دبیر جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: مراجع بالا‌تر باید درباره “کاناپه” عیاری تصمیم بگیرند

محمد حیدری بامداد روز شنبه ۱۸ دی ماه در برنامه هفت سینمایی حاضر شد و درباره انتخاب نشدن فیلم کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری سخن گفت: هیات انتخاب جشنواره کاملا مستقل فیلم‌ها را انتخاب کرده و موضوع، محتوا و کیفیت را دیدند. فیلم کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری به دلیل اینکه درباره محتوا و موضوع حساسی دارد انتخاب نشد و دچار ممیزی شده است. موضوع فیلم شرایطی دارد که موجب شد درباره آن به نتیجه‌ای نرسیم.

۸
وی ادامه داد: درباره فیلم کاناپه به دلیل موضوع خاص آن باید مراجع بالا‌تر از هیات انتخاب و جشنواره فیلم فجر تصمیم بگیرند.

دبیر جشنواره فیلم فجر ادامه داد: فیلم‌های یواشکی ساخته رضا درمیشیان، دل دیوانه به کارگردانی بهمن فرمان آرا و نهنگ عنبر سلکشن رویا به کارگردانی سامان مقدم اصلا به دبیرخانه جشنواره ارائه نشده است.

وی ادامه داد: فیلم آباجان نیز جز فیلم‌های رزرو است که اگر مشکلات فیلم برطرف شود شاید در بخش چشم‌انداز حضور داشته باشد.

حیدری افزود: بخش آرای مردمی برای اولین بار توسط به شکل اینترنتی انجام می‌شود و دیگر صندوق در سینما‌ها قرار نخواهد داشت. قطعا سیمرغ مردمی در بین ۴۴ فیلم ارزیابی خواهد شد و به فیلم دوم و سوم از نگاه مردمی هم جایزه داده می‌شود.

وی درباره حضور اهالی رسانه در برج میلاد گفت: باتوجه به بررسی‌ها و کنترلی‌های که انجام دادیم؛ امسال قول می‌دهم در برج میلاد؛ فضایی حرفه‌ای برای دیدن فیلم‌ها ایجاد می‌کنیم البته فرش قرمز از برج میلاد جمع شده و در پردیس ملت اجرا خواهد شد.

حیدری افزود: افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ۹ بهمن در برج میلاد و اختتامیه نیز ۲۱ بهمن در برج میلاد برگزار می‌شود. نمایش فیلم‌ها از ساعت ۱۳: ۳۰ آغاز می‌شود و صبح‌ها نمایشی نخواهیم داشت.

https://www.academytaraneh.com/106420کپی شد!
599