دارم میرم

اسیر دست چشماتم
منواز بند رهایم کن
می دونم عاشقم هستی
دارم می رم دعایم کن
دارم می رم نه از روی
جفا , نامهربونیهات
دارم می رم می دونم که
نبودم لایق چشمات
نبودم لایق عشقت
نبودم لایق دستات
دارم می رم دعایم کن
می مونه یادم اون حرفات
همون حرفا که هیچ وقت من
خودم رو توش نمی دیدم
تو روو به من می گفتی
ولی چشمامو دزدیدم
دارم می رم دعایم کن
نمی گم بی تو آرومم
می دونم بعد از امروزم
دیگه از عشق نمی خونم
چرا من پیش تو باشم
مگر تو چی کم داری
مگر جز دیدن من تو
به قلبت دیگه غم داری
دارم می رم دعایم کن
سراغت رو نمی گیرم
گلم رد کن نگاهت رو
دارم از شرم می میرم

۵۸۸
۲۵

  • سلام آقای حسینی واقعا زیبا بود اذت بردم از خوندنش امیدوارم که همیشه شاد باشین لایک1 تقدیمتون =D> =D> =D> =D> =D> @};- @};- @};- @};- @};-

  • اسیر دست چشماتم
    منواز بند رهایم کن
    می دونم عاشقم هستی
    دارم می رم دعایم کن
    سلام وقت بخیر.به نظر شما این ساختار درسته؟دارم میرم(محاوره) دعایم کن(رسمی)

    • سلام آقای تلیکانی
      اول خیلی ممنونم که ترانرو برا خوندن انتخاب کردین
      دوم متشکر بابت نقدتون
      باید بگم حرف شما تا حدودی قبول دارم چرا که می شد از جمله بهتری استفاده کرد
      اما ب قول دوست قدیمیمون من از شما می پرسم دعایم کن رسمیه ؟!
      ودیگر اینکه اگه دعایم کن رسمیه پس حتمأ باید رهایم کن هم رسمی باشه؟!! مگر اینکه خود کلمه دعا رو رسمی بدونید که اون رو من قبول ندارم
      ولی بازم ممنونم که قابل دونستید و وقت گذاشتید

  • اقرین زیباوپرحس بود
    ولی یه تیکه ازترانه که میگ لایقت نیستم
    کلا اینکه به معشوق یامعشوقه شون میگن لایقت نیستموخدافظ قبول ندارم
    بهونه الکیه ;)) ;))
    ولی ترانه شمازیبابودوجالب افرین =D> =D> =D>
    لایک3تقدیم شما

    • ممنونم خانم عابدی
      می دونم توی یه کامنت چند سطری نمی تونم از این احساس صحبت کنم ولی یه وقتایی پیش میاد که آدم حس میکنه طرف مقابل اونو از اون چیزی که هست بزرگتر زیباتر ….. می دونه و اینکه تو خودت میدونی چی هستی و کی هستی عذاب آوره :-S امیدوارم هیچ وقت داین حس رو درک نکنین @};-
      @};- @};- @};-

  • بله برادر.این نظره.شما دقیقا دو زبان متفاوت بکار بردید.اگر کسی رهایم کن رو بکار ببره 100 درصد تمام فعل هاش همونجوریه.اگر دعایم کن استفاده شد باید بگید دارم میروم.اگه دارم میرمه باید بگید دعام کن..به نظر شما بجای مگر تو چی کم داری ،مگه تو چی کم داری بهتر نبود؟وقتی مگر به کار بردبد باید میشد مگر تو چه کم داری.
    اسیر دست چشماتم
    منواز بند رهایم کن
    (اسیرم من به چشمانت
    مرا از بند رهایم کن.)

  • زیبا بود @};- @};- موفق باشید @};- =D>

  • آقای حسینی ساده و زیبا بود
    من که علم نقد ندارم اگه از راهنمایی های دیگران استفاده کنید بهتر از این هم می شه @};- @};- @};-

    • ممنونم خانم سلیمانی
      علم نقد؟!!!!!!!!بابا بیخیال مگر ترانه چیزی جز بر زبون آوردن یه حسه حالا با یکم ظرافت
      به نظر من اگه کسی تو انتقال حسش با یه ترانه یا شعر موفق باشه حتی اگه کارش از لحاظ ساختاری(علم نقد ;)) ) هم مشکل داشته باشه بازم کاری که باید انجام می داده رو انجام داده
      @};- پس خیلی ممنونم که خوندین و خوشحال میشم که نظرهمه بچه هارو در مورد ترانه هام بدونم @};- @};- @};-

