ترانه

تو زیبا ترین اشتباه منی

به عشق تو مردن شده زندگیم
یه سربازم و پادشاه منی
اگه اشتباهه تورو خواستن
تو زیباترین اشتباه منی

به رویای ِ خوب ِ تو پل میزنم
که از درد این فاصله رد بشم
نزار توِ هوای غم رفتنت
دچار یه بارون ِ ممتد بشم

یه عمره قرارِ دل ِ تنگمی
ببین واسه تو بیقرارم هنوز
همه حسرت من از اینه که من
یه عکسم کنارت ندارم هنوز

توی برزخ بیکسی گم شدن
حضورت برام بهترین مقصده
منو از غم ِ این جدایی بگیر
منو دست روزای دوری نده

تو روی تموم ِ تنم حک شدی
فقط نقش عشق تو رو سینمه
تورو میپرسته دل ِ عاشقم
دلم بی تو غرق غم و ماتمه

یه عمره قرارِ دل ِ تنگمی
ببین واسه تو بیقرارم هنوز
همه حسرت من از اینه که من
یه عکسم کنارت ندارم هنوز

 

https://www.academytaraneh.com/109459کپی شد!
2727
۵
۴

درباره‌ی vahid farzane

متولد سال 1373/08/05 در شهرستان شیروان، در حال تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی نقشه برداری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی وبلاگ شخصی http://vahidfarzane.mihanblog.com

  • مرضیه عبداللهی (صبــــــا) کار خوبی ازتون خوندم اقای فرزانه موفق تر ببینمتون?
  • سمیه مردانی بند آخر کار رو خیلی دوس داشتم.و البته نکاتی که جناب نوری فرمودن هم کاملا درسته.موفق باشید
  • احسان نوری سلام دوست عزیز اثر با احساسی است و از خواندنش لذت بردم اما یکی دو نکته بگم در مطلع کار یک مورد به چشم میخوره در خط اگه اشتباهه تورو خواستن .. تو زیباترین اشتباه منی که مصراع آخر عینا در ترانه اشتباه با اجرای بابک جهانبخش و ترانه سرایی محسن شیرالی نوشته شده نگاه کن به آوازه ی این سکوت نمیخوام تو رو حرف مردم کنم //تو زیباترین اشتباه ِ منی// نباید تو رو با خودم گُم کنم البته شاید ناخواسته بوده باشه اما انگ کپی کاری رو هم به مولف وارد خواهد کرد اگر در سطوح بالاتر منتشر بشود .... بسامد واژگانی که استفاده کردید به شدت در این روزهای ترانه آشناست که خود تکرار مکررات است بی اتفاقی جدید و حتیگاها تصاویری که ساخته ایید نخ نما شده اند مثل: به عشق تو مردن یادمان نرود گستردگی دایره واژگانی در خلق تصاویر نوتر به ما کمک میکند نکته ایی از شهیار قنبری بگویم برایتان که برای خود من بسیار آموزنده بود درکتاب بنویس ساعت پاکنویس خواندم که یکی از تفریحات ایشان این است که لغت نامه را باز میکنند و ورق می زنند و اگر به واژه ایی کمتر شنیده شده و زیبا و شاعرانه رسید اونو گوشه ایی یادداشت میکندتا مادامی که به ذهن سپرده شود و جمله ایی از ایرج جنتی عطایی ترانه باید مال شما باشد نه سایه کمرنگی از دیگران که به راحتی محو میشوید .... نکته دیگری که میبایست اشاره کنم یه عمره قرارِ دل ِ تنگمی ببین واسه تو بیقرارم هنوز ببینید وقتی شما در یک بیت و در مصراع اول منظور را رساندید دیگر نیازی ندارید آن تصویر را تکرار کنید شما در این خط در مصراع اول مفهوم را کامل رسانده ایید و مخاطب به راحتی متوجه میشود که معشوق قرار و آمگاه دل شماست و با توجه به فاصله و دوری که پیش تر گفته ایید پر واضح است که در نبود معشوق بی قرارید پس با این اوصاف بلافاصله نیازی به مصراع بعد نیست گاهی در ترانه تصاویری می سازید نیازی به مکمل ندارید این مورد اثر را به سمت موازی نویسی و اطناب و زیاده گویی سوق میدهد یا ایضا در خط تو روی تموم ِ تنم حک شدی فقط نقش عشق تو رو سینمه ..... انتخاب واژه در ترانه بسیار مهم است که چه واژ ه ایی جای چه واژه ایی باشد مثلا در خط منو از غم ِ این جدایی بگیر پر واضح است که جدایی از پس وصال می آید یعنی روزی کنار هم بودن را تجربه کرده ایید که اگر اینطور باشد با کل طرح ترانه در تناقض است .... همه حسرت من از اینه که من تکرار من در اینجا ضرورتی ندارد و فقط به جهت وزن بوده است و همچنین خط دچار شکست وزنی است ..... موفق باشید.
    • vahid farzane با سلام خدمت شما ممنونم بابت وقتی که گذاشتید و نکات درستی که فرمودید تقریبا تموم حرفاتونو قبول دارم فقط در خصوص "تو زیباترین اشتباه منی" واقعا نشنیده بودم ولی حالا که فهمیدم وظیفه خودم میدونم ویرایشش کنم بازم ممنونم
    • مرضیه عبداللهی (صبــــــا) چقد دقیق و نکته سنج? افرین. همه مثل شما وقت بذارن و بررسی کنن و نظر بدن پای ترانه ها عالی میشه. هم ادب و احترام توش بود هم گوشزدهای درست. ?