دوست دارن ولی وقتی تو آکادمی به صورت تایپ شده هست و مخاطبین به وسیله ی چشم هاشون ترانه رو میخونن بدون فایل صوتی و آهنگسازی خب به چشم همه زیبا نیست چون بعضی ها درگیر تغییر وزن میشن بعضی ها دنبال قافیه ان و خلاصه سرگرم ان و چیزی که هست اینه کمتر کسی اینجا آهنگسازه تا بشینه ملودی برای ترانه ی شما پیدا کنه و بسازه و بخونه تا ترانه رو درک کنه ….
      یه مثال : مثل اینه یه تقسیم بندی بین بیست نفر انجام بدن به ده نفر غذای آماده بدن ( فلافل) به ده نفر نخود و سیب زمینی و …..و بدن همه ی اونایی که فلافل آماده رو میخورن لذت میبرن ولی اونایی که دستشون تو پوست گردو مونده و هیچ لذتی از سیب زمینی خام و نخود خام تو دستشون نخواهند برد چون بلد نیستن فلافل درست کنن ….
      در مورد معرفی آثار خودتون :
      اگه تهران و نزدیک تهران هستید جلسات خانه ی ترانه رو برید و دنبال کنید بنا به چیزی که دارم میبینم هرکی که تو خانه ترانه فعالیت داره به نوعی پیشرفت داشته چه تو اجرا ….
      اکثر ترانه سراهای معروف یه دستی تو رادیو تلوزیون داشتن که تونستن با برند ها کار کنن وگرنه هیچکس کشف نشده همه با پارتی برند و مارک شدن البته این عزیزانی که نام میبرم اسطوره ان
      اردلان سرافراز ( رادیو ایرن )
      یغما گلرویی (نشریه آرمان)
      و …………………………..
      شما هم میتونی یه بنر تبلیغاتی تو سایت های بزرگ موسیقی بزنی و جذب مشتری کنی . ترانه هاتو به استدیو های صدابرداری معرفی کنی یا یه صفحه ی هنری در انواع اقسام شبکه های اجتماعی داشته باشی و خلاصه هزار راهکار ولی چیزی که مهمه ترانه هات باید خاص و خوب باشن مطمین باش تلاش هیچکس بی پاسخ نیست هر کسی که کارش خوب باشه ی روزی کشف میشه چه با پارتی چه با شانس چه با بند بازی موزیک ولی چیزی که مهمه اینه اگه هزاری هم پارتی داشته باشی ترانت قابل قبول و اجرایی نباشه راه به جایی نخواهی برد
      پر حرفی کردم ببخشید
      موفق و سر بلند ببینمت بانو

      • وای خیلی ممنون که انقدر کامل پاسخ دادید اصلا فکرشم نمیکردم ممنون از زحمت تون

      • خواهش میکنم وظیفه بود خواهر امیدوارم موفق باشید
        و نا امیدی ممنوع