  • رد کن نگاهت رو دارم از شرم می میرم.خیلی زیبا .احسنت حامد جان @};- @};- @};-

  • سلام حامد جان
    احساس خوبي تو كارت بود مرسي =D> =D> =D>

  • سلام دوست عزیز مصراع مگر تو چی کم داری از نظر وزن مشکل دارد ولی مصراع گلم رد کن نگاهت رو دارم از شرم می میرم را خیلی دوست دارم
    موفق باشید و پر ترانه لایک

    • سلام ممنونم بله شما در ست می فرمایید فقط من تا الآن فکر می کردم(گلم رد کن نگاهت رو /دارم از شرم می میرم) بیته نه مصراع!!!!! :-)) :-)) :-)) :-)) :-))
      @};- ممنونم از نقد به جاتون @};-

  • اسیر دست چشماتم
    منواز بند رهایم کن
    می دونم عاشقم هستی
    دارم می رم دعایم کن
    رهایم کن و دعایم کن یه کمی از زبان ترانه دوره بهتره ویرایش کنی دوست گرامی :-) @};-

  • سلام
    توو این دوره که اومدم آکادمی واقعا نیت دیگه ای دارم و حس نقد کار دوستان رو ندارم ولی ازونجا که اومدی سراغ ما و نقد نکردی گفتم من بیام جبران کنم :) به شخصه اخلاقم طوریه سعی میکنم با همه دوست باشم و ما هم با هم مشکلی نداریم تا باشه نقد و حرف
    برادر اون نکته تفاوت زبان یا به اصطلاح دوگانگی زبان رو که یه دوستمون گفت راجع به رهایم کن و دعایم کن که به خاطر وزن ظاهرا اینطوری شده و توو ذوق میزنه رو درست کن و دیگه اینطوری سهل انگاری نکن زبان ترانه ت محاوره ست و یدفه کتابی گفتی اونجا
    ولی غبر از اون نکته قافیه هم هست نامهربونیهات و چشمات قافیه نیستن نامهربونی هات و چشم هات هات مشترکه و نامهربونی و چشم با هم حرف و مصوت قبل مشترگی ندارن و هم قافیه نیستن و همینطور آرومم و نمیخونم آروم +َم و نمیخون + َم گرچه این دو َم فرق دارن ولی قافیه ساز نیستن و باید جز اصلی کلمه قافیه رو ایجاد کنه لااقل مثلا نهایت آرومم رو با کم مثلا قافیه کنی
    ایشالا که بهتر بنویسی و قوی تر بشی فقط اول وزن و قافیه و نکات زبان رو رعایت کن و بعدا برو سراغ عمیق کردن ترانه ت
    چون اول یه ترانه باید سالم باشه و بعد از ون و مهمتر باید عمق و حرف داشته باشه یا جرف جدید باشه یا نگاه تعابیر و تصویرسازیها و کشف و شهودهایی که خود ترانه سرا انچام میده
    من نمیگم حرفم درسته نقدم درسته ولی لااقل با مثال از ترانه ت و با دلیل حرف زدم و نقد کردم و همینطوری نگفتم مورد داره فلان جا و مورد رو گفتم
    موفق باشی
    قربانت

    • سلام از ماست
      در این که تصمیم گرفنه اید نقد نکنید و من هم دلیلش رو نمی دونم صحبتی نیست به من هم مربوط نمیشه
      اما از این که ترانه ی منو نقد کردین ممنونم و هم نظر اولتون رو قبول دارم که در اون دو جمله ایراد خارج از محاوره شدن دارن و هم نظر دومتون رو در مورد هم قفیه نبودن نامهربونی هات و چشمات اما درمورد اینکه اول باید ترانه از لحاظ ساختاری درست باشه بعد عمیق باشه ، به نظرم اینجور نیست اول اینکه عمق شعر یه چیز نسبیه یعنی ممکنه یه ترانه واسه یه نفر عمیق باشه اما واسه یکی دیگه نه مثل همین ترانه که به نظر خودم یکی از سطحی ترین ترانه هامه از طرفی شاید سطح تبهر ترانه سرا در مسائل فنی قابل بحث و کم و زیاد باشه اما عمق شعر بسته به روحیات و احساسات شاعره که خودشم خیلی نمی تونه تحت کنترل بیاردشون
      اما بازم میگم ممنونم که نقدتون زیر ترانم رو مزین کرد
      @};- پویا و ماندگار باشید و البته نقد پذیر @};-