آلبوم «درفش کاویانی» با آواز شهرام ناظری منتشر می‌شود

۵۴fb7ccf75ebf

پس از نزدیک به یک دهه تلاش، آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای شهرام ناظری شوالیه آواز ایران و به آهنگسازی فرید الهامی اواخر امسال منتشر می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی آنا، آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» براساس اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» پس از نزدیک به یک دهه تلاش، اواخر امسال توسط شرکت «پارسه سروش فردوسی» و شرکت «حافظ مهر» منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی، شعر و ادبیات در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

بخش‌هایی از آلبوم «درفش کاویانی» با آواز شهرام ناظری، به آهنگسازی فرید الهامی و با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» برای نخستین بار در سال ۱۳۸۸ در جشنواره بین‌المللی موسیقی «اورینتالیست» در کشور فرانسه و همچنین در همان سال در جشنواره بین‌المللی موسیقی «کارتاژ» در تالار بزرگ «تئاتر آنتیک» در شهر چند هزار ساله کارتاژ در کشور تونس اجرا شد و اجرای این قطعات از شاهنامه فردوسی بزرگ، جزو برگزیدگان این جشنواره‌های معتبر موسیقی نیز بود.

بخش‌هایی از این آلبوم، در سال ۱۳۸۹ برای اولین بار در کشور، با صدای شوالیه آواز ایران در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران اجرا شد و مورد استقبال علاقه‌مندان به موسیقی قرار گرفت.

در ادامه، همین برنامه در شهرهای اصفهان، شیراز، یزد، کرمانشاه، اراک و نور و همچنین در روز بزرگداشت فردوسی بزرگ در دانشگاه تهران (در دو سال مختلف) و در دانشگاه صنعتی شریف نیز اجرا شد.

https://www.academytaraneh.com/100310کپی شد!
1526
۱
۱

  • آزاده ربانی باسلام و عرض ارادت به حضور دوستان امیدوارم این اثر که از مفاخر ملی و ادبی و موسیقی ما خواهد بود را مورد توجه خاص قرار بدهید که صدالبته در مورد آثار استاد ناظری چنین اتفاقی هم خواهد افتاد با سپاس از دوست بسیار گرامی و محترم وعالیقدرم جناب فرید الهامی غزیز تبریک برای چنین شاهکاری در کنار صدای ابر مرد آواز ایران