پاپتیِ کوچولو

تا غروب اگه گلارو، همشونو بفروشی هم
گره ای وا نمیشه
موقع روضه، از تو مسجد، هرچی کفشم که بدزدم
پات دیگه پا نمیشه

واسه من مشهده پاهات، آسمون یه عمره که رو
جُف پاهات، حرم زده
خدا توی این خیابون، خدا توی آسمونا
با پاهات قدم زده

حالِ تو مثلِ منه
غصه ی مُفَصًلی
پاپتیِ کوچولو
خوشگلِِ چشم عسلی

حافظ هر روز، توی گوشم، فالِ خوشبختی میخونه
من باهات همسفرم
لذت قدم زدن رو به خیابونا چشوندی
کولیِ در به درم

کفِ پات، زخمِ خیابون، تو چشات، دریا تو دریاست
اینجوری گریه نکن
دلِ من میسوزه واسه دختری که تک و تنهاست
اینجوری گریه نکن

حالِ تو مثلِ منه
غصه ی مُفَصًلی
پاپتیِ کوچولو
خوشگلِِ چشم عسلی

۶۳۹
۲۹

  • تا به حال پای هیچ کاری اینجوری بغض نکرده بودم.
    از همه کاراتون بیشتر دوسش داشتم
    پاپتیِ کوچولو
    خوشگلِِ چشم عسلی :-)
    یه غم عجیب غریبی توشه!واقعا عالیه!خیلی عالی
    تا غروب اگه گلارو، همشونو بفروشی هم
    گره ای وا نمیشه
    موقع روضه، از تو مسجد، هرچی کفشم که بدزدم
    پات دیگه پا نمیشه

    کفِ پات، زخمِ خیابون، تو چشات، دریا تو دریاست
    اینجوری گریه نکن
    دلِ من میسوزه واسه دختری که تک و تنهاست
    اینجوری گریه نکن :-)

    • سلام
      تو همیشه به من و کارام لطف داشتی و داری
      خوشحالم از این که گریه تو درآوردم!(یعنی کارم تونست احساساتتو بر انگیخته کنه)
      ممنون که هستی و امیدوارم همیشه باشی @};-

  • زبانش سست بود
    قافیه ها هم خیلی دستمالی شده بودن
    چیز خاصی نداشت این ترانه

  • درود یاسر جان ترانه پر احساسی بود من خیلی تخصص نقد ندارم فقط از کولی خوشم نیومد احساس کردم توو کار ارتباط برقرار نمیکنه کولی اون پاکی و معصومیتی که مد نظرت بوده رو نشون نمیده البته نظر شخصیه منه لایک

    • سلام نیماجان
      خیلی ممنونم ازت که کارو خوندی و نظرتو گفتی
      کولی بیشتر بخاطر بعد معنایی بی سرزمین بودنش استفاده کردم
      خیلی ازت ممنونم داداش @};-

  • سلام اقاى قاسمى
    با توجه به موضوعتون میتونستید تصویر سازی هاى بیشترى رو بهش بپردازید اما خیلى کوتاه و ساده نوشتید و موضوعو تموم کردید
    من از شما توقعم بالاتره @};-
    البته ترانتون خوب و پر احساس و ساده بود @};-

    • سلام مهشاد عزیز
      خیلی ممنونم که دوباره کارامو میخونی
      به نظرم تمام بندها تخیل توشون جاریه و ۳تا از بندها هم در حد کافی ایماژ دارن و ترجیع بند هم پاگردیه برای تامل
      در مورد ساده نوشتن هم باید بگم بشخصیتی که باهاش سروکار دارم یه پاپتی کوچولوئه پس نمیتونم کلمات سخت و درشت استفاده کنم و برای اون نوشتم و به نظرم یکی از کارامه که فرم در خدمت محتوا قرار داره و حتی آهنگ شعر اون حس مد نظر و رسالتی که ترانه داشته رو منتقل میکنه
      ممنونم ازت مهشاد عزیز @};-

  • سلام آقای قاسمی ترانتونو خوندم احساسی که توش بود زیبا بود ولی نتونستم با یه ریتم خاصی بخونم البته احتمالا مشکل در خوانش منه لایک۵ تقدیمتون @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-

    • سلام خانم وحیدی ممنونم از اینکه کارمو خوندین
      بندهای فرد هر پاره هم وزن هستن دقیقا مثل بندهای زوج هر پاره
      بازم مرسی که کارو خوندین و مظرتونو گفتین @};-

  • سلام آقای قاسمی به موضوع خوبی اشاره کرده بودین :-)
    ولی راستش من کارای عاشقانتون رو بیشتر از این مدلیاتون دوس دارم!
    به هرحال زیبابود و موفق باشین @};-

  • سلام یاسر جان

    نمی دونم چندبار خوندمش ولی شاید یه ربعه همین جور از اول ترانت می رم آخر باز میام اول خیلی خیلی خوب بود احسنت به این همه عمق همه بیتا خودشون دریایی بودن…

    ترانتو می نویسم تا روزش برسه و دوباره از خوندنش به وجد بیام….

