ترانه ی هردومون بعد از مدتی دوری

آرتین ملک پور_هر دومون

اینبار ملودی ترانمو هر چند ضعیف اجرا کردم که ملودی ترانه دستتون بیاد

هر دو مون زندونیه زندون دردیم
هردومون این نامه ها رو پاره کردیم
هر دو مون به درد همدیگه دچاریم
که جز رفتن دیگه راهی نداریم
در پی ارامشیم هر جا که باشه
باید اینجا راهمون از هم جدا شه
پس بدیم قلبامونو اگه نیازه
چرا عشق ،همیشه تو قمار میبازه
بخدا سودی نداره این جدایی
نمیشنوم دیگه از تو صدایی
اما چاره نیس گلم باید بسازیم
اخه بهتر از اینه ،همو ببازیم

نبود تو منو یک روز
به دست مرگ میسعپاره
میخوام باشم من کنارت
ولی غرورم نمیذاره

غرور من نمیذاره
تو رو باز به دست بیارم untitled1
بخورم قسم به چشمات
ایندفعه کم نمیارم ،ایندفعه کم نمیارم

آرتین ملکپور _ترانه ی هر دو مون

۱۴۹
۲

  • درود اقا ارتین حدس میزنم شما نو قلم باشید .کارتون رو خوندم خیلی ساده نوشته شده برخی مصرع ها وزن شکسته شده و جابه جایی ارکان داره مثلا
    میخوام باشم من کنارت
    اینچا سه ایراد داره یکی اینکه فعل در اول مصرع امده !و دوم این که ارکان به شدت جابه جا شدن
    ما میگیم :میخوام کنارت باشم
    همونجور که در محاوره میگید همونطور هم در ترانه بنویسید
    سومین ایراد این مصرع حشو هست .
    در یک مصرع از سه ضمیر اول شخص پشت سر هم استفاده کردید !!
    میخوام باشم من کنارت
    وقتی میم متصل اوردید دیکه نیازی به اوردن من نیست .
    توصیه میکنم کتاب مبانی ترانه سرایی علی کمارجی و یا کتاب مبانی ترانه سعید کریمی رو مطالعه کنید تا بیشتر با ساختار ترانه اشنا بشید .
    جسارت بنده رو در ارایه ی نظر ببخشید دوست عزیز
    موفق باشید .

    • فرض کنیم که من نو قلم و شما کهنه قلم ….گاهی باید واسه نو اوری از خیلی سنت ها و اصول گذشت و حرف دل رو زد
      و گاهی حرف دل رو باید بدون اصول و خیلی صافو ساده نوشت ….و واسه روان تر شدن ریتم گاهی باید جای کلمات با هم عوض شه …..و در مورد این ترانه بگم که این ترانه رو چون من بعد مدتها گفتم پس احتیاج بود که خیلی اصولو رعایت نکنم تا دستم به قلم دوباره بچسبه