هنرمندان در مراسم بزرگداشت کیارستمی چه گفتند

عصر امروز مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی با حضور هنرمندان و دوستداران آن فقید، در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بهمن فرمان‌آرا در این مراسم گفت: من نمیتوانم امروز صحبت کنم اما قسمتی از شعری که کیارستمی دوست داشت می‌گویم کیارستمی میگفت من از زبان دستور بیزارم و از زبان کنایه بیزارم با من با اشاره صحبت کن.

عباسی+کیارستمی+

سیروس الوند نیز غزلی را از مولانا خواند.

هوشنگ مرادی کرمانی طی سخنانی گفت: من امروز خوشحال نیستم که اینجا هستم زیرا که ما هنرمندی را از دست دادیم که خلاق بود و دوست داشتنی کیارستمی می‌گفت ما آدم‌های خوشبختی هستیم زیرا که کاری را انجام می‌دهیم که دوست داریم .

عادل فردوسی پور نیز طی سخنانی گفت: شاید جای من اینجا نباشد اما امروز آمدهام تا همانطور که آقایمهرجویی گفتند نشان دهیم که ما کیارستمی را مفت از دست دادیم.

رخشان بنی اعتماد نیز که بسیار متاثر بود از حاضران خواست تا یک دقیقه سکوت کنند .

مهناز افشار نیز که به شدت گریه میکرد، گفت: من از ایشان انسانیت را یاد گرفتم .

نیکی کریمی نیز شعری از وی خواند.

فرشته طائرپور نیز گفت: شرکت در مراسم کیا رستمی یک افتخار است .

محمدعلی سجادی نیز گفت: امروز اگر کیارستمی بود باز هم صبوری میکرد زیرا او به زندگی معتقد بود و میگفت زندگی و دیگر هیچ.

بیژن بیژنی خواننده و خوشنویس نیز در این مجلس گفت: هیچ هنرمندی نمی‌تواند این روزها غمگین نباشد زیرا کیارستمی مرد بزرگی بود و لحن آب و زمین را خوب می‌فهمید.

اکبر عالمی طی سخنانی گفت: ما امروز همه ناراحتیم اما کیا رستمی از بین ما نرفته است بلکه به یک سفر دور رفته است ولی در قلب ماست.

ابوالحسن داودی نیز در این مراسم گفت: مرگ به ما بسیار نزدیک است. اصلا ما فکر می‌کنیم سراغ ما نمی‌آید امروز عباس کیارستمی دنیای جدیدی را تجربه می‌کند که همه ما روزی آن را تجربه خواهیم کرد.

نصرالله پورجوادی کار‌شناس فرهنگی نیز گفت: بودجه‌های زیادی در بخش‌های مختلف دولتی برای فرهنگ هزینه می‌شود اما در این میان این عباس کیا رستمی بود بدون آنکه از بودجه‌های دولتی استفاده کند برای ایران آبرو خرید. فیلم‌های وی از جنگ و خونریزی نمی‌گوید بلکه از زندگی و طبیعت ایران می‌گوید.

محمد بزرگ‌نیا و گلی امامی نیز درباره کیارستمی سخن گفتند اما وزیر ارشاد وحجت الله ایوبی هیچ حرفی درباره کیا رستمی نزدند.

حاشیه‌ها

مراسم قرار بود از ساعت ۱۸ آغاز شود اما مردم از ساعت‌ها پیش در جلوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور پیدا کرده بودند.

تالار اجتماعات اصلی کانون که محل برگزاری اصلی مراسم بود و همچنین صحن حیاط و جلوی کانون پرورش فکری مملو از جمعیت بود و بسیاری از افراد به صورت ایستاده مراسم را پیگیری می‌کردند.

وزیر ارشاد در نیمه پایانی مراسم حضور پیدا کرد.

در میان تمامی برنامه‌هایی که برای کیا رستمی برگزار شده امروز وزیر ارشاد برای اولین بار در یکی از این مراسم‌ها شرکت کرد.

صحبت‌های داریوش مهرجویی درباره قصور پزشکان و وضعیت بهداشتی و درمانی کشور با تشویق شدید حضار و مردم مواجه شد و بسیاری در سالن فریاد می‌زدند برخی پزشکان قاتل هستند.

https://www.academytaraneh.com/103595کپی شد!
417