    @};- @};- موفق باشی داداش @};- @};-

  • =D> @};- =D> @};-
    پسند+

  • سلام یاسر جان ….راستشو بخوای منم مثه حامد خیلی این ترانتو خوندم..خیلی خواستم از بعضی جاهاش ایراد بگیرم اما هر بار که خوندم خودم جواب سوالامو گرفتم …..از سادگیش فوق العاده لذت بردم …به نظرم ساده نویسی تو این کارت خیلی خوب تونسته با منه مخاطب ارتباط برقرار کنه …مثال خوبی نیست که می زنم اما همیشه اصلاح موی سر به صورت ساده از فشن سخت تره ….( ;)) ببین چی گفتم به خدا …) …. موفق که هستی ،امیدوارم کمکمون کنی ما هم موفق شیم دوست خوبم …. @};-

    • سلام علیرضا جان
      ممنونم که کارو خوندی و خوشحالم کار طوری بوده که باهاش ارتباط برقرار کردی
      این کار باید ساده نوشته میشد چون اسم کار هم پاپتی کوچولو هست
      ازت ممنونم @};-

  • سلام یاسر جان.امیدوارم خوب باشی.خیلی وقت از اولین باری که همو دیدیم میگذره.امیدوارم زندگیت رو براه باشه و شاد باشی.کارت رو خوندم.چون این کار روی ملودیه من در موردش نظر خاصی نمیدم فقط یکی دو قسمت بود که بهش اشاره میکنم. یه تناقض تو کلیت کار هست اونم رنگ چشمای اون دختر هست.دریا تو دریا برای من چشمهای آبیرو تصویر میکنه که پر از اشکه.اما ترجیع بند از چشم عسلی حرف زده میشه.با دزدیدن کفش خیلی اوکی نبودم.استفاده از واژه ی دزدی حتی به سبک رابین هود خیلی تو ترانه حرکت درستی نیست(از دید من البته)
    بند آخر رو دوس داشتم با اینکه شاعرانه نبود.حس خوبی داشت.
    موفق باشی دوست من @};-

    • سلام رضا جان ممنونم ازت
      امیدوارم تو هم شاد و سلامت و خوب باشی دوست من، اگه گذرت خورد بیا اصفهان همو ببینیم و ۵ شنبه بریم خانه ترانه
      در مورد دزدی باید بگم فقط دزدی نبوده، از مسجد و موقع روضه بوده که به نطرم جای تامل داره
      در مورد دریا تو دریا هم در واقع اشک توی اشک بوده
      بازم ممنونم که کارو خوندی و امیدوارم همدیگه رو باز هم ببینیم @};-

  • سلام دوست من
    خوبه که تعهد داری
    تعابیرتم دوس داشتم

  • درود جناب قاسمی.
    زبان کار متفاوت بود. حیف به خدا. یکم بیشتر رووی تصویر سازی و رفع ابهام کار ، سرمایه گذاری کنید.

  • سلااام…چه کار خوبی…یه ترانه ناب…که در قید و بند وزن و قاعده های خاص نیست در عین حال شاعرانگی هم داره…

    تا غروب اگه گلارو، همشونو بفروشی هم
    گره ای وا نمیشه
    موقع روضه، از تو مسجد، هرچی کفشم که بدزدم
    پات دیگه پا نمیشه

    میشه ساده تر نوشت و کلمه های اضافه رو حذف کرد..
    تا غروب اگه گلارو، همشونو بفروشی ..
    گره ای وا نمیشه
    وقت روضه، از تو مسجد، هرچی کفشم که بدزدم
    پات دیگه پا نمیشه..(طنز جالبی داشت…که تو غمگینی کار حل شده)
    یکی از دوستان به عدم تناسب دریای چشم و رنگ عسلی اشاره کردن که با وجود اینکه میشه گریه چشم رود نظر قرار داد و با دریا تناسبب برقرار کرد بازم بهتره تغیر کنه و اون توصیه رو اعمال کنین تو شعر..
    در نهایت تنها سطری که به نظرم مناسب نبود
    دلِ من میسوزه واسه دختری که تک و تنهاست…..اینهمه توصیفای قشنگ و با شکوه از این دختر کردین بعد دلتون میسوزه واسش؟حیفه این سطر تو این ترانه باشه…باقی کار عالیه

  • خیلی خوبه اینم…یک از نظر تصویر سازی دو از نظر اینکه واقعاً ترانه س(جایی که من هنوز توانایی پیدا نکردم وارد بشم که خروج کردن از فرمه…) آفرین!